lufta hayesbromsar?

lufta hayesbromsar?
jag använder en stor spruta(pump)med en liten slang på, jag trycker i bromsvätskan via luftnippeln på oket tills det flödar över i det lilla skruvhålet uppe vid handtaget

lufta hayesbromsar?
Eftersom dot-vätska kan vara lite otrevligt är det bättre att leda bort det istället för att låta det flöda över. Jag hittade en liten 1,5 mm (tror jag det var) pneumatisk slang som passade perfekt i hålet och ledde den vidare till en liten plastburk som hängdes på styret. Som bonus går det även att se om det fortfarande kommer luft ur systemet.

lufta hayesbromsar?
Så, nu är dom nya beläggen på plats oljan påfylld, jag sätter mig på cykeln och skall prova.
vet inte om jag är dum men bromsen tar iaf inte förren handtaget nästan är intryckt.
vad har jag gjort för fel?
jag tryckte in olja i oket tryckte tills det slutade komma olja med luft och det flödade (ja mats, jag använde en slang;))uppe vid styret...hjälp mig

lufta hayesbromsar?
Det finns en liten justerskruv, insex, som du kan justera ut handtaget med. Kanske bara är den du behöver skruva på, hayesbromsar har en förmåga att justera in det av sig självt.

lufta hayesbromsar?
Ludvig skrev:
-------------------------------------------------------

> (ja mats, jag använde en slang;))

Pneumatisk eller? ;)

Tillbaka
Topp