Salabaladala
Aktiv medlem
Livets första cykelprojekt.
Riktig skönhet det där!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snygg cykel!
Det låter som en schysst cykelmek rent prismässigt i alla fall. Hur tar bromsarna?
Tack! Så är det ju, en sadel i riktigt läder och matchande handtag ska jagas efter!vad snabbt fixat. den gör sig redan finfint, och lite optimeringar efterhand skänker glädje det med:)
Jag tror att de är orginal. De har ljudlösa och fina hjullager iaf, inte tänkt så mycket mer på dem. Jag kan ta en bild imorgon! :) KlinganTrevligt projekt med bra resultat!
Är det originalpedalerna?
Isf. är jag nyfiken på resultatet efter rengöring ifall du orkar ladda upp en bild.
Tips ang. klingan: flytta fram den till där den yttersta klingan en gång satt. Rent estetiskt.
Verkligen! :DRiktig skönhet det där!
Trevligt projekt med bra resultat!
Är det originalpedalerna?
Isf. är jag nyfiken på resultatet efter rengöring ifall du orkar ladda upp en bild.
Tips ang. klingan: flytta fram den till där den yttersta klingan en gång satt. Rent estetiskt.
Visa bilaga 409734
Visa bilaga 409735
Svårt att se på bild, men faktum är att det kan ev bli ännu rakare (och ev snyggare?) att flytta ut bakre klingan ett steg ut från hjulet. Var det de du menade? och isåfall hur gör man det? Har inte verktyg till specialingrepp! :)
Tim
Förresten, en ny fråga slog mig just angående däcken. Eftersom jag inte fick någon leverans från den beställning jag la å valde att avbryta ordern och istället slänga över mina däck från landsvägshojen så gick jag från att denna cykel kom med ett par 28-622 till att nu ha 23-622. Jag tycker att de sitter som de ska och rullar fint de korta turer jag testat. Har ni några tankar om det? Är det ett problem för fälgen med så stor diff på bredden eller bara en smaksak? Vad skulle ni valt för däckdimensioner? Dessa ska nog trots allt tillbax till landsvägen när jag får tag på ett till. Ev att köpa nya till landsvägen och låta dessa sitta där de sitter. De är i väldigt gott skick och max rullat 100 mil.Visa bilaga 409795
Visa bilaga 409796
Om ramen sväljer 28mm skulle jag satsa på det, mer komfort i stadsmiljö.
23mm börjar nog ses som onödigt smalt även hos de mest inbitna lvg-cyklister. Bredare däck ger mer komfort utan att tumma på rullmotståndet (ibland ger bredare däck tom. mindre motstånd).
I min värld är Panaracer Gravel King Slick det rätta svaret, med bruna däcksidor. Men det är jag det.De som satt på var ett par 28, så det bör nog funka! Blir nog att slänga tillbax 23orna på landsvägen då och köpa 28 till denna. Är det rätt att gå på ett par rena landsvägsdäck som dessa jag har idag men 28 ist, eller är det bättre att tänka på ex cross/stads-däck? Tänker för punkteringsrisken, blir ju mer grus/kullersten än jag normalt gör med landsvägscykeln :)