Lunacycle, nån som testat?

erikjakan

Ny medlem
Tjena forumet!

Har cyklat rätt mycket i mitt tidigare liv, främst xc och BMX/dirt.

Har lekt lite med el skateboard och diverse rc nyligen, nu verkar tekniken ha blivit riktigt bra och mogen för cyklar (över 250watt).

Har letat efter en elcykel som erbjuder hela paketet och tror att jag har hittat nåt som kan vara kul, lunacycle.com bygger heldämpade cyklar med el assistans på 2500watt paketerat på ett snyggt sätt, typ denna:

https://lunacycle.com/luna-crusher-2-ebike-2018-version/

Då är frågan, 27kilo, 2500watt, är det nån som testat nåt liknande?

Visst den är tung och klumpig men jag tror att man kan ha riktigt kul med dessa :)!

Mvh Erik

erikjakan sa:
Tjena forumet!

Har lekt lite med el skateboard och diverse rc nyligen, nu verkar tekniken ha blivit riktigt bra och mogen för cyklar (över 250watt).

Har letat efter en elcykel som erbjuder hela paketet och tror att jag har hittat nåt som kan vara kul, lunacycle.com bygger heldämpade cyklar med el assistans på 2500watt paketerat på ett snyggt sätt, typ denna:

Visst den är tung och klumpig men jag tror att man kan ha riktigt kul med dessa :)!

Mvh Erik

Säkert kul på rätt ställe, men risken är att du får hela elcykelraseriet över dig nu. Tekniken kanske är mogen, men inte lagstiftningen, men det kommer du snart höra mer om.

erikjakan sa:
Tjena forumet!

Mvh Erik

Sluta göra fulreklam...

Fulreklam? Jag står i valet o kvalet att köpa denna eller nåt annat med lite mos i, trodde detta var ett någorlunda seriöst forum där man kan diskutera saker, vare sig man gillar dem eller inte.. Har jag fel?

Mvh Erik

Det är ju per definition en cykel, med en elmotor, som man kan välja o vilken utsträckning man vill ha assistans av..

Måste säga att detta är den i särklass sämsta mottagningen jag fått på forum, är ni såpass trångsynta här inne att ni inte förstår att elcyklar är framtiden?

Mvh Erik

Lagliga elcyklar är framtiden ja, för handikappade och gamla människor som behöver lite extrahjälp av en elmotor.
Och lastcyklar passar det bra till oxå.

Senast ändrad:
Men fast den går köra lagligt så är den ju inte laglig att framföra ändå.
Annars har ja inget emot elcyklar.

Känner igen namnet, du som körde den sjukt grymma asconan?

Isåfall är en harley davidson också en cykel eller varför inte en yamaha r1... Elcyklar är förmodligen framtiden, fast då pratar vi inom mc-branschen och dom forumen heter sporthoj.se eller enduromx.se......

Nej men det är inget som bekymrar mig speciellt.

Det stämmer bra det, 572whp och svinolaglig, ska köpa tillbaka den när jag får tillfälle :)!

Mvh Erik

cannonsix sa:
Isåfall är en harley davidson också en cykel eller varför inte en yamaha r1... Elcyklar är förmodligen framtiden, fast då pratar vi inom mc-branschen och dom forumen heter sporthoj.se eller enduromx.se......

Ah ok så det är lagen som avgör.. Haha det är det dummaste jag hört pålänge.

Om lagen ändras då till säg vettiga 1500watt, skulle det vara en cykel då?

Mvh Erik

Den är ju asfräck jö. Vem bryr sig om töntiga lagar och regler. Alla fattar väl att vanliga sketna trampcyklar snart är lika antika som höghjulingar, branta gaffelvinklar och 26or. Jag tar tre, var sätter jag in pengarna?

Erik O sa:
Den är ju asfräck jö. Vem bryr sig om töntiga lagar och regler. Alla fattar väl att vanliga sketna trampcyklar snart är lika antika som höghjulingar, branta gaffelvinklar och 26or. Jag tar tre, var sätter jag in pengarna?

Jag vet inte om du är sarkastisk eller inte, oavsett så gillar jag det ?

Haha... Happy har lärt mig allt om hur illa det är med el-cykel... Tänk om jag inte hittat hit, då kanske jag cyklat runt i villfarelsen att det va något bra, något man skulle kasta pengar på. Herregud

Tillbaka
Topp