[lvg] Intressekoll, fasta träningstider, Huddinge

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum

evo

Aktiv medlem
Tänkte kolla om det finns intresse för fasta träningstider för er som bor i närheten av Huddinge. Jag kan ta på mig att hålla dessa, typ Onsdagar kl18:00 eller nåt. Jag kör själv en 6-milarunda från snäckan men det är roligare att köra fler. För att inte tala om träningseffekten med alla skyltspurter och backpriser:)

För ett par år sedan körde jag, supertramp och dublin ett par ggr i veckan (ett litet tag) på hösten inför sub9-satsningen vilket var betydligt trevligare än att harva runt själv i mörkret.

Sedan kan man ju alltid plocka upp folk på vägen (typ Haninge golfhall).

Jag vet att man kan ju alltid köra med hofvet men det här är dels lite närmare (för mig:-), dels är det lite friare. Vi bestämmer själva rutten från gång till gång.

Tja, kanske det. Man kanske kan ansluta direkt efter jobbpendlingen, men hur var det? det kanske gör mer skada än nytta? ;-)

Låter intressant att kanske vara med och köra med några andra. Kör mest ensam nu förtiden.
Onsdagar kl 18.00 skulle nog passa som en bra tid.
/Thomas

Mer skada än nytta? Då får du väl hoppa över cykelpendligen på Onsdagar och trängas med alla andra på pendeln:-)

Onsdag var dessutom bara ett förslag. Passar andra dagar bättre så går naturligtvis det bra också. Men hittills verkar den passa.

Bra initiativ Evo!
För egen del passar tis/tor super, men jag viker mig som vanligt för den kritiska massans önskemål. Onsdagar går det med mao.
Ska bara skaka fram den där crossen till vinterns bravader.....

/E

Bra initiativ Stelios! Jag kan säkert inte varje vecka och är kanske en som anslutar på vägen, men annars passar egentligen bara torsdagar just nu...

OK, Torsdagar verkar passa bättre för majoriteten, hittills...:-)

Jag börjar ställa mig vid snäckan från och med denna Torsdag och framåt vid 18:00. Jag kör ju den sträckan ändå så det är ingen jätteuppoffring. Skriv bara i tråden om ni kommer så kan jag kanske ett par minuter extra.

Ons - To : 2 - 2

:)

Jag kör Torsdag denna vecka (det passar lite bättre) så får vi se framöver.

Jag är igentligen intresserad men denna vecka faller bort pga trasigt vevlager. men jag är också en typisk hoppa på eftervägen gubbe, kanske golfhallen i Haninge, bor i Tyresö nämligen.

Onsdag eller torsdag kan passa mig och efter eller till 18 tiden. Bra initiativ iallafall!

Jag är intresserad.
Men jag tycker inte vi ska välja Onsdagar eftersom Hofvet kör kör från Farsta då.
Därför är Tisdagar eller Torsdagar bättre tycker jag.

tossda låter bra, jag kommer säkert dyka upp en å annan gång.

kanske tom skulle försöka ta lite tidigare än kl 18 nu när höstmörkret börjar på

Ställer in dagens tur. Jag fick plötsligt jättemycket jobb den här veckan som gör att jag lägger all cykling åt sidan :(

Jag kör nästa vecka med en ny dag då Torsdag var lite sådär för några (som tror att de kan komma undan...:-). Den nya dagen är:
...

Tisdag!

Nåväl, back to work...

Nä nä, sådär kan du inte säga. Du måste komma med en ursäkt så jag kan tackla den också:)

Jag och Patrik (PNrider) körde med Fredrikshof igår.
Vi hängde på snabbgruppen. Fett med förnedring. För att inte säga kränkande. Själv hängde jag med i 6 minuter och 20 sekunder (kollade logfilen, pulsen var uppe i 180 vilket den inte ens är under mina hårdaste intervallpass). Då hade Patrik redan släppt. Skamset fick vi vänta in långsamma gruppen och köra med dem. Fast dom körde på rätt friskt dom också under fartsträckorna så man ska inte klaga.

Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv hängde jag
> med i 6 minuter och 20 sekunder

Hoppsan, det verkar ha gått undan!

Haha, jamen då är det väl bättre och köra med mig så ni får upp humöret och självfötroendet lite. Sedan kan ni bli kränkta av snabbgruppen:)

tillmann skrev:
> Supertramp skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Själv hängde jag
> > med i 6 minuter och 20 sekunder
>
> Hoppsan, det verkar ha gått undan!

Dom sa att dom skulle köra 40 och så drog dom iväg i 50.

Ja, just det .... my bad... Där har vi den rackaren. I och med att jag cyklar ifrån jobbet vid fem vet jag ej om jag orkar med er kl 18, utan att ha käkat ( plus att jag har en ryggsäcker med också ).

Men det vore riktigt kul att försöka hänga på !!

Senast redigerad av en moderator:
Tisdagar är tyvärr helt fel dag för mig. Frugan har träning den kvällen och ungarna är tyvärr lite för små att vara hemma själv en länge tid ! Och 1800 är lite kämpigt att hinna hem och äta och lämna ryggan och svänga tillbaka till huddinge.....

Oj oj, här har det hänt grejer. Men Tisdag eller Torsdag verkar ändå vara de som är bäst. Jag får väl köra båda tillfällena:)

ronin, snittar du cirka ca 30 på en kortare runda själv hänger du lätt med.

Jag kanske skulle fråga min fru vilken tid som passar bäst egentligen? :)

Supertramp skrev:
> tillmann skrev:
> -----
> > Supertramp skrev:
> >
>
> > -----
> > > Själv hängde jag
> > > med i 6 minuter och 20 sekunder
> >
> > Hoppsan, det verkar ha gått undan!
>
> Dom sa att dom skulle köra 40 och så drog dom
> iväg i 50.

men snittet på hela rundan blev bara 37,5 så nästa vecka får det gå ännu fortare om det ska bli 40 i snitt efter div rödljus odyl

men som sagt, det finns fler grupper på ons,lör o söndagar så alla är välkommna

Supertramp skrev:
> Dom sa att dom skulle köra 40 och så drog dom
> iväg i 50.

Man tror det är rullsnitt det talas om när nån säger 40, men det är snitt för hela turen, inkl ev fika. ;)

I och med att jag bara har tre dagar att räkna på, så ligger mitt snitt på 21-23 !! Men då kör jag ensam. Man kanske får träna i skymundan till nästa år och då hänga på.

Målet med mitt helt nyvaknade intresse för cykling år vätternrundan 2011. Ett närmare mål är siljan-runt nästa år.

Får väl se hur det blir...

Ah meh, den här tråden började ju så lovande med onsdagar kl 18. Skräddarsytt för mig! Ti och To har jag dagishämtning och blir avlöst runt 18.30 i bästa fall, så det blir svårt.

Någon som är sugen på en Södertörnsrunda nu på lördag, Tänkte dra iväg hyfsat tidigt, 8-, 9-tiden och köra runt 3 timmar.

Thomas

hm skrev:
> men snittet på hela rundan blev bara 37,5 så
> nästa vecka får det gå ännu fortare om det ska
> bli 40 i snitt efter div rödljus odyl

Ok så du var med.
Men ni måste slagit av på takten rejält efter de första kilometrarna. Jag hängde med fram tills Erics tokförning innan Myrängsrondellen, och enligt min logfil snittade jag på Ågestavägen 330W, och drygt 350W sista 3 minuterna. 37,5 km/t i snitt på ca 6 pers i lättåkt terräng brukar motsvara ca 230W snitteffekt för mig.

hm skrev:
> men snittet på hela rundan blev bara 37,5 så
> nästa vecka får det gå ännu fortare om det ska
> bli 40 i snitt efter div rödljus odyl

"Supertramp skrev:
Ok så du var med.
Men ni måste slagit av på takten rejält efter de första kilometrarna. Jag hängde med fram tills Erics tokförning innan Myrängsrondellen, och enligt min logfil snittade jag på Ågestavägen 330W, och drygt 350W sista 3 minuterna. 37,5 km/t i snitt på ca 6 pers i lättåkt terräng brukar motsvara ca 230W snitteffekt för mig."
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Var också med, 37,5 kändes grymt bra med tanke på rödljus, hjulkoll efter en liten krock + lugnt o fint uppför de tuffaste backarna på södertörn och något annat litet stopp. Länge sedan jag hade en sådan skön träningvärk på Torsdagsmorgon.
HM var det du som drog sönder klungan i slutet på Årsta havsbadsetappen??

// Team MOLTENI

Fasta träningtider.
Vafan är det här.
Snart är det bara Toni och jag som är vanliga jobbpendlare.

/Pilen

Pilen skrev:
> Fasta träningtider.
> Vafan är det här.
> Snart är det bara Toni och jag som är vanliga
> jobbpendlare.
>
> /Pilen

jobbpendlare som kör en "liten" omväg på 10 mil (med 34-35 i snitt själv) innan jobbet :) jaja man kan ju alltid kalla det för "vanlig" jobbpendling... ;)

Tillbaka
Topp