Tiki
Aktiv medlem
<LVG>Motionsloppens död? Nytt från Trafikverket...
Det verkar som en ändring i riktlinjerna nyligen skett hos Trafikverket. Vi har nu i dagarna fått avslag att anordna vårt motionslopp Glafsfjorden Runt som brukar locka 100-200 deltagare. Årsmedelsdygnstrafiken (Ådt) får inte överskrida 2000 och maxhastigheten får max vara 80 km/h på de vägar som ska nyttjas för ett motionslopp enligt Trafikverket. Vägar med så lite trafik är ganska gömda idag. Vi ser också det lite svårt att bara nyttja helt ödsliga vägar då man ändå kommer att tvingas korsa större vägar och då med stora risker som följd.
Själv berörs jag inte egentligen eftersom jag håller mig på stigarna men det var inte så vidare upplyftande besked för cykelsporten i sig. Finns det andra arrangörer här på forumet som stött på samma problem? Hur har ni löst det?
Edit: rubriksättningen
Själv berörs jag inte egentligen eftersom jag håller mig på stigarna men det var inte så vidare upplyftande besked för cykelsporten i sig. Finns det andra arrangörer här på forumet som stött på samma problem? Hur har ni löst det?
Edit: rubriksättningen
Senast ändrad: