Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En variant är ju att dra iväg ett PM till personen som skrev inlägget i nämnda tråd och fråga.Earlslick sa:Kanon
Det var nog det inlägget jag letade efter.
Jag skummade genom den tråden men lyckades missa det inlägget. ?
Då kommer nästa fråga. Kör de fortfarande? Någon som vet exakt vilka dagar?
Som svar på min fråga verkar samlingarna fortfarande ske. Har inte deltagit själv men en bekant här nere provade idag.GoranS sa:
Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
Kolla kalendern. Dom kör rätt ofta. Trevligt gäng. Blir ofta en allt för stor öl i San Miguel. Fick nästan ta taxi hem men avvaktade och nyktrade till :)
Kan rekommendera servicevägarna till akvedukterna/kanalerna. Perfekt sätt att transporter sig bergen sydväst eller norrut utan någon trafik i princip.
Earlslick sa:Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
Kolla kalendern. Dom kör rätt ofta. Trevligt gäng. Blir ofta en allt för stor öl i San Miguel. Fick nästan ta taxi hem men avvaktade och nyktrade till :)
Kan rekommendera servicevägarna till akvedukterna/kanalerna. Perfekt sätt att transporter sig bergen sydväst eller norrut utan någon trafik i princip.
Bara en nackdel. Frun börjar tröttna på mitt fåniga flin jag haft sen jag kom hem.calleking sa:Earlslick sa:Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
Gött. Blev glad av att läsa detta.
Du ska veta att jag försökt men tyvärr är det inte hennes grej.GoranS sa:Ta med henne nästa gång så kan ni fånflina ikapp sen!
Earlslick sa:Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
Tillräckligt med bra cykling för mig iaf.Manurhin2 sa:Earlslick sa:Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
Hur mkt bra cykling får man på 6 mil?
Kommer man ut på lågtrafikerade vägar? Når lite kuperat?
Vilken snitthastighet hade järngänget?
M
Tyvärr är månaden här nere slut då. Hade gärna stannat ett tag till för att se de första etapperna men klonerna måste ju till skolan.danierik sa:Jag ska till torrevieja igen den 19-30 Augusti om någon vill cykla en sväng!
Solskenscyklist som gillar mtb och även lite lvg. Ogillar lera och regn = tvätta.
Av en "slump" och till min sambos stora förvåning råkar resan sammafalla med etapp 1 av vueltan som startar i Torrevieja. :)
Dagens runda. Drygt 11mil upp till Santuario de la Fuensanta och tillbaka till Studz, mestadels smått kuperad åkning med en skön klättring upp till Fuensanta, underbar utsikt över Murcia. Nästan 30 i snitt.Earlslick sa:Tillräckligt med bra cykling för mig iaf.Manurhin2 sa:Earlslick sa:Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
M
Lite kuperat var det men inte speciellt mycket.
Större delen var på lågtrafikerade vägar.
Den rundan jag var med på snittade vi 30 men det var en del vind och dessutom hade de en fet och slö svensk att släpa på(jag). Sista milen drog de iväg i ett betydligt högre tempo än tidigare efter att de hade säkerställt att jag och en annan slö åkare hittade tillbaka till återsamlingspunkten.
I morgon blir det förhoppningsvis en ny tur.
Earlslick sa:Dagens runda. Drygt 11mil upp till Santuario de la Fuensanta och tillbaka till Studz, mestadels smått kuperad åkning med en skön klättring upp till Fuensanta, underbar utsikt över Murcia. Nästan 30 i snitt.Earlslick sa:Tillräckligt med bra cykling för mig iaf.Manurhin2 sa:Earlslick sa:Fick idag en molnig men blåsig runda på drygt 6mil med gänget. Mycket trevligt upplägg och sköna typer. Vi var dock bara 10st så det blev bara en grupp med lite högre tempo än vad jag räknat med men de höll igen lite den gången jag tappade klungan. Maken till god öl har jag sällan smakat.calleking sa:http://amigosdelciclismo.eu/
M
Lite kuperat var det men inte speciellt mycket.
Större delen var på lågtrafikerade vägar.
Den rundan jag var med på snittade vi 30 men det var en del vind och dessutom hade de en fet och slö svensk att släpa på(jag). Sista milen drog de iväg i ett betydligt högre tempo än tidigare efter att de hade säkerställt att jag och en annan slö åkare hittade tillbaka till återsamlingspunkten.
I morgon blir det förhoppningsvis en ny tur.
Tanken är god med tre fartgrupper men det är inte så många som kommer nu under de varma sommarmånaderna så de två gånger jag har varit med har det bara blivit en grupp på drygt 10 pers. Jag tror att den yngsta idag var runt 35 och de äldsta över 70.Manurhin2 sa:Ganska ok ändå med 30-snitt om det inte är för kuperat. Enligt gruppens sida så borde det vara snabbaste gruppen. Tyckte det var märkligt med 3 fartgrupper och 30 som snabbast men det kanske suger i kullarna.
M