LRM1200 Midnight Sun Randonnée 1200 – Juni 2022

Korgen-Mo-Junkerdal är inte den mysigaste sträckan, mycket tung trafik på smal väg. Ny och fin från Mo iofs, men ändå E6. Men runt Hattfjelldal (Aarporte på samiska) är det lite trafik och fina vyer. :)

Om jag lyckas ta mig igenom en hel serie sommaren 2021 så ska jag också skriva i den här tråden

1200km låter förbaskat långt men 600km lät också långt innan man hade provat, jag lyckades ju köra en hel brevetserie i år så kanske att det här kan bli nästa mål.

Cykelintresset / Umeå bjuder verkligen upp till dans i sommar. Orimligt peppad! Kommer man orka / hinna med allt?

Är det höger eller vänstervarv? Jag är betydligt sämre att bryta åt höger.
Körs det lämpligtvis i ett sträck?

M

Kul med så mycket pepp! Ser själv mycket fram emot det här! Ordentlig utmaning, vacker natur och lite äventyr med fjällvädret som en extra spännande ingrediens:)

Bra med info från er som cyklat delar av vägen om det är några avsnitt som behöver tänkas kring.

Ska ta bort skrikande från rubriken. Kopierade rubriken från infosidan och tänkte inte på det..

Bra marknadsföring där! Bara bilder på kortärmade cyklister, sol och blå himmel!
Försökte faktiskt fota när det regnade också men det var så blött och kallt att både touchskärmen och fingrarna strejkade!

Kändes också roligare att åka och reka vägar + fota när vädret var bra. Lite självplågare är vi väl alla cyklister men när man kan välja så..

Förhoppningsvis blir det solglasögon och medvind istället för skidglasögon och fjällräddning.

Vi internetcyklister hoppas förstås på 120 mil med blandat snöglopp + stormvindar och 35-gradig värme + stekande sol. :sneaky:

Jag såg den här först nu och blev riktigt intresserad av att köra. Vätternrundan dagen innan dock. Hinner man upp tro?

Sommarens stora mål, grymt laddad! Otäckt tidigt på sommaren bara, men det får gå nå något vis. Jag hoppar nog Vättern innan, igen ;)

Kämpa!

Jag känner också viss stress att få tillräckligt med mil i benen innan dess ?
Har man svårt att få till mil så är min erfarenhet att få och långa turer är bättre än många och korta. Jag och frun försöker gärna få till långt och mycket strax innan. Planen i år är att cykla ner till LEL. Vi brukar inte bli så snabba av den träningen utan brukar utgöra laterne rouge på breveterna. Men på PBP och LEL brukar vi komma före jätteproppen och kunna hitta sovplatser och kunna ta oss igenom komfortabelt.

Tillbaka
Topp