Live från På2Hjul!

Live från På2Hjul!
TrailBoy skrev:
-------------------------------------------------------
> fråga en kemist, vem bryr sig :-P...bara det är
> lätt så är det värt det!

Densitet Kobolt 8,9kg/dm3

Densitet Järn 7,86 kg / dm3

Nää nu ska jag sluta...

Live från På2Hjul!
Montern såg ju definitivt "Happy" ut, kul. Ni verkar ha Hisingens cykelklubb som grannar om jag inte så helt fel på bilden.

Själv glider jag förbi på Lördag eftermiddag och hämtar upp en tröja, ser också fram emot att få lära mig nav-service.

/Johan

Live från På2Hjul!
Jamen, ni har ju inte rapporterat att Jary har en monter med fyra liggcyklar! Va? Jag var tvungen att skicka dit en liggist för att få reda på det. Skärpning.

Förra mässan fanns det en liggcykel, nu finns det totalt fem. En ökning med 400%! Ho-ho!

Live från På2Hjul!
Lita inte på något som skrivs i den här tråden, man vet aldrig vem som skrivit det. Klänningen var min! Markus hade glömt logga ut bara.

Live från På2Hjul!
Nu sitter vi ner och andas lite. Det har varit en hektisk dag och jag hade hoppats att vi skulle kunna rapportera ännu mer än vad vi gjort. Vi hoppas på en lugn förmiddag i morgon då vi ska kunna gå runt lite. Vi har spanat in lite grejer idag som vi ska skriva lite mer om i morgon.

Scott hade gömt sig bland motorcyklarna så vi upptäckte inte dem förrän vid stängningsdags. Vi kommer återkomma till dem i morgon, och även göra återbesök hos några som vi hade velat lägga mer tid hos idag.

I morgon bitti har vi lyckats få låna en tom hall med klistergolv så då kommer vi kunna provköra några cyklar innan mässan startar. Vi har fem hojar som vi ska provköra, så under förmiddagen kommer vi kunna ge en kort rapport därifrån.

För övrigt kan jag meddela att t-shirten är skön.

Live från På2Hjul!
Kryptisk tråd, är folk fulla på mässan, eller är antalet produkter och nya intryck så berusande..? Återstår att se på lördag. Lurar på att dra dit efter 12.

Live från På2Hjul!
Jepp, det blir kul imorgon. Vi får en timme med fem cyklar som vi har slitit ur händerna på importörerna, dom måste vara tillbaka till 10:00 när mässan öppnar.
Det är tur att vi är flera som kan hjälpas åt så vi hinner. En FR, en AM, en.. Nä, nu höll jag på att säga för mycket. STOPP!

Annars så är det som vanligt när man står på en mässa, helspänn hela tiden och ständigt leende och uppmärksam. Det är skrämmande likt arbete, förutom att det är roligare. Gride/412/HisingenCK/Activitus/Cyclesport som är våra grannar är mycket trevliga människor, och alla vill ha kaffe. I morgon ska jag träna upp Jomper, 42Hz och TnT att fixa espresso så folk slipper törsta ihjäl när jag lämnar montern.
oxr skyller på att han måste meka och att vi för länge sedan har gjort upp om att jag är dryckesansvarig och han är ansvarig för skruvandet. Pelle Hå gör som han vill, eftersom det är han som fixat soffan och lyset.

Live från På2Hjul!
Vem importerar Norco?
IMG_0267.jpg

Den såg ju underbar ut.

Live från På2Hjul!
jomper skrev:
> Vi har en Norco A-line och en Six-1 i vår monter .
> Häggs tar in dem, kom hit och provrulla Henrik.

Det intorkade dräglet som är på dom är mitt. Var med en kompis som hämtade ut sin A-line häromdagen... min plånbok kändes tyvärr oändligt tom.

Live från På2Hjul!
A-linen är fin, jag tror inte Häggs får tillbaka den *fniss*

Ska försöka testa en Specialized Big Hit II FSR med 26" bakhjul också, kostar "bara" 2/3-delar av A-linen... Även om Häggs som vanligt har mycket bra prisbild.

Live från På2Hjul!
jomper skrev:
> Vi har en Norco A-line och en Six-1 i vår monter .
> Häggs tar in dem, kom hit och provrulla Henrik.

Wish I could...

Nån som har prisuppgifter på en Six-ram (om de går att köpa lösa)?

Live från På2Hjul!
the_TnT skrev:
> Maskros F (dom dricker upp 42Hz's alla Lappin)
> hälsar att Norco Six-1 är en mycket, MYCKET
> trevlig trampmoj. Så jag tror det är någon
> svettosak?

Norcos svettoprylar tål nog mycket misshandel. Dessutom är jag ute efter en "svetto-hoj". Typ heckler, bullit, SX trail eller motsvarande. Antagligen kommer väl ramen vara för dyr, men den verkar läcker.

Live från På2Hjul!
Tobias traktor-kona väcker en del uppmärksamhet. Den är riktigt kul som kontrast mot alla dyra hojar, dessutom förbannat kul att cykla på.

Live från På2Hjul!
Fast imorgon kommer oxr att visa hur man monterar Deore/Alivio-system på den. *suck* Nåja, inget varar för evigt...

Men den blir nog bra med Judy TT'n vi fick loss från importören! Fast då ryker Gazzan också så klart, det får ju inte plats sådant jox. Twister blir en värdig ersättare där tror jag, inför SSWC då. Men då får man tejpa reglagen, eller hur det nu var.

Senast redigerad av en moderator:
Live från På2Hjul!
Säg till om ni vill ha något rapporterat/fotat.

Jag har för avsikt att fota allt och har har plåtat av Vertex och Grahns montrar på allt de har. Ska ta några fler montrar imorgon med siktet på att plåta allt.

Jag kanske ska lägga krutet lite extra någonstans?

Själv är jag mest intresserad av eventuella SS-riggar (har plåtat Gary Fishers 29:er på alla möjliga ställen och sätt) och allt med dubbelkrona på.

Å Lågflyga, jag SKA plåta liggisarna åt dig. De har även sådana där roliga kick-bikes med 26"-hjul i montern bredvid så de ska också testas och plåtas!

Nyheter i cykelvärlden presenteras inte på svenska mässor så allt nytt å coolt har ni redan sett från Interbike... Dock har Grahns en Merida-prototyp till en AM hängande i taket (plåtad).

Live från På2Hjul!
Imorgon ska jag nog titta lite på mässan, idag blev det mest häng i montern. =)
Frost-Tobias Kona är görskoj, den är Jekyll och Hyde på en gång. Oskars Kona är också görskoj, den svänger så tight att man nästan kan stå still med bakhjulet och köra i cirklar.

Ses imorgon pojkar och flickor!

Live från På2Hjul!
the_TnT skrev:
> (...)
> Å Lågflyga, jag SKA plåta liggisarna åt dig. De
> har även sådana där roliga kick-bikes med 26"-hjul
> i montern bredvid så de ska också testas och
> plåtas!

Tack, men jag kommer och tittar och fotar själv idag, så det är inget trängade.
(:-{)

Live från På2Hjul!
Det behagliga pirret i kroppen, men vet att flera timmar framåt kommer man pilla på cyklar och cykelprylar, och motorcyklar och alla roliga tillbehör där. *ryser*
Nu måste jag sätta mig i bilen.

Live från På2Hjul!
jansson99 skrev:
> Skogling leker med gaspedalen, mollo snackar
> carbon och rikard väljer fel musik. Men vi är på
> väg. Gör plats i happysoffan!l

....................................

Alla happysmurfar borde gasa lugnt idag då det är lurigt halt på vägarna.
Dimma och -6 = grymt!

Live från På2Hjul!
Synd att vakterna såg att Leo skulle ta rulltrappan ner från testbanan! 10 sekunder tidigare och det hade gått bra... ;)

Live från På2Hjul!
NU är det jag på riktigt. En liten provcykling av Specialized TriCross som start på morgonen gjorde susen. Leo och oxr fick ta dom lite tuffare sakerna.

Kaffemaskinen är igång, och vi väntar med spänning på tjatterapan Mollo.

Tillbaka
Topp