Mycket bra cyklat, Sven! Skönt att dina knän blev bättre. Det var inte vilka backar som helst dina knän tröttnade i. Tuffast var nog de från Hattefjelldalen men sträckan innan, från Kittelfjäll var ingen lunchtur heller. Förmodligen bland de mest krävande dryga fem milen i Sverige. Eller? (För övrigt tycker jag att Kittelfjäll en av de vackraste platserna i Sverige. Sträckan Dikanäs-Kittelfjäll-Hattefjälldalen (eller bara fram till norska gränsen) är en ovanligt lyckad kombination av hårt jobb, höga farter och vackra utsikter i Sverige).
Din punkalagning blev en tour de Force den också.
Du ska ju cykla UTU, igen, om en dryg månad. Trettio mil längre men lättare än MSR, eller vad säger du?
När jag studerade startlistan för att se vilka man ev skulle träffa på. så var det 4 stycken som jag i alla fall inte skulle hänga på. 1 kom inte till start, de andra 3 - hängde jag på i 25 mil! Vissa lär sig aldrig av sina egna misstag.
Första känningen i knät kom innan Hatfjälldal men det försvann så jag brydde mig inte så mycket. I en backe efter Hatfjälldal när jag tryckte på så kändes det som något gick sönder i knät och det gjorde ont som F*N. När jag ståt vid vägkanten och grinat några minuter så provade jag att cykla. Det gick hyfsat om jag inte tog i och inte ställde mig upp. Jag tänkte att jag tar mig nog till Mo I Rana och sedan tåget hem. När jag ställde in cykeln i garaget i Mo I Rana kontrollen såg jag att era cyklar redan stod där. Efter 4 timmars sömn kändes knät något bättre så jag fortsatte.
Vägen Kittelfjäll till Mo Rana över fjället var helt fantastisk även om det började regna på slutet.
Den värsta backen tycker jag var den lilla toppen med serpentinvägen mellan nerfarten från Saltfjället och backen upp mot Svenska gränsen. Jag sneglade länge på tunneln men cykla i tunnel med tung och mycket trafik är lite av en skräckupplevelse så jag valde vägen runt. Jag kom 100m upp i backen men med bara vänsterbenet intakt så gick det inte. Jag gick i stort sätt hela backen upp. Det blev fler backar senare som jag också gick uppför. Det är första gången som jag slitet ut ett par pedalklossar på en runda.
UTU är längre men backarna snällare. Hoppas bara att knät hinner återställa sig.
Slutet gått, Allting gått.