[lvg] Fika-/middagsturer i Stockholm
Efter en övertalningskampanj under våren så införskaffades en landsvägscykel till sambon för ca 1.5 månader sedan. Vi har varit ute 6-7 gånger gemensamt och cyklar ca 2-4 mil per pass. Hon är helt grön och jag har ett kasst knä. För sambon är cyklingen en ny upplevelse och hon säger sig gilla det. Däremot handlar det just nu inte för någon av oss om att tokköra för att bli fullständigt utmattad utan mer om att komma ut och aktivera oss tillsammans.
Nu till min fråga! Om man vill ut och finköra, upp till 5-6 mil max på en vardagkväll. Kan man komma ut till något mysigt fik eller restaurang där man kan käka en lättare middag? Tänk räkmacka på en brygga, inte kebabrulle på en pendeltågsstation. Jag tror hon skulle uppskatta det. Tänkte exempelvis att vi skulle cykla till marinan i Gustavsberg i helgen, för de har inte öppet efter 18 på vardagar.
Vi kommer hem från jobbet mellan 17 och 18, byter om och drar iväg. Cyklar 1h åt ett håll, lätt middag, 1h hem. Vore perfekt, just nu är det ju både ljust och ljummet ute fram till kl 21 :)
Utgår från Hammarby Sjöstad skall tilläggas. Några bra tips?
Nu till min fråga! Om man vill ut och finköra, upp till 5-6 mil max på en vardagkväll. Kan man komma ut till något mysigt fik eller restaurang där man kan käka en lättare middag? Tänk räkmacka på en brygga, inte kebabrulle på en pendeltågsstation. Jag tror hon skulle uppskatta det. Tänkte exempelvis att vi skulle cykla till marinan i Gustavsberg i helgen, för de har inte öppet efter 18 på vardagar.
Vi kommer hem från jobbet mellan 17 och 18, byter om och drar iväg. Cyklar 1h åt ett håll, lätt middag, 1h hem. Vore perfekt, just nu är det ju både ljust och ljummet ute fram till kl 21 :)
Utgår från Hammarby Sjöstad skall tilläggas. Några bra tips?