LIVESTRONG

LIVESTRONG
Är också intresserad av att köpa ett Livestrong-armband. Skicka mig ett mail så kommer vi överens om pris. Här i Eskilstuna verkar de inte gå att hitta någonstans tyvärr.

/Majk

LIVESTRONG
Jag blir så trött på alla gula fula band... Men det är ju bara min åsikt. Och jag måste sen fråga av ren nyfikenhet: Hur mycket får Lance av de där 10kr?

EDIT: Meningsbyggnadsfelochannatsåntdärtjaffs

Senast redigerad av en moderator:
LIVESTRONG
Om det fortfarande är nån förutom jag som har missat att införskaffa ett Livestrong-armband så har jag nu beställt 20 st från IAF's sida.
Det lär ju ta några veckor innan de dyker upp, men då (och först då) så delar jag gärna med mig.
Till självkostnadspris så klart.
Återkommer.

LIVESTRONG
Man kanske tycker det är okej att stödja Lances cancerfond. Man kanske tycker det är snyggt. Finns säkert många andra skäl också.

LIVESTRONG
Livestrong kostar $1 styck.

Jag beställde 10 youth och 10 adult = $20, sen var frakten $20 = $40

Så om någon säljer för 10:- är det ett bra pris.

Sen att evaldsmtb säljer dom för 20:- känns lite olustigt, 15:- hade varit en bättre prissättning. Min åsikt är att man inte ska sälja livestrong för egen vinnings skull.

LIVESTRONG
Johan S: Närå, det är inget otydligt med vad banden är till för.

Kolla på www.livestrong.org

Vill man stödja kampen mot cancer finns det många sätt. Att köpa ett livestrong band är ett.

LIVESTRONG
Kan någon hjälpa mig med följande:

Varför skicka en enda svensk krona till
kampen mot cancer i USA?

Varför inte skjutsa in pengarna till barn-
cancerfonden eller cancerfonden här i Sverige?

LIVESTRONG
Tänk om dom har bättre resurser i USA? Resultatet av forskningen kommer bli internationellt, men just forskningen kanske har bättre förutsättningar där?

LIVESTRONG
Newsboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan någon hjälpa mig med följande:
>
> Varför skicka en enda svensk krona till
> kampen mot cancer i USA?
>
> Varför inte skjutsa in pengarna till barn-
> cancerfonden eller cancerfonden här i Sverige?

Är det inte människor som bor i USA oxå? Uttalande liknande dina får mig att må illa... :-(

LIVESTRONG
Inte hört 1944: Varför skicka en enda amerikansk soldat till de där grodätarna i Frankrike? De får väl skicka ut tyskarna själva...

LIVESTRONG
JT, det vore bättre om du svarade på frågan och la upp
ett eller fler argument istället för att sitta och må
illa med sura smileys som en idiot med jordnötshjärna.

LIVESTRONG
Newsboy skrev:
> JT, det vore bättre om du svarade på frågan och la
> upp
> ett eller fler argument istället för att sitta och
> må
> illa med sura smileys som en idiot med
> jordnötshjärna.

Argument för vad? Du bestämmer väl själv var du gör med dina pengar? Jag skiter fullständigt i om du hellre lägger pengarna i svenska cancerfonder eller kanske investerar pegnarna i en mognadskurs för dig själv.

Du har dock uppenbarligen svårt att se helheten i välgörenhet. Själv är jag ju en idiot med jordnötshjärna och ändå har jag insett att världen är mer än bara sverige och även om man inte kan tycka om alla så gagnar det INGEN att bli egoistisk och bara se till sina egna behov. Visst, vi kan isolera oss och styra och ställa precis om våra pengar så ingen annan ska få en del av våra surt förvärvade slantar. Men om man vill göra något, även det allra minsta för att göra helheten bättre, så måste man ibland försöka slå av egot.

Jag tänker inte ge några argument för vilka fonder hit eller dit som är "bäst" helt enkelt därför att det spelar ingen roll vilken man väljer så länge fonden är seriös.

LIVESTRONG
JT ja du är i sanning en trångsynt jordnötshjärna.

Jag ställde en i mitt tycke artig och relevant fråga och
får då i princip till svar att jag är ett as som får dig
att må illa.

Mognadskurser tjatade tjejerna i klassen om när man
gick i mellan/högstadiet, men det var längesen och
jag tror inte det någonsin har funnits några såna
kurser faktiskt.

Ditt nästa inlägg 13:00 är ännu mer surrealistiskt och galet.

Hahha gå ut och cykla av dig allt det arga vetja.

LIVESTRONG
Kan jag med ditt inlägg tolka det som att du inte fattar vad jag menar? Eller vad är det som är klassiskt?

Jag är helt övertygad om att detta gula band, som nu blivit mode, gjort att en massa människor som normalt inte skulle ge pengar till cancerforskningen gjort det. Att KI skulle lösa cancergåtan utan hjälp av andra länder är nog en utopi, och att USA satsar mycket på forskning kan man ju lätt se på antalet Nobelpris amerikanska forskare fått.

Är man sedan lagd åt det konspiratoriska hållet kan man säkert göra någon grej av att Lance är republikan, gillar Bush, stödjer kriget, därmed kanske hatar muslimer, kanske har en Gatlin i källare och så vidare. Jag nöjer mih med att forskningen får pengar.

LIVESTRONG
Newsboy skrev:
> Kan någon hjälpa mig med följande:
>
> Varför skicka en enda svensk krona till
> kampen mot cancer i USA?

Varför inte? Jag vänder på det. Finns det ett enda hållbart argument till varför man inte skulle skänka pengar till cancerforskning? Och varför spelar det roll i vilket land forskningen utförs?

>
> Varför inte skjutsa in pengarna till barn-
> cancerfonden eller cancerfonden här i Sverige?
>

Gör jag fel som tolkar ditt inlägg som att det enbart är Svenska forskare på Svensk mark med Svenska pengar som skall besegra cancer? Vart går då gränsen, får dom köpa utrustning av amerikanska företag? Får dom köpa amerikanska testresultat och lägga pengar på amerikansk basforskning?

För övrigt är det ett utmärkt förslag, dvs att skänka pengar till valfri cancerfond i Sverige. Antar att du redan gjort det.

/Mattias

LIVESTRONG
Det spelar väll ingen roll om pengarna går till forskningen i USA eller i Sverige. Viktigaste är ända att Cancerforskningen får in så mycket som möjligt. Man kan ju alltid skänka pengar till flera organisationer, både köpa livestrongband och pengar till cancerfonden. :-)

LIVESTRONG
Underbart att den här tråden bumpades. Sist jag erbjöd ett armband gick diskussionens vågor höga om det gav cancerforskningen något att köpa ett större antal armband och sälja vidare (utan vinst, märk väl).

Jag kan kolla om jag har kvar något liggandes i plastförpackningen.

edit: förtydligande

LIVESTRONG
aha, den här gamla godingen :)

köp du ett Livestrong-armband av skaparn, och passa sedan på att skänka en slant till cancerforskningen när du ändå har öppnat plånboken.

LIVESTRONG
fredrikw skrev:
> aha, den här gamla godingen :)
>

Då det begav sig i en annan tråd som jag fann, där Livestrong var skrivet med gemener, myntades det fina uttrycket "Att alltid argumentera emot som du gör tar udden av dynamiken i en diskussion."

Good ol' times!

LIVESTRONG
skaparn skrev:
> Då det begav sig i en annan tråd som jag fann,
> där Livestrong var skrivet med gemener, myntades
> det fina uttrycket "Att alltid argumentera emot
> som du gör tar udden av dynamiken i en
> diskussion."

Jodå, det minns jag. Eller rättare sagt jag googlade fram det och påmindes.

Fast än så länge har det ju inte kommit fram några motargument, bara ett förslag på vad man kan göra efter man har köpt en dosa snus som stöd för cancerforskningen ;-)

LIVESTRONG
sussikatten skrev:
> Det spelar väll ingen roll om pengarna går till
> forskningen i USA eller i Sverige. Viktigaste är
> ända att Cancerforskningen får in så mycket som
> möjligt. Man kan ju alltid skänka pengar till
> flera organisationer, både köpa livestrongband
> och pengar till cancerfonden. :-)

Bara för att pengarna slussas vidare till forskare via en organisation som har sitt säte i USA betyder det absolut inte att pengarna bara går till USA. Min erfarenhet är att amerikanska funding agencies är betydligt mer objektiva när dom ger forskningsbidrag än svenska. Mao går pengarna med större sannolikhet till de "bästa/viktigaste" forskningsprojekten om dom kommer från USA, oavsett om forskarna befinner sig i eller utanför USA. Har själv aldrig sökt pengar från LAF, mest pga att dom ofta prioriterar rent klinisk cancerforskning vilket inte jag håller på med. Däremot finansierades stora delar av mitt doktorandprojekt av US department of defence!

Tillbaka
Topp