[lvg] Nationaldagstrampet, 6e Juni

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Hallå, Fredrikshof, titta här:

Saxat ur inbjudan:

"Fördelar med att vara klubbmedlem
• Man betalar endast HALVA start avgiften på samtliga motionslopp som Södertälje arrangerar"

Missade roslagsvåren pga förkylning så jag suktar på det här. Ska bara bli frisk först host host. Är det någon som har koll på banan?

bng skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå, Fredrikshof, titta här:
>
> Saxat ur inbjudan:
>
> "Fördelar med att vara klubbmedlem
> • Man betalar endast HALVA start avgiften på
> samtliga motionslopp som Södertälje arrangerar"

Men det borde vara medlem i Södertälje CK va? Skall man tolka texten ordagrant så räcker det ju att vara med i en bokklubb eller vad som helst för att få halva priset.

---pause för att tänka efter---

Aha, du menar att Fredrikshof skall ta efter detta. isf +1

Laagrrluv skrev:
> ---pause för att tänka efter---
>
> Aha, du menar att Fredrikshof skall ta efter
> detta. isf +1

Att tänka innan man öppnar munnen är som att torka sig innan man skiter - Arne Anka :-)

Olof E skrev:
> Missade roslagsvåren pga förkylning så jag
> suktar på det här. Ska bara bli frisk först
> host host. Är det någon som har koll på banan?

Har tyvärr inte koll på banan, annat än att den går på delar av Grand Fondo-banan. Kuperat och fint, Kagghamra (uppför) är inkluderad om jag inte missminner mig. Rosenhill körs utför istf uppför.

Jag tyckte hur som helst det var ett trevligt lopp förra året, trots att det mestadels bara var undertecknadoch Superape som drog i vår klunga. Det var bra träning:)

Härligt Toni! Det är ju dina (och mina:-) hemtrakter och det tar inte särskilt lång tid att köra loppet.

Jag kommer ihåg att det gick rätt fort i förstaklungan uppför förra året. Pilen och Supertramp får rätta mig. Jag släppte vid toppen av backen.

250 spänn i efteranmälan.
Jag tar 08:51 pendeln från Älvsjö och är framme i Östertälje 09:16.
Därifrån är det nära till starten vid Östertälje IP.

Alltså, varför föranmäler man sig aldrig? Jag tar nog samma pendel. Om jag inte tar bilen, jag har ju takräcke nu:-)

Fan, man kanske skulle strunta i det och haka på flickvarvet... Vet inte om jag har lust att frysa och bli sjuk igen.

evo skrev:
> Alltså, varför föranmäler man sig aldrig?

För att kunna invänta väderprognosen.

Det där var skoj!
Slapp regn mer eller mindre i alla fall.
Harvade runt i en grupp på 4-6 pers med happyiten RN bla, som bjöd på fina förningar. Vi trampade runt med ett snitt på strax över 32.

Efter guldmedalj och macka, tog superape hem mig på sin rulle till Enskede igen. Tack för vindplogandet.
/E

Kul litet lopp det här, men heter det verkligen nationalisttrampet? Jag tror det heter Wheelsuckers convention 2009. Det var otroligt varierande fart. Ibland, inte sällan heller, otroligt lusigt. Ingen ville dra. Sen drog någon iväg och alla efter i en jävla fart. Sen lökade vi igen. När yours truly går upp i täten och ökar farten bara lite och det blir en lucka bakåt omedelbums då hajar ni som cyklat med mig att många inte var sugna på att cykla fort. Happen kom iväg med en kille til slut och de höll undan med en minut sådär. Jojofart är inte en bra taktik för att jaga ikapp utbrytningar. Kul var det iaf och jag slog alla bröderna Herrey.

Cykeldatorn kukade ur men någon sa att vi snittade 35,5 in the main bunch.

Tack Moody för sällis hem i ömsom sol, ömsom hagel.

Det var tur att jag såg den här tråden innan jag gav mig ut. Nu kunde jag välja väg så jag mötte de som var med i loppet. Världsrekord i förvånade miner. :D

Bra kört Kaj! Får näsan lite flashback av förra årets ovilja bland folk att dra. Nästa gång samlar vi en happyklungar som rycker i Kagghamra...

Det här loppet hade nog rekord i andelen wheelsuckers. Ibland hade vi bra flyt i klungan, men det varade max någon minut. Det kom alltid någon wheelsucker som förstörde allt. Jag försökte trycka på i många av de stora backarna, men vi blev alltid bara 2-3st som fick lucka och det räckte inte till någon utbrytning. Ungefär halvägs så försökte vi dra sönder klungan på väggarö-vägen, ibland blev det luckor men då kom det alltid någon med pigga ben som hämtade in oss.

Nästa utbrytningsförsök kom när det var ungefär 15-20km kvar till mål, en kille som hette Magnus drog på rejält. Vi två kom loss, men när vi kört på max i någon minut så hade det knappt blivit någon lucka. Vi tänkte då ge upp, men då såg vi att det började stanna av i klungan. Så då var det bara att köra på igen. Vi höll undan och kom in runt en minut före klungan. Min cykeldator visade totalt 36km/h i snitt, under utbrytningen hade vi 39km/h. 102km långt och ca 950 höjdmeter.

Ja, det var lite likt förra året! Men det gick lite fortare i dag trots allt, men så är jag lite snabbare i år. Du (Evo) hade nog stuckit med Happen och hans utbrytarkompis. De försökte få med mig och viskade nåt om 8 mil men jag fattade inget. Efter 8 mil stack de. "Har du knäck i lurarna eller?" sa Happens utbrytarkompis till mig efter målgång. :-)

Men de är verkligen skitkul de här småloppen! Aldrig mer VR! Ok, en gång till då.

Det var faktiskt ett roligt lopp, mycket action pågrund av att vi ville bli av med alla wheelsuckers :) Om man är 5+ från happy så kan man säkert göra en utbrytning redan i första backen och hålla undan.

Låter skoj, nästa år är jag med i utbrytningen, om jag inte orkar hjälpa till och dra så lägger jag mig på rulle bakom och öh.. suger hjul ;)..

kitzblitz skrev:
> Kul happen! Skönt att höra att det kan fungera
> med att komma loss i en utbrytning! Vann du? :-)

Det blev ingen spurt eller så, teamwork hela vägen fram :)
De sista 50 metrarna körde vi långsamt och snackade lite, men han hade dragit mest så han är vinnaren.

saltgurkan skrev:
> Låter skoj, nästa år är jag med i
> utbrytningen, om jag inte orkar hjälpa till och
> dra så lägger jag mig på rulle bakom och öh..
> suger hjul ;)..

Jag vill oxå.

Jag tror att de kan funka på flera lopp om vi snackar ihop oss och bestämmar att sticka vid en viss plats/tidpunkt. Det kunde vara riktigt och leka cyklist :-)

alltså, ni hade inte ens tyckt det var kul. så lätt hade ni sub8or seglat iväg. ställ upp på Luma grand prix istället. ;-)

Låg och sög hjul i klungan mest hela dagen - men jag skyller på att jag är en tanig räka som har minimalt tryck på platten! Kom faktiskt loss i Kagghamra och tror att jag tog skylten, men tillbaka på 225:an var det ju bara att försöka komma längst bak i klungan igen...

Nöjd med tempot på ca 35 och tyckte att det var ett roligt lopp.

Fina förningar vet jag inte om jag stod för. Jag och backarna i Kagghamra och Fituna är inte kompatibla, men det märkte jag redan på kristi flygare. Måste träna mer lår tror jag. Skoj var det iaf, även vi i vår lilla klunga körde skiten ur bröderna Herrey :)

Det var ett par av de som droppade av från "snabbklungan", åtminstone två där, den tredje må vi ha åkt om tidigare. De var några av dem som körde i "team magnus"-tröjor. Jag råkade hämta ut nummerlapp samtidigt som de annars hade jag aldrig sett det tror jag.

Inga guld-dojjor på bröderna dock, de hade inte ens silverpjuck :)

Nu fattar jag vad det var SuperApe snackade om efter loppet. Han nämde melodifestivalen, affischer, guldskor och pekade sen mot någon gubbe.

Tillbaka
Topp