Hemkommen från hamburg med nästan bara stort leende :)
Ni som nån gång tänkt att köra denna runda, gör det. Har haft en toppen helg i hamburg, bra mat, god öl och bra shopping. Sjukt bra mässområden med oändligt mkt utställningar och försäljning.
Loppet var helt galet, hur mkt folk som helst, både som cyklade och som hejade på. Riktigt stora klungor bitvis en hel del vurpor (var själv tyvärr inblandad i en) och sjukt högt tempo ibland :) Kollade tiden efter timme, då hade vi kommit lite över 4 mil.. trots vurpan efter redan 15 km.
Loppet för min egen del gick i väldigt olika delar.. från att bara åkt med i klungan tills det blev en masscrash en bit framför mig, jag hann bromsa ner min egen fart så jag inte cykla in i dom som låg ner. Men det hann inte dom bakom, så jag drogs ner av två som cyklade in i mig. Tänkte då att nu var denna söndag över, men efter kollat över mig själv och sen cykeln så bestämde jag mig för att forsätta. Hade lite ont i armbågen och det kändes som om bakhjulet slog lite.
Sen blev det till att försöka hitta en klunga igen att åka med. Men jag kom bara ifatt långsammare grupper och ingen grupp kom bakifrån. Efter en stund kollade jag bakåt och fick då se en svans på typ 100 pers :) och efter ytterligare en liten stund kom jag ifatt en klunga som höll hyfsat tempo och en snabbare grupp från startgruppen efter kom och drog upp tempot. Sen löpte det mesta på bra o gott tempo tills 100 km då typ 95% av alla man åkt med inte skulle åka längre. Genast sjönk tempot då vi bara var 3 st kvar i vår klunga. Men efter ett tag så blev ett gäng igen o tempot ökade, vi var väl ca 4-5 st som rullade runt och drog. Till slut kom chocken, från att det varit helt platt i typ 13 mil så kom det tre jobbiga backar i rad. Då jag var helt slut på dryck och gel så började jag gå in i väggen. Båda låren började krampa så fort jag ställde mig upp, kunde inte ens stå upp o villa. Jag tappade alla som jag åkt med och tempot gick ner. Men jag kom ändå ifatt två tyskar som jag frågade om dom hade lite dricka över, så jag fick byta en tom mot full flaska. Tillslut så återfick jag lite energi och fullföljde med flaggan i topp!
160 km på 4h23m 36km/h i snitt.. sjukt nöjd!
När jag väl kom hem och kollade på cykeln, visade sig att bakhjulet var lite skevt och att det låg emot bromsen lite. Hade även skrubbsår på knät och ett sår på låret som jag kände när jag klev in i duschen. Så nu få det blir lite service på hojen och kolla börja ladda för nästa år. För detta ska göras om, många gånger!