[LVG]Giro d'Italia 2007 12maj-3jun

rallyt var ju skräp. Visade inget vettigt och hade ju sämre koll än vad de som bestämde vad som skulle visas på tvn på girot hade. Ibland hoppade det upp bilder ifrån kontrollrum och någon resultatlista man inte han läsa innan den försvann. Hoppas det blir bättre imorrn. Sardinien är väldigt fint annars. (:

Matrisen skrev:
-------------------------------------------------------
> Dags för någon slags protestaktion?!?!
> Lobbyism, namninsamling, äggkastning....HOT?
>
> // Christian

Hot tror jag mest på

Inponerande körning av Liquigas, jag trodde absolut inte på att de skulle vinna. Di Luca fick nog en bättre start än vad han hade vågat hoppas på. CSC var bäst på pappret men det räcker ju sällan.

Senast redigerad av en moderator:
Idag är den preliminära sändningstiden 15:45-17:30. 203km cykling och första etappen för spurtarna att mäta sina krafter, Robbie McEwen är min favorit för etappsegern.

Di Luca var så ilsken igår, så han kan nog bli farlig idag. Bäst att bänka sig framför TV:n i mycket god tid med tanke på vad som hände under gårdagen! Idag är det ju motorsport typ drygt fem timmar före litet tennis, så vi får hoppas att det inte blir något motoraktigt som skall taga tid från Girot idag.

Di Lucas svar till den som intervjuvade honom från Cyclingnews.com var ju lite motsägelsefullt om man såg hans ansiktsuttryck vid målgången. Han var inte alls sur för att han inte fick åka först över mållinjen och tyckte bara att det var bra för laget att de hade den rosa tröjan.

Guud så trött jag blir. Här kommmer man hem från en happy-roadride och är trött som fan. Hemma ser det ut som en svinstia och jag lovar diplomtiskt att jag ska städa resten av kvällen bara jag får vila fram till 16.15, gött då hinnner man ju se en halvtimma ivf! Men nähe, så blev det icke!

Gudarna måste vara tokiga!

Återigen fina bilder på slingrande fina vägar - men smala!
Heldragen mittlinje nästan hela tiden...
Undrar hur det är att trängas med biltrafik på dem.

Trevligt med cykling på tv!
Jag gråter lite över att jga missat 4e etappen på onsdag, vilken höjdare det skulle va, den avslutningen..

Och det skrapade so fan i ljudet sista biten idag, tråkigt :/

bng: JAG! (: Var i Alghero för några år sedan och var väldigt trevligt. Mycket god mat också. Ska bara få ihop min cx så åker vi eller? (:

trevligt, men hur fasen går man med i Happy -ligan? har mailat velogames och frågat, men de har inte svarat trots att det var nästan 5 minuter sen jag skickade mailet.

Odd Todd skrev:
> Hej,
>
> Managerspel på:
> http://www.velogames.com/
>
> Lite oldschool men funkar.
>
> Du har på dig till lördag 13.00 att få ihop ett
> lag.
>
> /Gunnar

jag vet inte, det verkar segt med ligan. TTT-etappen var inge lysande för mig, jag återfinns på den nedre halvan av reultatlistan.

Idag "ska" sändningen börja 15:00 och hålla på till 17:30 men det är ju damtennis före. Vad fan är tennis för sport? Det är ta mig fan långtråkigare än kast med liten oval boll so eurosport sänder ibland.

Dagens etapp är upplagd för spurtarna och bansträckningen är betydligt lättare än gårdagens. Kan Hushovd och Graeme Brown vara med i spurten eller blir de avhängda som igår? Storfavorit för dagen är Alessandro Petacchi men räkna med att McEwen och Bettini kommer att finnas med där framme. Själv så tippar jag på en outsider, Danilo Napolitano.

Rock skrev:
> Idag "ska" sändningen börja 15:00 och hålla på
> till 17:30 men det är ju damtennis före. Vad fan
> är tennis för sport? Det är ta mig fan
> långtråkigare än kast med liten oval boll so
> eurosport sänder ibland.

Det tycker jag är festligt, att det finns sporter som man inte ens vet vad de heter. Vad kallas det, när två snubbar rullar ovala bollar mot en annan, mindre boll? Är det nån sorts boule?

Fuck, japanskan var ju så nära att avsluta det här nu. Slarvigt!

Värst vad alla hatar alla sporter utom sin egen. Egentligen är väl alla sporter rätt töntiga men man måste ju ha respekt för att alla gillar olika saker.

Jag tycker det är bra att Eurosport visar klart varje idrott för då behöver man aldrig oroa sig för att inte få se slutet själv. Alla blir lika drabbade i slutändan.

Jag har bullat upp med kaffe och grappa, a'la Italia.

Hoppas det blir en trevlig avslutning på Sardinien. Vem tar hem det idag, ni som är så gruvligt insatta?

khizzle skrev:
> Fuck, japanskan var ju så nära att avsluta det
> här nu. Slarvigt!
>
> Värst vad alla hatar alla sporter utom sin egen.
> Egentligen är väl alla sporter rätt töntiga
> men man måste ju ha respekt för att alla gillar
> olika saker.
>
> Jag tycker det är bra att Eurosport visar klart
> varje idrott för då behöver man aldrig oroa sig
> för att inte få se slutet själv. Alla blir lika
> drabbade i slutändan.
>
> Jag har bullat upp med kaffe och grappa, a'la
> Italia.
>
> Hoppas det blir en trevlig avslutning på
> Sardinien. Vem tar hem det idag, ni som är så
> gruvligt insatta?

Jag håller med dig till en viss gräns, men att dra över programtiden med en timme är fan inte rätt.

Jaha, så var det dags igen. Nu har cyklingen kapats med en timme och än har vi inte sett slutet på detta. Jag tycker jättemycket om damtennis, men nu hade jag ju bespetsat mig på 2,5 timmar av Girot. Grrrr!!! Morr!!! Skall varje sändning från Girot gå detta sorgliga öde till mötes??? Hittills 100%! Suck! Bäst att snarast tillaga en lugnande kopp äkta te, det får nog bli "Planter´s Special", en härlig variant av Earl Grey! Oj, nu är det tydligen dags! Äntligen!!! Bäst att bänka sig omedelbart. Idag blir det kanske Di Lucas tur. Jag hoppas mycket på Davide Rebelin!

lleberg skrev:
> Vad tror ni, kommer det gå för utbrytarna?

Har de bula i brallan?

bigmollo skrev:
> Nej! Det är ju vilodag idag. Gaaah.

Utmärkt ju, då kan du ju koncentrera dig fullt ut på tennisen. Damer eller herrar?

Sedan blir det väl 11 dagar på raken innan nästa vila. Bara att hoppas att det inte blir tennis innan varje sändning. Det (mest) tråkiga med tennis är ju den oklara sluttiden.

bigmollo skrev:

F-n, då har man sett 30 minuter damtennis helt i onödan :-/

ha ha

Imorgon är det en kulle på slutet iaf. Förra gången den stigningen användes avgjorde Cunego Girot.
Sändningen börjar efter tennisen.

Nu ska jag ut och cykla.

bigmollo skrev:

A BIG L on your forehead=)

Ni kollar väl på dagens bergsetapp?!?
Stor vurpa alldeles nyss där rosa ledartröjan, Bettini, Cunego och 40 till gick omkull...

sådär då var man med i ligan. Hoppas bara att Bettini inte skadade sig illa igår, jag behöver honom som poängplockare då jag redan är en gubbe kort.

Dagens etapp blir intressant det kan vara spurtarna som får göra upp om det men det är in liten kat3 stigning på slutet där det kommer att bli hårdkörning. Om Bettini inte hade fått syna asfalten igår så hade han varit storfavorit. Koldo Fernandez och David Rebellin blir att se upp med. Dagens sändning börjar ca 15:00(efter den förbannande tennisen, kolla hur många som sitter på läktarn så får ni en liten hint om hur många som verkligen är intresserade) till ca 17:30.

T5_alt.gif

Tillbaka
Topp