Live från På2Hjul!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Live från På2Hjul!
capture1.jpg

Mer rapporter kommer!

Edit: Sändningen är avslutad!

Senast redigerad av en moderator:
Live från På2Hjul!
är det jag som inte har druckit tillräckligt med kaffe idag? jag kan inte se ett jota av vad den bilden ska föreställa? något abstrakt konstverk? =)

Live från På2Hjul!
Sitter här hemma och är förkyld=(.Men snart ska jag gå till Ica och hämta ett paket från pProbikekit.com=)
Kan man få se t-shirten nån gång

Live från På2Hjul!
Ser mysigt ut, kändissoffan är redan "insutten"!? :-) Blir det rörliga bilder snart också?

/Leo

ps. länken på förstasidan till denna tråden funkar inte.

Live från På2Hjul!
Första rapport från happyred:

Jag och Markus F har knallat runt och kollat in montrarna här på mässan. Hittills har vi hunnit med de större importörerna Cycleurope, Vartex, Duells, Grahns och Jaguarverken. Första intrycket är att vissa har satsat en del på att få till en snygg monter.

Cycleurope har inte särskilt mycket MTB, det är fyra Bianchi hardtails uppställda. Däremot är det en rätt bra uppställning på landsvägssidan, från billigt till dyrt.

Vartex har rätt mycket komponenter i klämvänliga montrar, så vill man titta lite närmare på prylarna är det här ett fint tillfälle.

IMG_9875.jpg

Duells har en stor monter med mycket hojar. En hel del roliga hojar, inklusive en polisutrustad Trek Fuel. Duells har även laddat upp med en del tillbehör. Det vi fått reda på från Duells är att de kommer ta in Bontragerdäck, och vi har hunnit klämma på ett rätt trevligt fett däck. Vi hoppas på att få se mer av det.

IMG_9877.jpg

Grahns tar in FSA! De signaler vi fått är att de kommer satsa rätt hårt på märket i Sverige. Rätt bra utbud av Merida och Specialized i montern, men var är Happy-folkan Enduro?

IMG_9871.jpg

Jaguarverken har en bra uppställning av Giant. Vi ska kolla närmare på det under dagen.

412/Gride har byggt en massa och fått till en trevlig hörna.

Vår monter då? Det är trångt men mysigt. Vi har en ful men skön soffa, två espressomaskiner och en massa skrot. Funkar fint att sitta i Happy-soffan och sörpla kaffe. Vi har ställt in fler cyklar än vi har plats för, men vadå? Det är ju för cyklarna vi är här!

IMG_9865.jpg

Live från På2Hjul!
Fy fan har ni slängt upp Markus Bontragertröja.
Se bara till att han ej sätter på sig den.
För då kommer ni tvungna att evakuera hela Svenska Mässan=)

Live från På2Hjul!
Boe skrev:
-------------------------------------------------------
> mer! mer! mer!

Mer kommer vad det lider men den enda datorn som är uppkopplad för stunden är förbannat seg och saknar vettiga mjukvaror. Inte så skoj att redigera 4Mb+ bilder på direkt.

Men vi ska köpa fler sladdar under lunchen, om vi för någon... ;)

Edit: vå?

Live från På2Hjul!
Hogge skrev:
> Finns det nått kaffe kvar på söndag..?

Nej, det tar slut på lördag 14:30.

Live från På2Hjul!
Alla är ute och springer och jag sitter just nu fast i montern. 412/Gride har i alla fall den goda smaken att höja volymen på Iron Maiden.

Vi har haft jämt skägg här så jag har inte hunnit kolla runt så mycket. Markus får just nu en dragning om FSA:s prylar så han kommer säkert kunna skriva något senare.

Det är förvånansvärt mycket folk här med tanke på att det är en helt vanlig torsdag. En hel del folk stannar till hos oss, det är kul. Nu är ulph här och gör mig sällskap. Han har en stor smörgås.

Live från På2Hjul!
KLockan 16:00 ska oxr göra en mekdemonstration. På programmet står nedskärning av en Swiftsadel samt renovering av en fixie som utsatts för vägsalt i 130 km/h STHLM-GBG
Blästermaskinen lär behövas.

Live från På2Hjul!
Pelle Hå skrev:
> En gris i soffan?

Mycket snyggt! Och framförallt väldigt relevant.

;D

Live från På2Hjul!
Imorgon vi 17-tiden kör Skogling och bigmollo en "öppna-en-tetra-rödtjut-utan sprut" - demonstration. =D

//Skogling

Live från På2Hjul!
Boe skrev:
> Hmm, det här låter som om nån borde ringa mig...

Man ser delar av den på en bild, den ser helt förstörd ut. Vägsaltet har polerat den aldeles blank.

/rikard

Live från På2Hjul!
the_TnT skrev:
> jomper, 42Hz och undertecknad sitter och beställer
> kinalunch.

Bilder, Bilder...

Tillbaka
Topp