Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> När ni kommit fram till vad man ska ha så kan ni
> väl diskutera vilken mjukvara man ska logga det
> i. Sportstracker/funbeat/annat.
>
> Jag vill främst logga sträcka och kumulerad
> stigning förutom att plotta GPS för att hålla
> koll på träningen.
>
> Sen hade det varit fräsigt ifall man kunde se
> aktuell höjd i realtid på klockan medan man
> cyklar/åker skidor. Kan man det på
> Garmin-klockorna?(T ex Forerunner 305)
Kør med en Forerunner 405 och den tycker jag funkar kanon. Vældigt bra att kunna samla alla akiviteter, æven de som inte ær cykelrelaterade på samma stælle. Garmins eget program ær inget att ha dock, Sporttracks ær det som gæller, som tidigare næmnts. Exakt hur många kalorier jag gør åt under ett pass ær jag inte så fantastiskt intresserad av, så cx-versionen lider jag inte av att jag inte har. Nacdelen vid stillastående træning køper jag bara till viss del, pulsen har man ju ordning på i alla fall och det ræcker långt i min værld før den typen av træning.
Højdmætningen vi GPS ær givetvis långt ifrån knivskarp, jag får normalt sett +- 20-30 m skillnad mellan passen nær jag kør exakt samma stræckning, i extremfallet knappt 50 m. Mætfelet tycker jag brukar hålla sig under 20-30 meter dær jag haft møjlighet att kontrollera också, vilket jag upplever som fullt tillræckligt. Kummulerad stigning ær också inom ungefær samma felmætning, upp till 50 meter brukar jag få på totalen. Ser ut som om felet jæmnar ut sig lite ju længre passen varit.
ANT+ Sport var æven jag lite frågande till, men det ær ju faktiskt bara att leta rætt på en ledig usb-port, trycka in den dær och så fungerar det mer eller mindre som med blåtand. Kan enstaka gånger vilja ha lite øvertalning (2-3 førsøk), men blåtan ær ju inte 100% det heller å andra sidan.
Bottom Line: Jag rekommenderar den å det varmaste. Ser ut som att Forerunner 310XT ær ett riktigt bra alternativ också:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=27335