Live från På2Hjul!

Live från På2Hjul!
Nu har jag lärt tre 10-åringar att justera bromsar och växlar.

(samt tidigare nämnda sadelmodifikationer för några äldre Randdonörder)

Senast redigerad av en moderator:
Live från På2Hjul!
Jag tänker ta mig ner nu under helgen, frågan är vilken dag man ska komma..lördag eller söndag, när händer mest roligt? Och vilken tid?

Live från På2Hjul!
Lördag är vi alla där hela dagen, söndag är jag inte där förrän på eftermiddagen. Happysoffan är lätt att hitta, vi kommer nog alla att vara i närheten där - eller på "hinderbanan" bredvid. :-)

/Leo

Live från På2Hjul!
Jag vill också, Men jag van ju inga biljetter och nu måste jag plugga istället så... Baah, jag får hålla tillgodo med den äkta varan!

Live från På2Hjul!
Hur är det om man vill äta mat?Kan man äta nåt där inne eller måste man gå ut och äta?Kan man gå ut och in som man vill, får man typ en stämpel?

Live från På2Hjul!
Jag kommer också förbi på lördag, jag tycker vi kan ha en samling vid 12 eller nåt.
Hmm, jag har ju ändå vunnit två biljetter, jag kanske ska använda den ena imorgon eftersom jag har tre långa håltimmar... söndag verkar ju heldött...

Live från På2Hjul!
Jag har två friplåtar till mässan som jag inte kan använda, ni fattiga studenter som inte kan hosta upp pengarna får gärna ta dom. PM mig och berätta vad ni tycker om den här bilden, så får ni biljetterna:

file0005v5qv.jpg

Live från På2Hjul!
Bilder från mässan:

Bilagor

• DSC00795.JPG
    DSC00795.JPG
    80.1 KB · Besök: 63
  • DSC00796.JPG
    DSC00796.JPG
    60.9 KB · Besök: 57
  • DSC00798.JPG
    DSC00798.JPG
    84.2 KB · Besök: 66
  • DSC00800.JPG
    DSC00800.JPG
    89.5 KB · Besök: 67
  • DSC00802.JPG
    DSC00802.JPG
    53.3 KB · Besök: 63
  • DSC00803.JPG
    DSC00803.JPG
    59.6 KB · Besök: 62
  • DSC00805.JPG
    DSC00805.JPG
    63.1 KB · Besök: 71
Live från På2Hjul!
På bmx:en...? Är det möjligtvis så att det är en orange cyklist-silhuett på grön bakgrund på tröjorna?

Maguracyklen är väl samma som en focus som var med i senaste kadens?

Live från På2Hjul!
Haha, min blåvita 661 hjälm kom med på Shicks bilder! Inga på Sidekicken. :-) Imorgon ska den luftas lite på "hinderbanan", ses då!

/Leo

Live från På2Hjul!
Ja, men ramen är defenitivt samma. Hål i röret för dämparen är ju inte direkt standar. Och: Magura+Focus+Tyskland+Taiwan ger oss nog ett vettigt svar. Men vad menar du med bmx:en? färgen är lik, men det visste vi redan...

Live från På2Hjul!
Den lokala tidningen där jag bor hade skickat en reporter och en fotograf till mässan. I Merida´s monter hittar de en fin racer, och lämnar då följande rapport i tidningen:

”Helt i kobolt ger den knappt utslag på en våg”

Jag tänker själv besöka mässan i morgon. Givetvis är jag väldigt nyfiken på att få studera den fina kobolt-racern! :-D

Om jag själv träffar några journalister i morgon, ska jag lura i dem att jag är en österrikisk direktör i kobolt-branschen. På sydsidan av en alptopp har jag ett stort residens. Dess garage innehåller 12 bilar, 7 mtb, 4 racer, och en moped. Alla fordon givetvis tillverkade i kobolt. Min betjänt kommer från Transylvanien, och han har kobolt-transplantationer i kroppen. Och bla bla bla bla bla bla, osv, osv…
:-P

Live från På2Hjul!
hahaha!!

Shick. Ju mer vi pratar, desto mindre förstår jag. Vilken bakbroms? Magurans? Svårt att se felet på dina bilder? Vad är meningen med cykling?

Live från På2Hjul!
Wasabi skrev:
-------------------------------------------------------
> hahaha!!
>
> Shick. Ju mer vi pratar, desto mindre förstår jag.
> Vilken bakbroms? Magurans? Svårt att se felet på
> dina bilder? Vad är meningen med cykling?

42!

Live från På2Hjul!
Ha ha ha... Kobolt...

[ot]
http://www.studera.com/nytto/persys/element/co.htm
Symbol:
Co

Oxidationstal:
+2 eller +3

Densitet:
8,9 kg/dm3

Smältpunkt:
1495°C

Kokpunkt:
2972°C

"
Upptäckt

Metallen upptäcktes av svensken Brandt omkring 1735.

Egenskaper

Kobolt är en bräcklig, hård metall som i utseende påminner om järn och nickel. Dess permanentmagnetism är ungefär 2/3 av järns. Legeras den med järn, nickel och andra metaller till alnico blir magnetstyrkan mycket stor. Den artificiella isotopen 60Co är en viktig gammastrålningskälla som används som spårmedel och radioterapeutiskt medel.

Användning

Koboltsalterna som är blå har använts i århundraden för att färga glas, porslin, lerkärl, tegel och emalj.

Förekomst

Mineral där kobolt förekommer är kobaltit, smaltit och erytrit. Mestadels utvinns kobolt som biprodukt vid utvinning av nickel, silver, bly, koppar och järn. Metallen förekommer också i meteoriter. Viktiga malmförekomster är funna i Zaire, Marocko och Kanada. På 1700-talet bröts kobolt i Loos i västra Hälsingland. Koboltgruvan är idag restaurerad och kan besökas.

Framställning

Erhålls som biprodukt vid framställning av andra metaller som nickel, järn, silver, bly och koppar.

Övrigt

Namnet härrör från grekiskans Kobald - troll, elak ande.

[/ot]

Finns det något kul på mässan?

Live från På2Hjul!
jomper skrev:
> Jag har fått ett bra bud så jag har funderat på om
> det inte är dags att sälja nu.

Sweet, .com-hysteri all over again! :-)

Live från På2Hjul!
TBone skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har fått ett bra bud så jag har funderat på
> om
> > det inte är dags att sälja nu.
>
> Sweet, .com-hysteri all over again! :-)

Jonas pratar såklart om MarkusF svettiga röda monterklänning som ska annonseras ut på blocket... ;-)

/Leo

Tillbaka
Topp