"Lurad av Cykelkraft?"... Men de löste det snabbt! :)

Huruvida andra företag också är dåliga är en annan fråga men Cykelkraft är helt enkelt en klass för sig.

Vid en beställning jag gjorde misslyckades de leverera vid 3 tillfällen. 3 tillfällen!!
När jag efter 5 veckor skicker ett mejl om att jag har gett upp alla förväntningar på deras eventuella förmåga och som ren säkerhetsåtgärd från min sida avsäger mig beställningen får jag snabbt som en attan ett mejl om att de makulerat ordern.
1 dag senare står varan som tillgänglig och när jag sedan får erbjuande om "snabb speciell leverans" får de en lång ärlig recension av mig och sedan dess har jag undvikit och spridit budskapet om detta bolagets fullständiga dekadens.

De är inte seriösa. Effektivitet ska prisas och att skita i sina kunder ska exponeras!

Senast ändrad:
riwwe sa:
Får man fakturan via mail eller brev när man använder klarna?

Du skall nog som någon föreslog gå in och redigera rubriken i första inlägget. Särskilt som du fått hjälp. Jag hoppas innerligt att de tar tag i helheten för sin egen skull.

Senast ändrad:
riwwe sa:
Hej allihopa som så snällt har stått till tjänst i vägledning för mig som nybörjare.

Jag vill medela att cykelkraft och jag har kommit överens och att jag är nöjd med slutresultatet.
Jag är nöjd med deras kundsrvice och det vi till slut kom överens om. :)!

Trevligt!

Inget företag överlever på dåligt rykte och alla kan göra fel. Det viktiga är att man strävar mot att bli bättre.

Jag har bara gjort ett par-tre små köp där än så länge, de har skickats samma dag eller dagen efter så jag är nöjd.
Kommer fortsätta handla där så länge det funkar bra och om de har det jag vill ha till hyfsat pris.

Jag köpte min Ibis från Cykelkraft. Mailkorrespondensen innan köp var väldigt långsam, men när jag väl lade ordern så levererades cykeln inom utlovad tid. Helt klart ingen topp-butik, men i min erfarenhet ingen katastrof heller.

marr sa:
Det verkar som deras affärsidé är att få in så många ordrar som möjligt. Sen bara låtsas som de regnar och casha in från de som glömt att de beställt.
Det är väldigt få gånger jag hört om någon som verkligen fått någon leverans.

Jag köpte en Wahoo Kickr från dem i vintras, kom på ett par dar, inga problem alls. Tidigare beställningar har tagit några dagar men inget orimligt. Så det verkar vara lite olika. Ibland har de väldigt bra priser.

TS kan väl ändra sin rubrik nu när han inte är lurad längre, redigera isåfall i första inlägget.

Har beställt från cykelktaft ett antal gånger i år då de haft konkurrens kraftiga priser på det jag varit ute efter. Levererat inom rimlig tid.

Ja, det kan vara dumt (och dessutom ganska irrationellt och statistiskt helt utan värde) att helt döma ut ett företag pga ett (1) köptillfälle. Om det däremot hade varit ett mönster under en klar majoritet av ett flertal tillfällen över tid så är ju grunden till kritiken lite mer förankrad i verkligheten. De flesta som är nöjda skriver inte det spontant i trådar på forum, utan det är de missnöjda som hörs och syns mest, av naturliga skäl. Vilket gäller flera företag/bolag/myndigheter/förbund/osv som det skrivs om på nätet, och inte bara Cykelkraft.
Bara en tanke, ingen sanning.

My five cents. Cykelkraft är en stor aktör med många kunder. På forum tenderar de med dåliga erfarenheter yttra sig och är kundantalet stort blir även antalet missnöjda kunder stort även om "missnöjdhetsprocenten" är exakt lika stor som för en mindre butik.

T.ex 5% missnöjda kunder:
Cykelkraft: 1000 kunder innebär 50 missnöjda kunder som gärna fyller forumen med klagomål
Mindre butik: 100 kunder innebär 5 missnöjda kunder som gärna fyller forumen med klagomål

Resultatet blir att bilden av Cykelkraft smutsas ned mer än för den mindre aktören trots att procenten missnöjda kunder är exakt samma som för den mindre butiken.

Jag försvarar absolut inte Cykelkrafts beteende i specifika ärenden och tycker att alla butiker borde sköta sig.

Senast ändrad:
Någon enstaka gång har jag beställt från Cykelkrafts webshop. Då har det inte varit något speciellt jag har reflekterat över. Kändes ungefär som att beställa från CRC eller Bike24, vad gäller plockning och leverans.

Däremot har jag använt Cykelkraft som LBS en del, och det har varit bra. De verkar ha ett välsorterat lager av små, ibland rätt ovanliga delar, ungefär som om de har en jättestor bra-att-ha-låda någonstans på lagret, och det har räddat mig flera gånger. Har man ett sånt ärende gäller det dock att man kommer dit när det inte är så mycket folk i butiken, så att de har tid att gå och leta. Då tycker jag att de är väldigt hjälpsamma och trevliga. Är det däremot mycket folk i butiken är det ingen idé. Då har jag lärt mig att det är bäst att vända i dörren, och komma tillbaka när det är lugnare.

Jag har gjort säkert 20-25 beställningar sammanlagt både från cyclecomponents, cykelkraft och fusionen som är nu. Allt från kullager till en cykel. Alltid skickat inom rimlig tid. Nån gång fick jag vänta 2 veckor, men då var det en produkt dom inte hade i lager, men det var jag medveten om. Så helt klart verkar det vara spridda skurar med hur dom beter sig mot oss konsumenter.

Har beställt en hel del av cykelkraft. Har alltid kommit i rimlig tid utan något krångel.
Vid ett tillfälle blev det fel vara skickad. Fick fel styrstam skickad till mig.
Hörde av mig och fick det löst och skickat nytt samma dag och sedan postade jag den som blev fel tillbaka
i ett förfrankerat brev.
Har inte upplevt något dåligt med cykelkraft.

Masjevel sa:
Har beställt från cykelktaft ett antal gånger i år då de haft konkurrens kraftiga priser på det jag varit ute efter. Levererat inom rimlig tid.
+1 inte snabba men prylarna har alltid dykt upp.

Längst har jag fått vänta från Chainreaction & Evans!

Snabbast & där jag köpt mest från är Bikester.

Spelar väl ingen roll hur snabbt olika webshoppar skickar iväg sina grejer när Postnord ändå kommer se till att fucka upp allting?

Ska väl rätta mig själv. Fick en sms-avisering idag. 4 dagar är inte illa.

Bravo!

Förutom då att det utlovade beskedet om att paket skickats inte kom...

Mao kan det vara postnord som varit tröga. Paketet kan ha skickats i måndags. De (Postnord) lyckades få det till fel utlämningsställe iaf... nåväl.

Cykelkraft ska ha cred för att de har crushwashers, foamrings, med mera i lager för oss som gillar att skruva gaffel själva. Många butiker har inte sånt. Ytterligare ett bravo mao!

Beställde krans, framdrev och kedja från cykelkraft förra året. Kom på 2 arbetsdagar. Inget krångel alls faktiskt.
Men det är inte när det fungerar som något behöver göras. Utan när det inte fungerar. Då är kundkontakten prio nummer ett.
Skulle aldrig vilja driva ett företag där kunden glöms bort eller inte får information direkt.

Jo de verkar ha mycket småprylar på lager, bland annat har jag inte hittat nån annan här hemma som har delar till Chris King på hyllan.

Bara positivt från CK från min sida.
Jag är inte så pepp på utländska shoppar och när lbs inte kan leverera så blir det nätet och det har som sagt alltid funkat bra!

Fick idag min cykel som jag beställde från Cykelkraft.
Beställde måndagen den 7/8 på eftermiddagen med angiven leveranstid 3-8 arbetsdagar.
Fick ett mail samt faktura från Klarna om att den skickats 14/8. Hade vid det laget hittat flertalet negativa recensioner av Cykelkraft, så när Postnords tracking inte uppdaterades på flertalet dagar så blev jag fundersam. Idag så ringde Postnord och ville leverera cykeln till mig.
Så Cykelkraft får ett gott betyg av mig, det som jag inte blev så imponerad av var kartongen som den kom i. Men en hel och ren cykel utan en enda skråma var innehållet, så kartongen skötte sig.
Fick svar i rimlig tid från kundtjänst när jag mailade med frågor. Skickade fråga på kvällstid och hade svar vid 15-16-tiden dagen efter.

Senast ändrad:
De saker jag beställt från cykekraft har jag inte haft några problem med. Dock så vill jag se bättre mailrespons från deras sida när det kommer till frågor om produkter och liknande. Vill ju hellre att pengarna hamnar inom nationen, men när de inte svarar får jag vänta mig till det förenade kungariket.

Jag har handlat massor på Ck utan problem och är väldigt nöjd ? brukar få sakerna 1-2 dagar efter beställning klart snabbast hem till mig av bikester, bike24, crc etc.

Beställde på kvällen 14 augusti, ordern skickades nu på morgonen, en vecka senare. Var 3-4 arbetsdagar leveranstid på en pryl som inte fanns på lager. Tycker det är helt okej. Nu är det väl bara upp till Postmord....

Däremot blir jag lite ledsen i ögat på att jag mailade Cykelkraft den 13 (förra söndagen) om en produktfråga men ännu inte fått något svar.

EDIT:
Nu fick jag mail från Cykelkraft:
"Hej,

Tack för ditt mail och ber om ursäkt för sen återkoppling. Vi har haft oerhört hög belastning på vår support vilket ha gjort att vi inte hunnit svara inom en rimlig tid."

Senast ändrad:
Det gick bra den här gången också. Beställde några prylar i söndags kväll, skickades igår och hämtade ut det idag tisdag. Dock inget godis i förpackningen! ?

Har beställt från cykelkraft 2 gånger, senast i söndags. Ett par pedaler och en slang. Fick det igår. Antar att jag har haft tur då men har inte haft problem med dom. Än.

Har tyvärr inte mycket bra att säga om Cykelkraft.
Beställde en ekernyckel till ett Mavic hjul, hade varit i kontakt med deras support dubbla gånger för att se till att det blev rätt.
Fick till slut ett besked att köp denna, vilket jag gör.

Två dagar senare dyker den upp, jag packar upp den och skall börja fixa ekrarna, då passar den inte och eftersom den var uppackad så kan jag inte skicka tillbaka och byta den.

Nu var det inte många hundringar den kostade men när man haft kontakt med supporten dubbla gånger så borde det ju bli rätt.

Kommer nog inte köpa mer från dom i framtiden.

Frågade du om du fick byta verkligen? Enligt distansköpslagen så får man packa upp såpass att man kan inspektera och prova varan och ändå returnera. Det brukar etablerade aktörer på nätet ha koll på.

Läste nånstans att brutna förpackningar inte gick att skicka tillbaka och jag var i kontakt med kundtjänst.

Men idag så fick jag ett mail från Cykelkraft där dom gav tillbaka 135 cykelkraft poäng till mitt konto hos dom, då dom sett att jag var missnöjd. Hatten av och stort cred till Cykelkraft!

Senast ändrad:
Tänkte att även jag skulle testa Cykelkraft för att se hur de sköter sig. Dessvärre är det inte med bravur utan tvärtom. Har nu väntat 10dgr utan att varorna är plockade (då stod det att varorna fanns i lager), så lagersaldon som inte stämmer, extremt dålig kommunikation där de tom använder fel tilltalsnamn i inledningen. Sen dödstyst! Så nej, var nog sista gången jag köpte ngt av dessa! Under den tiden har jag beställt, fått hem varor ifrån Tysk webbshop, Engelsk webbshop & dessa beställningar lades efter beställningen hos cykelkraft.
De har lite att jobba med..:-)

Tyvärr bara dåliga erfarenheter av missvisande lagersalon och leveransdatum, ursäkter från kundtjänst och annat...nej tack, stödjer hellre tyskbutikerna.

Senast ändrad:
Jag är jättebesviken, jag beställde från CK, fick grejerna en dag före beräknad leverans, och dessutom fick jag bara en godis med... Skämmes! :)

Beställde glas till mina Oakley MX 18/8. Dom fanns inte i Cykelkrafts lager men skulle finnas tillgängliga inom 3-5 dagar. 25/8 drogs pengarna från mitt konto och paketet dök upp 30/8. Det var andra gången jag beställde från Cykelkraft och för mig har det funkat ok vid båda tillfällena.

Tillbaka
Topp