Luftpåfyllare till kompressor?

Andersson80

Ny medlem
Jag ska köpa en liten kompressor och till den en luftpåfyllare, eller vad det kan tänkas heta. Jag ska kunna pumpa cykeldäck med racerventil. Dock vet jag inte vilken jag ska ha, åker man till en bensinmack och ska pumpa så passar ju inte deras munstycken på racerventil utan endast på bilventils typen.

Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> man får köpa en adapter till racer ventil

Jag har svårt att hitta en sådan adapter, har du någon länk så jag ser hur den ser ut, eller vart jag kan köpa en?

Alla cykelhandlare borde ha hemma? De flesta är en mässingshylsa med in, och utvändiga gängor för att passa, oftast bara mellan race, och standard cykel-ventil. Och de brukar kosta mellan en tia, och tre tior.
B!

Sån här köpte jag, Jula 149 kr, art.nr. 759016.

Bilagor

• DSC_9790.JPG
    DSC_9790.JPG
    58.3 KB · Besök: 610
Jag får kolla min LBS och se om dom har någon adapter, annars kanske man åker förbi någon Jula affär på semestern och kan köpa det där luftmunstycket. Verkar både bra och billigt, förövrigt så när jag söker på deras sida på art nr 759016 så hittar jag en bevattningstimer : )

jag kör med
Biltema 15-1928
"Nipplar, 3 st.
För pumpning av cyklar, gummibåtar, fotbollar m.m."

Drar man år nippeln för cykeldäck så går det bra att fylla ( åtminstone till 5 bar som jag brukar använda...)

actionbent skrev:
-------------------------------------------------------
> Jula Artnr: 200040 koplett med kompressor och
> munstycken.

Den verkar inte dum. Jag bor i lägenhet och har inte så mycket plats över så den där skulle vara riktigt smidig. Duger den fint till att pumpa upp slanglösa däck med, eller krävs det mer kräm för det?

Tillbaka
Topp