[LVG-Cross] Västerhaninge lör 26/3 10.00

Globalistic

Aktiv medlem
Vädret ser bra ut. Några grader plus och lätt bris.
Tanken är att vi samlas vid Pressbyrån i Västerhaninge Centrum för att sedan åka första loopen på drygt 3-4 mil. Sedan fikar vi i Västerhaninge för att sedan åka vidare på loop två som också är 3-4 mil.

Det ni får är två fina rundor på fina vägar Söder om Söder!

Så är tanken, men jag är öppen för förslag. Hastigheten är "alla-ska-med" och jag kommer köra med crossdäck.

Plats: Västerhaninge / Pressbyrån
Tid: 10.00
Dag/datum: Lör 26/3
Typ: lvg på cross

Yihaaa!

Senast redigerad av en moderator:
Låter lockanden, men jag får se när det blir cykling i helgen. Det är en massa barnkalas som det skall distribueras barn till. Måste ansöka om dispens först.

Det verkar bli frostigt imorgon.
meteogram20110326vhaninge.JPG ht=256

Har du förberett några torra vägar, så man slipper halka omkring på smältvattenisar? Årsta havsbadsrundan och Gamla Nynäsvägen lär vara torra, men hur ser det ut om man åker in på skogsvägarna typ Södertäljevägen och Pålamalmsvägen?

Det mesta verkar torrt faktist. Just Pålamalm har jag inte varit än. Men är det verkligen Jätte-skuggigt kan det varalite fuktigt, men solen ligger på ganska bra idag och jag tror det blir fint imorgon. eftersom vi börjar i VH slipper vi de mindre vägarna på vägen ut som kan vara lite fuktiga.

Glasögon är annars bra för även om det är torrt kan det bli lite dammigt när en lastbil eller buss åker om. Jag jag har sett ut lite fina småvägar som var torra sist :)

"Clearat" med familjen. Dyker upp kl 10. Är det bäst att parkera vid Åbyplan, eller finns det en bra parkering i centrum 200m bort?

Nu har jag sörplat vin, så jag orkar inte byta till crossdäck. Det blir Conti 4 season. Hoppas på torra och osandiga vägar.

Ja, det var ju inte så dumt att rulla runt en sväng på Södertörn. Torra, grusfria vägar och sol i ansiktet (även lite vind). Äppelpajen och kaffet i Bagarstugan smakade mums. Tack för sällskapet!

Jag sa väl att jag brukade hålla strax över 25 km/h så här tidigt på säsongen, så det var rätt hyfsat. Vi låg ju inte och latade oss på rulle, utan stoppade effektivt trafiken genom att köra i bredd. Det var heller inget kul att ligga på din rulle, eftersom jag bara fick bromsa då. Mina GP 4 Season 28mm rullade ju lite lättare än dina crossdäck, men jag behövde det handikappet.

Tillbaka
Topp