Lvg-rundor Åkersberga?!

somebody

Aktiv medlem
Lvg-rundor Åkersberga?!
Vad jag har förstått så finns det en hel del fint här men ny i området som jag är tar jag gärna emot tips om relativt lågtrafikerade vägar, norröver som har varit hemma länge är det ju naturligt glest mellan bilar och här nere blir det lätt ett jäkla tempo så gärna mindre med trafik eller bredare väg!

Senast ändrad:
Lvg-rundor Åkersberga?!
Hur långt tänker du dig?

En trevlig sväng är att åka runt Garnsviken. Går sen att förlänga den turen med div avkrokar. Finns ett par fina backar också.

Vill du cykla med andra, eller bara få lite tips om rundor, så kör Fredrikshof med utgång Åkersberga ibland vill jag minnas. Värt att kontakta kanske.

Senast ändrad:
Lvg-rundor Åkersberga?!
Anpassat efter någon som har varit väldigt lat senaste tiden. Tiden kommer nog oftast bara att räcka till 1-2 timmar innnan jobbet som med dålig kondition borde bli nånstans mellan 3-6 mil beroende på vad man pallar.

Senast ändrad:
Lvg-rundor Åkersberga?!
Då borde Garnsviken runt vara bra att börja med.

Vet dock inte hur det ser ut med grus på vägarna där just nu.

Utgår du från Åkersberga C, så börja med att cykla väg 276 en liten bit, sen svänger du av mot Sjöberg. Sen är det i stort sett bara att hålla höger, och runda sjön.

Kolla en snabbis på någon karta, så ser du hur lätthittat det är.

Lvg-rundor Åkersberga?!
Tror jag har spanat in den i google, sjöbergsvägen till brottby sen össebyvägen tillbaka eller? Ser ut att finnas fina möjligheter att förlänga turen från brottby dom gånger man har tid!

Lvg-rundor Åkersberga?!
Och norr om den rundan finns oändliga fina rundor. Skippa stora vägenen 276 bara. För smal och för trafikerad för din säkerhet.

Lvg-rundor Åkersberga?!
Den vägen kör jag varje morgon till jobbet och väggrenen verkar ju helt ok bort till avfarten mot sjöberg! om inte annat så överlever ju en racer lite grus och det är väl typ 4-500 meter grusväg utmed den vägen för att komma till samma ställe! Pendelväg bort mot arninge, finns det någon lämplig med cykel? Svinningevägen tycker jag inte ens är trevlig med bil med tanke på hur folk kör där så att ta den och senare över rydbo känns inte så hett!

Lvg-rundor Åkersberga?!
Kör väster om Garnsviken, höger i Brottby, fortsätt rakt fram, höger vid Brollsta golf. håll mot Riala. Väl framme i Riala tar du vänster - åker mot Finsta, över E18, vänster gamla Norrtäljevägen, Kårsta, Rosenkälla, 276 hem.

Lvg-rundor Åkersberga?!
Kör själv MTB-pendling längs med Roslagsbanan till Täby via Grybbylund. Endast en kort väg på bilväg från Rydbo till FLIR vid Arninge Handelsplats. Resten är gånvägar eller grus. Nu är isen borta längs med Roslagsbanan. När ljuset kommer pendlar jag på racer eller CX och kör då en omväg för att slippa 276:an eller Svinngevägen. Kör då via fängelset ner till Brottby. Sedan bort till Angarns kyrka till Vallentuna och kör därefter Arningeleden och in på Löttingelundsvägen.

Tillbaka
Topp