Jag gillade inte Gripgrab, de var FÖR täta för mig. Svettade jag ner dem så ville de aldrig torka, inte ens i torkskåp. Fick stoppa tidningspapper i fingrarna för att få dem torra. Modellen jag hade var sydd med fyra separata fingrar inuti "klorna" vilket jag tycker är en sådär lösning.
IOFS nu när jag kommit på tricket med att köra kirurghandskar innerst som fuktspärr hade de nog funkat, men det var ju så dags.
Swix har ett par hyggligt billiga humrar egentligen avsedda för längdskidåkning, men de är OK för cykel också. Inte riktigt lika varma och bjuder säkert på omedelbar misär i regn. Men de har den stora fördelen att de torkar! Kanske bättre för cyklande med lägre snittfarter pga deras begränsade vindtäthet.
Biltemas regnhandske tycker jag är lite kort i fingrarna för att vara riktigt bekväm, men den är ändå klart prisvärd. Har man plats för ett par aningens tjockare fingervantar inuti blir de riktigt bra. Har man lyckats svetta ner dem så går de bra att vränga och då torkar de fort.