[LVG] Roslagsvåren sön 18/5

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Den räcker, jag tar också den.

Ha lite marginal. Roslagsvåren 2003 pajade pendeltåget. 30 cyklister steg av i Solna och irrade ut på vägen mot Lapplands-Väsby. Inget problem med uppvärming innan start där..

Markus F skrev:
> Ha lite marginal. Roslagsvåren 2003 pajade
> pendeltåget. 30 cyklister steg av i Solna och
> irrade ut på vägen mot Lapplands-Väsby. Inget
> problem med uppvärming innan start där..

Åkte du med det tåget också? Det var grymt stressigt, och man kom till Upplands Väsby genomsvettig.

Usch ja. Inte kul att bli svettig.
Hoppas det inte upprepas, det är ju mycket spåararbeten just nu inför citybanan och natt/tidig morgon på helger är populärt att jobba eftersom konsekevenserna blir små om det är driftstörningar.

(i princip borde alla som åkte med det tåget ha fått ett tidsavdrag enligt formeln 15kmX32km/h)

Prognos just nu:

VÃder.JPG ht=310

Svalt och torrt = perfekt! :-)

SuperApe skrev:
> Vilka kvarvarande subcyklister är intresserade
> av att köra i en happyklunga och köra i sådär
> sub9 fart?

Siktar på att köra i 33+ gruppen som skall starta 9:05. Det är nog passande fart just nu. Hade 30.8 i snitt på Gran Fondo i söndags så det blir ändå en utmaning.

Blir det en tillräckligt stor Happyklunga som kör kring 4 timmar är jag intresserad. Knappast snabbare än så för mig ännu.

värt att tänka på är att sista start är 9.35 men de snabbaste åkarna drar tidigt from 9. Så inget såsande vid frukostbordet!

Verkar bli en torr, sval och småblåsig runda.

Blött, kallt, ryckigt, jobbigt...

Det beskriver min RV. Man får väl tacka smhi för att dom lurade ut en i det härliga vårvädret. Sanslöst att det kan vara sådana kontraster från förra helgen.

Nåväl. Dom jag har koll på är Mattias, Toni å Pilen. Vi låg med första gänget. Även Jocke Q startade där men tror han droppade tidigt. Hur gick det Jocke?

Trots dålig dagsform hängde jag på hela vägen vilket jag är nöjd med :)

Tid 3.44, snitt 36 typ.

Tack till dom som var med och till arrangörerna!

/ M

Jag tog en pisspaus efter 3 mil, sen fick jag cykla solo i 4 mil, sen fick jag sällis av Stelios och Co in till mål. Även Pär hakade på när vi körde om hans gäng. Det roligaste som hände var väl att jag nästan svimmade innan målgång. Ramlade dock inte. Då hade det varit det garanterat tråkigaste! Kom i mål på 4.08 (32,5 km/h) vilket jag efter omständigheterna är nöjd med.

Vädret var sådär. Tappade känseln i fötterna så jag slapp frysa om dem iaf. Drack en stor flaska, två gel och en halv kaka. Kändes ok.

Körde förbi Jocke Q efter 25 km som tampades med en punka. Kan även meddela att Toni (Kitzblitz) körde i kortbrallor. Det var ju ändå 6-7+ och nästan inget isande regn...

Jag var ute med hunden ett kort sväng idag. Verkligen fint kortbyxeväder. :)
Mer historier om sprängda lungor och krampande ben nu.

Ja, det här kan man nog sammanfatta med ett, "jaha...". Jag gick med i en sk 33+ klunga. 23+ hade varit en bättre benämning. Några drog upp farten senare och två snubbar med 404or körde som fan. Jag låg bakom dem när vi körde fel in på korta banan. Fast det var bara jag och tre andra som körde fel, resten skulle ta korta banan! WTF? Av den kraftigt decimerade klungan var det bara 3 av 4 som drog. Undertecknad och två andra. Slitigt som fan.

Kom ifatt Superapan och senare några andra (med Pesch i klungan) och körde in till mål. Eller nja, jag småkroknade på slutet så sista milen blev det solo.

Bättre lopp har man kört. Och roligare. CCGF var långt roligare. Förbannade mig många ggr att jag klev upp och delta för att halvt frysa ihjäl. På slutet växlade jag från lillklinga till storklinga med höger hand! Vänsterhanden bara slant och var allmäntfrusen.

Har ingen aning vad jag kom in på, 4 nånting. Nåja, känn bra att ha genomfört loppet i alla fall. Jag är så värd min whiskey.

223 mil cykel senaste månaden. Vad hjälpte det? Efter 6 km fick jag släppa 33+ klungan där SuperApe och Pesch till synes lätt rullade med. Vid Frösunda satt jag och sov när jag vips blev omkörd av en stor klunga, troligen den med evosmos i. När nästa klunga kom efter Skepptuna bet jag mig ändå fast. Vid Finsta gick alla andra in i depån och jag blev åter ensam på vägarna. Hittade snabbt min egna jämnare rytm och orkade bra in i mål (4:27-4:28). Höll undan för alla i klungan. Ändå något.

Mot bättre vetande fortsätter jag mot sub9 på Vätternrundan.

Varför blir man kall om händerna när man cyklar med kortbrallor?

Det där var väl helt ok - körde i första gruppen och kom i mål med dem också. Hade sällskap av Mattias och Magnus in i slutet. Jag försökte bidra till den jobbiga ryckigheten så mycket som möjligt och körde helt onödiga, barnsliga ryck då och då. Men alla uppfattade väl att jag inte var någon fara och lät mig bara köra. Så jag stannade av. Det blev samma tid som Magnus79 ovan.

Synd att tappa Jocke (förlåt att jag inte hjälpte med punkan!) och Pilen (blev tydligen helt nerskylt)!

Kul däremot att vara med om någon slags slutspurt. Skall bara lära mig hur man gör.

Härligt med stor Happy-anslutning! Tack också till arrangörerna och SMHI!

/Toni

Toni, det är för att du inte rakar benen. Då blir dom kalla istället ;)

Förmodligen har du ingen överskottsvärme som kan gå ut i händerna...

Bra kört idag, nästa gång hittar vi på något!

Zlatan frälste Inter idag - Coolt! Undra om han e bra på hojja ;)

Senast redigerad av en moderator:
Jag säger bara: satans jävla apk*k!!!

En sammanfattning:

Bytte i går kväll mina punkasäkra Schwalbe Stelvio plus som jag tränat med under våren mot ett par sprillans GP4000S. För att få den där lilla extra speeden.

Startade med snabbklungan. Tempot var ryckigt och inte särskilt högt. Satt och smidde planer på hur man kanske skulle försöka få ihop någon grupp och försöka gå loss någon stans. Efter ca 25km fick jag punka...

Sen hade jag glömt packa ner däckavdragare... Efter ca 10 minuter stannade en vänlig själ och lånade mig en avdragare så jag kunde få av däcket. Han dog dock vidare. Tog mig säkert ytterligare en kvart innan jag lyckades kränga på däcket med stelfrusna fingrar.

Kom iväg tillslut. Nästan helt tomt på vägarna. Körde då och då om några cyklister, men alla med några som helst fartambitioner låg redan långt framför mig. Jag måste ha varit på riktigt uselt humör när jag stannade i första depån för jag minns hur jag blev skitförbannad för att bananerna var omogna. Undrar vad de funktionärerna tänkte när jag svor och kastade bananen in i skogen...

Vid nästa depå kom jag ikapp vad som måste ha varit norra Europas långsammaste belgiska kedja. Körde med i 1 1/2 varv innan jag drog vidare i själv i regnet.

Vid sista depån så träffade jag i alla fall på en punka-kompis som också hade kört singel nästan hela loppet. Vi låg och drog på rätt friskt sista biten. Skönt att få lite sällskap.

Kom i mål tillslut på 4:13 rulltid = 32km/t. Fötter och händer var stelfrusna.
Som grädde på mosen hade mobilen (i sadelväskan) blivit blöt och verkar ha pajat. Jävla skitdag!

Stort grattis dock till alla Happyiter som gjorde bra i från sig. Jag är speciellt imponerad av Toni "kitzblitz". Det var en hel del "klubb-tröjor" i klungan, och jag tycker att det är kul att en 40-årig pendlare håller hela vägen till slutspurten! :-)

Ah, det låter som perfekta förhållanden, synd att man inte orkade upp i morse för att ta sig dit osv ;-).
Det blev en egen 10-milsrunda på eftermiddagen istället, gurka 28-29 i snitt.

Låter som en toppendag Jocke. :)
Kitzblitz blir farlig runt mälaren nästa helg. För visst är det skyltrace som gäller då?
/J

bigmollo skrev:
> Låter som en toppendag Jocke. :)
> Kitzblitz blir farlig runt mälaren nästa helg.
> För visst är det skyltrace som gäller då?
> /J

Jag skall köra en ensam ryck från Södertälje till Enköping och sen somna på cykeln :-)

kitzblitz skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Låter som en toppendag Jocke. :)
> > Kitzblitz blir farlig runt mälaren nästa
> helg.
> > För visst är det skyltrace som gäller då?
> > /J
>
> Jag skall köra en ensam ryck från Södertälje
> till Enköping och sen somna på cykeln :-)

Jag rycker direkt efter LB, och somnar på ölhaket vid liljeholmsbron.

Brrrrrrrr

Satan vad jag skakade tänder vid den slingriga vägen efter ca 85km.

Körde tyvärr i stort sett samma mundering som under Gran Fondot.
Då var det aningen varmare.
Men det var ju fler än jag som var dåligt klädda. Så går det när man
bara är skinn och ben.

Så vid Brottby var det gonatt. Fanns inget bränsle kvar i kroppen.

Grymt kört alla Happyiter i snabbklungan (Kitzblitz, Mattias..., Magnus79 och Björn "CK Uni").
Ni blir en tillgång i vilken grupp ni än väljer under VR.

Synd om Jocke. Jag bara väntade på att han skulle åka fram och
knacka på föråkarnas MC-hjälmar och be dom öka farten.
Sedan hände det som är allas mardröm. (Punka)

/Pilen

SuperApe skrev:
> Hrmpff!

Förlåt Apan!
Det bara slank ut mig. Det var inte alls riktat mot dig.
Jag är jätteledsen om jag sårade dig.

Nemas problemas. Dock borde jag ha stannat av rent egoistiska skäl och lånat dig mina stora feta rosa Pedros avkrängare. Jag stannade ju strax efteråt och slog en drill och väntade sen (rullandes så klart) länge på att du skulle dyka upp och ge mig "lite" draghjälp! Föga visste jag att du stod kvar i diket, utan däckavkrängare, med stela kalla fingrar och svor.

bigmollo skrev:
> Kör ni Energitrampet också?

Får se, har inte vågat föreslå det hemma ännu.
Men nu har jag ju en ursäkt: "förra tävlingen blev ju förstörd av en punka"

Finns två platser kvar i bilen till Västerås (tre om vi trängs, två cyklar på taket, två på kroken, en i bakluckan).

Vet att Pilen är anmäld också, så några happyiter blir vi.

Jag sitter i samma sits som Jocke - har inte pratat om det hemma sa det blir mera spontant isf. Det vore onekligen kul med en stor happyklunga!

/Toni

(som sitter i Brussel efter att ha missat flyget och maste noja mig med att dricka belgisk ol i 7 timmar nu ;-))

Kitzblitz skrev:
-----
> (som sitter i Brussel efter att ha missat flyget och maste noja mig med att dricka belgisk ol i 7 timmar nu ;-))

Belgisk öl har du gjort dig förtjänt av.
Grymt starkt kört igår.

/Pilen

Apan, observera att "resultaten" står i bokstavsordning och inte speglar den faktiska ordningen. Vissa i förstaklungan förtjänar dock en eloge, medan de flesta var fega hjulsugare som verkade livrädda för att ta ngn som helst vind.

Ja Radarn, I know. Jag tror inte tiderna stämmer så bra heller. Har svårt att tro att min polar visar två minuter fel över fyra timmar. Men det är skitsamma, det roliga är att Toni kom trea. :-)

Hehe, "fega hjulsugare", "livrädda"! Smarta taktiker kanske...

Radar skrev:
> Apan, observera att "resultaten" står i
> bokstavsordning och inte speglar den faktiska
> ordningen. Vissa i förstaklungan förtjänar dock
> en eloge, medan de flesta var fega hjulsugare som
> verkade livrädda för att ta ngn som helst vind.

Haller med dig Radar. Men eftersom jag inte hade nagra egentliga ambitioner och det darmed inte gjorde sa mycket om jag korde slut pa mig, sa gjorde jag mitt basta att ta vinden. Men det var verkligen konstigt nar alla dar framme plotsligt bromsade(!) for att undvika behova dra...

Tycker det ar mest roligt att se klubben "Happy" representerad daruppe. Nastan lika roligt som "Brunna Hellriders" som hade tva starkstarka akare i forsta klungan :-)

Tillbaka
Topp