LRM1200 Midnight Sun Randonnée 1200 – Juni 2022

SvenC

Aktiv medlem
Ok, så resultatrapporteringen och stämplandes är därmed alltså helt oberoende.

Lite förvånande att det finns de som loggar in på webbsidan och checkar in på en tidigare passerad kontroll efter att de checkat in på kontrollen de befinner sig på f.n. Vad är vitsen med det?
Möjligheten finns "undo check in" den ser likadan ut och sitter på samma ställe. Om man är lite trött i mössan och råkar trycka undo check in på fel kontroll och upptäcker det och check in på nytt så blir det en ny tid. (Jag vet av egen erfarenhet).

kitzblitz

Aktiv medlem
Den skånska randoeliten kommer även efter detta lopp att ståta med den snabbaste 120-milare med start/mål på svensk mark. Ska Hoenecke vara raskare än så krävs att avslutande 277 km avverkas på under 5.31.
Er, vilka/hur många sådana 120 milare finns? Jag tycker det är grymt och undrar bara.

fhloston

Aktiv medlem
Arjeplog. Hotellfrukost 😍😍😍😍

Bilagor

• DSC_2549.JPG
    DSC_2549.JPG
    808.6 KB · Besök: 28
  • DSC_2550.JPG
    DSC_2550.JPG
    410.3 KB · Besök: 28

GoranS

Aktiv medlem
Er, vilka/hur många sådana 120 milare finns? Jag tycker det är grymt och undrar bara.
Tror kust-till-kust (Södertälje-Falkenberg-Södertälje och omvänt) var det första och att detta är det andra sådana loppet med start och mål i Sverige. Sen är ju Super Brevet Scandinavia 120 mil och passerar Sverige men har inte start/mål i landet.

GoranS

Aktiv medlem
Ytterligare målgång
1045HoeneckeRainmarScandic Plaza Umeå2022-06-22 10:06:29
1040KörnerChristophScandic Plaza Umeå2022-06-22 11:21:16

ejma

Aktiv medlem
Nu har bla VV och Sigemo publicerat sina Stravaloggar. Gissar att Sigemos uppladdning med Vätternrundan i subgrupp på lördagen satte i sina spår.

GoranS

Aktiv medlem
Cyklister som hittills är registrerade i mål:

1031VuoriVesaScandic Plaza Umeå2022-06-22 07:11:28
1045HoeneckeRainmarScandic Plaza Umeå2022-06-22 10:06:29
1040KörnerChristophScandic Plaza Umeå2022-06-22 11:21:16
1053FleckPaulScandic Plaza Umeå2022-06-22 12:46:54
1041SigemoJonathanScandic Plaza Umeå2022-06-22 12:46:58
1024EriksenKnut PederScandic Plaza Umeå2022-06-22 13:14:20
1048HaugenTore AndréScandic Plaza Umeå2022-06-22 14:47:44

Peter Gran

Medlem
Peter, som jag cyklar med har fått hjulhaveri, sprickor vid nästan alla ekerhål... ☹️

Jakt efter ett nytt hjul i Sorsele pågår
Jag har för mig att de har cykeluthyrning vid Inlandsbanemuséet. Kolla om de har något.
Efter mkt om och lyckades det ordna fram en cykel, det var iväg med en slimmad packning, efter lite mer än 3 mil var det bara att inse att detta kommer inte gå, fruktansvärda vibrationsmärtor i axlar och nacke. Minsta lilla ojämnhet i vägen fortplantade sig upp i axlar och nacke. Så det blev en butter tur tillbaka och kasta in handduken.
Runt 30 ekerinfästningar har liknande sprickor,
EB3E8399-365B-402C-99C4-469863827272.png

SvenC

Aktiv medlem
Kl. 2.07 kom han i mål enligt registreringen.
Det stämmer.
Avslutade med en punktering 5 mil innan mål, fick inte till det, däcket vägrade "poppa" gick inte att få upp tillräckligt högt tryck. Tog 1,5 timmar med lock och pock innan jag lyckades.
Skogens alla flygande insekter ville förstår vara med och hjälpa till.

Petert

Aktiv medlem
Det stämmer.
Avslutade med en punktering 5 mil innan mål, fick inte till det, däcket vägrade "poppa" gick inte att få upp tillräckligt högt tryck. Tog 1,5 timmar med lock och pock innan jag lyckades.
Skogens alla flygande insekter ville förstår vara med och hjälpa till.
Mycket bra cyklat, Sven! Skönt att dina knän blev bättre. Det var inte vilka backar som helst dina knän tröttnade i. Tuffast var nog de från Hattefjelldalen men sträckan innan, från Kittelfjäll var ingen lunchtur heller. Förmodligen bland de mest krävande dryga fem milen i Sverige. Eller? (För övrigt tycker jag att Kittelfjäll en av de vackraste platserna i Sverige. Sträckan Dikanäs-Kittelfjäll-Hattefjälldalen (eller bara fram till norska gränsen) är en ovanligt lyckad kombination av hårt jobb, höga farter och vackra utsikter i Sverige).

Din punkalagning blev en tour de Force den också.

Du ska ju cykla UTU, igen, om en dryg månad. Trettio mil längre men lättare än MSR, eller vad säger du?

Peter Gran

Medlem
Tråkigt!
Berätta mer om hjulen! Fälgar av kolfiber eller aluminium? Vem har byggt hjulen?
Kolfiber, Orbea orgional, varit inne 3ggr på justering av ekrarna då de skruvar upp sig, gissar de bara dragit hårdare och hårdare var gång istället för att använda lock-tite. Men vet hur det kommer låta i affären då de är 15 månader gamla.

SvenC

Aktiv medlem
Mycket bra cyklat, Sven! Skönt att dina knän blev bättre. Det var inte vilka backar som helst dina knän tröttnade i. Tuffast var nog de från Hattefjelldalen men sträckan innan, från Kittelfjäll var ingen lunchtur heller. Förmodligen bland de mest krävande dryga fem milen i Sverige. Eller? (För övrigt tycker jag att Kittelfjäll en av de vackraste platserna i Sverige. Sträckan Dikanäs-Kittelfjäll-Hattefjälldalen (eller bara fram till norska gränsen) är en ovanligt lyckad kombination av hårt jobb, höga farter och vackra utsikter i Sverige).

Din punkalagning blev en tour de Force den också.

Du ska ju cykla UTU, igen, om en dryg månad. Trettio mil längre men lättare än MSR, eller vad säger du?
När jag studerade startlistan för att se vilka man ev skulle träffa på. så var det 4 stycken som jag i alla fall inte skulle hänga på. 1 kom inte till start, de andra 3 - hängde jag på i 25 mil! Vissa lär sig aldrig av sina egna misstag.

Första känningen i knät kom innan Hatfjälldal men det försvann så jag brydde mig inte så mycket. I en backe efter Hatfjälldal när jag tryckte på så kändes det som något gick sönder i knät och det gjorde ont som F*N. När jag ståt vid vägkanten och grinat några minuter så provade jag att cykla. Det gick hyfsat om jag inte tog i och inte ställde mig upp. Jag tänkte att jag tar mig nog till Mo I Rana och sedan tåget hem. När jag ställde in cykeln i garaget i Mo I Rana kontrollen såg jag att era cyklar redan stod där. Efter 4 timmars sömn kändes knät något bättre så jag fortsatte.

Vägen Kittelfjäll till Mo Rana över fjället var helt fantastisk även om det började regna på slutet.
Den värsta backen tycker jag var den lilla toppen med serpentinvägen mellan nerfarten från Saltfjället och backen upp mot Svenska gränsen. Jag sneglade länge på tunneln men cykla i tunnel med tung och mycket trafik är lite av en skräckupplevelse så jag valde vägen runt. Jag kom 100m upp i backen men med bara vänsterbenet intakt så gick det inte. Jag gick i stort sätt hela backen upp. Det blev fler backar senare som jag också gick uppför. Det är första gången som jag slitet ut ett par pedalklossar på en runda.

UTU är längre men backarna snällare. Hoppas bara att knät hinner återställa sig.

Slutet gått, Allting gått.
Öl.jpg

Topp