[LVG] Roslagsvåren sön 18/5

SuperApe

Aktiv medlem
Vilka kör? Många från sub 9 och 10 vet jag ska köra. Jag tycker vi kör ihop så det ryker, a la Roslagshösten 07(fast då fick jag släppa tidigt).

<http://www.fredrikshof.se/2648>

Efter terror attacken på WorldTradeCenter (9/11) dök det upp många bilder på Mr Tourist Guy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tourist_guy

Nu har vi fått hans efterträdare.

F1mod.JPG ht=488

(Bilden tagen av AJ under Gran Fondo loppet i Stockholm 11/5-08)

Förresten. Jag skall också köra RV 2008.

/Pilen

Senast redigerad av en moderator:
Det verkar vara så att stora delar av stockholmarna i sub9 blivit team8 kandidater. Fullt förståeligt med deras kapacitet. Vilka kvarvarande subcyklister är intresserade av att köra i en happyklunga och köra i sådär sub9 fart?

Pesch skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har paxat din rygg SuperApe! Om det passar sig
> att ha en sub10a i rygg...

Jag är också med, om det passar sig att ha en sub9a i rygg:)

saltgurkan skrev:
> Jag tillhör sub10 men kanske mer är sub12. Jag
> kanske lägger mig på rulle första kilometrarna
> om jag orkar ;).

Åk med oss som kör i 30+-gruppen.

Jag vet bara hur snabb jag är ensam och har inte testat på något lopp. Då tänkte jag om man börjar i en snabb klunga då kan man bara ramla bakåt och har chansen att väljer den farten som passar bäst ;-)

Hur många åker pendeln upp från Stockholm, förresten? Räcker det med tåget från Älvsjö, kl 07.38, i Upplands Väsby kl 8.17?

/Toni

Jag kommer om jag får ordning på hojen.
Tillhör sub10 gruppen kör ev med 30+ gruppen om den finns
plats kvar på söndag morgon.

kitzblitz skrev:
> Då tänkte jag om man
> börjar i en snabb klunga då kan man bara ramla
> bakåt och har chansen att väljer den farten som
> passar bäst ;-)

Precis så tänkte jag också!
Jag tänkte försöka på hänga på snabbåkarna och trampa tills jag får blodsmak i munnen.

Ni kommer åka hela vägen till team8! :-D Kör som fan!

Joakim Quensel skrev:
> kitzblitz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Då tänkte jag om man
> > börjar i en snabb klunga då kan man bara
> ramla
> > bakåt och har chansen att väljer den farten
> som
> > passar bäst ;-)
>
> Precis så tänkte jag också!
> Jag tänkte försöka på hänga på snabbåkarna
> och trampa tills jag får blodsmak i munnen.

Joakim och kitzblitz kommer att få blodsmak i munnen. Vid slutspurten:)

Ni orkar, kör hårt!

And the rest of us... Ja, vi får väl bilda en 34 km/h klunga. Men jag är rädd att vi är för få för det. Jag skriver ut en fet skylt och håller upp innan start. "Sub 3.75h"

Äh va fan häng på och se hur länge ni hänger med. Samma taktik som mig och ktizblitz alltså. Det kanske inte går så fort där framme om folk taktikkör. I höstas var vi inte så långt efter täten i mål och då tog vi det ändå ganska lungt... (eller hur? ;-) )

I höstas gick det vääldigt fort, ren tur att jag klamrade mig fast till slutet. Det lär gå ännu fortare i täten nu. Men visst, det kan vara kul att känna farten de första två milen, om ens det:)

SuperApe skrev:
> "vaxat din rygg" läste jag först. Skyller på
> benrakningstråden. Du är en sub9a egentligen,
> det vet du. Rakar du?

Nej. Men inför sådana här stortävlingar kan det vara idé att klippa näshåren. Höjer syreupptaget radikalt!

SuperApe skrev:
> Vilka kör?

Jag planerar att köra åt fel håll med en sadelväska med bira bara för att retas med dig.

Jag kör då inte i någon superklunga, har ju fullt skägg med att hänga med såna som inte har rakat benen. Man kanske kan fika runt efter en ett klubbgäng som tänkte brassa på lite, men inte för mycket, tex Vallentuna? Eller så skiter man i allt, rakar benen på skoltoan där och ba kööör ba.

Jag blir aldrig irriterad av att sig dig på cykel Markus, tvärtom känner mig priviligierad som en pippiskådare som får se en skräntärna.

Även norska väderlekstjänsten bjuder på en regnfri Söndag.

SuperApe, det kommer att vara ca 10 grader -> långbraller. Jag dyker upp med lurviga ben och vinterdojor (10 grader är fruktansvärt kallt). Jag sparar rakningen till Energitrampet:)

Nån superklunga blir det nog inte, men vi kör som fan. Det löste sig förra gången och då var det inte bara happyiter.

Jag kommer också. Tänkte köra VR sub 10. Finns det plats i 30+ gruppen så hänger jag på så länge jag orkar.

jag vet inte hur ni ser ut men jag kommer iklädd CK UNI Uppsala dress och en gul Bianchi

Det börjar se mörkt ut för mig. Åkt på halsfluss. Har nog svårt att bli frisk till på Söndag :-( Får ta och rikta in mig på Destination Nynäshamn i stället.

Hmm, min frambroms havererade igår. Ska försöka hitta en ny cantilever o montera på å det snaraste. Jobbigt med minusgrader under loppet, det kommer att bli rena snögloppet ;)..

Jag kör, blir första gången jag kör långa banan. Känner mig rätt under isen just nu, men har förhoppningsvis återfått krafterna till på söndag. Hoppas på att hamna i en fin klunga och ett snitt runt 33-35 km/h.

/Johan

saltgurkan skrev:

> Jobbigt med minusgrader under loppet,
> det kommer att bli rena snögloppet ;)..

Vaddå? Enligt SMHI skall det bli 9, 10 Grad och sol. Kanon! Fast efter morronens pendlingen tycker jag nästan det skall vara kallt och blött - det är så härligt så!

/Toni

Toni, du behöver terapi:) Eller så behöver jag varmare skor och elsulor. Jag frös om fötterna i förrgår och det var 8.5 grader...

Blir det <= 5 grader gör jag en happy. Vill inte bli sjuk igen.

Nu ska ni inte vara sådär heaven or hell-iga. Jag höll på att frysa av mig tårna i går i motvinden hem från lilla ekerö-omvägen hem efter jobbet. Är det under 11,2 grader blir det windstopperstrumpor, det är gosigt.

Jag hade hoppats få testa mina nya lätthjul under den här turen, men det fick bara bli en dröm.

Vädret verkar bli sådär. Svalt, torrt, mulet och lite blåsigt men varken snöstorm eller hudcancer.
<http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/>

Det funkar som plastpåsar över fötterna fast bättre. Håller vinden ute. Har ingen länk men såna finns överallt, tex cykelbutiker. Köpte mina på Lidl. Är det blött har jag i stället mina Sealskinz-strumpor men Lidlsockorna klarar nog en hel del väta.

Den räcker, jag tar också den.

kitzblitz skrev:

> Hur många åker pendeln upp från Stockholm,
> förresten? Räcker det med tåget från Älvsjö,
> kl 07.38, i Upplands Väsby kl 8.17?
>
> /Toni

Tillbaka
Topp