LVG CK nära Tumba?

magui

Medlem
LVG CK nära Tumba?
Jag nyss började cykla. Jag är en 15 åring tjej som älskar LVG cykling och vill bli lika bra som en professionell cyklist. Jag vill därför börja träna med ett klubb för att bli bättre. Min nuvarande medelhastighet är runt 24km/h (detta var min medelhastighet på Velothon 60km 2017 motionlopp). Vet ni nån cykelklubb som är nära Tumba och som tränar ofta på LVG? Har ni någon tips för hur jag ska bli snabbare på cykling? Mitt första mål är att nå en medelhastighet av 30km/h!

LVG CK nära Tumba?
Fredrikshof utgår från Farsta simhall (kolla in "Fredrikshof Farsta" på FB), sen finns även Södertälje CK. SCK kan jag ingenting om dock.

Fredrikshof har pass lördagar 0900 på distanspassen.

LVG CK nära Tumba?
Du kan söka på Fredrikshof CK, Stockholms största klubb. Jag tror dom cyklar från Farsta bland annat. Det är en stor klubb med många olika hastigheter i grupperna. Du hittar säkert någon bra grupp att cykla i.

LVG CK nära Tumba?
Vad kul att du gillar LVG! Du tänker helt rätt med att träna med en klubb för att bli bättre, de som gör det brukar utvecklas bättre och snabbare än de som bara tränar på egen hand. Någon cykelklubb med förankring i Tumba känner jag inte till, men Fredrikshof finns över hela länet, osäkert dock om de har någon ungdomsverksamhet. Killar är ofta starkare och kör fortare så roligast för dig vore kanske om du kan hitta några kvinnor att köra med, som inte kör fullt så fort. Jag PM:ar dig namnet på en kvinna i Haninge som du kan kontakta på facebook och som kanske kan ge tips om cykelkvinnor i din närhet.

Tillbaka
Topp