”Lurad” av handlare ang 27,5/29”
Jag reagerade mest på barnstyret på den bilden ;)Sixten Fors sa:Jag har också cyklat 26", här på XL ram. Fortfarande en barncykel.Skogling sa:Tack Sixten!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag reagerade mest på barnstyret på den bilden ;)Sixten Fors sa:Jag har också cyklat 26", här på XL ram. Fortfarande en barncykel.Skogling sa:Tack Sixten!
Integrerad cockpit (bar-stem-combo) anno 1993. Styret är dessutom kapat 2-3 cm i bredd på bilden för att det blivit krokigt pga. barends och krascher. Kanske mäter 550 mm. Manligt :)tobgren sa:Jag reagerade mest på barnstyret på den bilden ;)Sixten Fors sa:Jag har också cyklat 26", här på XL ram. Fortfarande en barncykel.Skogling sa:Tack Sixten!
Sixten Fors sa:Integrerad cockpit (bar-stem-combo) anno 1993. Styret är dessutom kapat 2-3 cm i bredd på bilden för att det blivit krokigt pga. barends och krascher. Kanske mäter 550 mm. Manligt :)
MickeMud sa:Fjärdebrunn sa:Skogling sa:Trot eller ej. Jag cyklade på 26" i 21 år. Det funkade!
Jag har aldrig kört något annat än 26". Vet att jag kommer självdö, av det.
Var själv sen att lämna 26, det blev 29 för fyra år sedan. Köpte en 27,5 i vintras, kändes som man måste ha en.
Har kvar en gammal 26 HT som står med hakkapelitta dubbdäck för kul vinterbus, lite litet och läskit i början men sen går det som attan :-)
Såg en 26a i Hellas i söndags, det är baske mig inte vanligt idag.
Visst är sadelröret onödigt långt, stl medium med 440 mm sadelrör och killen är 150 cm. Dropper funkar inte, men det är ändå inte aktuellt.Skogling sa:Jag tycker pojken på den bilden har fel storlek på cykel. Om man kollar på sadelstolen. :p
Kul, Den var blå...kanske.... orange fälgar eller nåt oragne? Vi körde från 14:30-15,Lite grönt, gult, blått, corona, grönt m.m. Den jag såg var något som såg ut att vara en traditionell och bra AM/Stig 26a ....men kan ju va enpetare ändå::-)Fjärdebrunn sa:Jag var ute på min gamla stålgalge i Hellas i söndags. Blå SOMA enpetare. Störtskönt.
MickeMud sa:Kul, Den var blå...kanske.... orange fälgar eller nåt oragne? Vi körde från 14:30-15,Lite grönt, gult, blått, corona, grönt m.m. Den jag såg var något som såg ut att vara en traditionell och bra AM/Stig 26a ....men kan ju va enpetare ändå::-)Fjärdebrunn sa:Jag var ute på min gamla stålgalge i Hellas i söndags. Blå SOMA enpetare. Störtskönt.
.
Miss Lycka 2.0 sa:Varför kör du på en cykel som du vill byta?
Jimel sa:Miss Lycka 2.0 sa:Varför kör du på en cykel som du vill byta?
Handlarn gjorde ju fel och låter han bruka cykel under tiden, inget konstigt men kanske ovanligt med så seriös service.
Sixten Fors sa:Det är som det är. 29" har väl funnits rätt länge men det var inte för än 2012 eller något sådant som det tog över helt.
Du vant dig snabbare än du anat, då varje mil tar kortare tid att cykla med 29" ;)ForesterGuy sa:Sixten Fors sa:Det är som det är. 29" har väl funnits rätt länge men det var inte för än 2012 eller något sådant som det tog över helt.
Själv hade jag gärna köpt 26" på senaste cykeln också, men den dimensionen hade i princip försvunnit då. Tur att 27,5" fanns, för 29" känns...fel. Fast jag hade säkert vant mej efter ett par mil eller så... ;-)