[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Roadrunner skrev:
-------------------------------------------------------
> > STIZZE skrev:
> > Varför kör typ ingen av PRO-teamen på scott
> > då? VA?! VA!? VA?! ;)
>
> ??
> http://www.greenedgecycling.com/
>
> Och dem går det ju bra för så då har vi
> konstaterat att det bara kan vara cykeln! ;-)

Överbevisad. Scott är tydligt konstaterat som facit till framgång ;)

[LVG] Snäckantråden
Aaaaaaaaaa pass nr 2 avklarat med DT, fick i hopp 110km tid 3,31 och 31,5 i snitt.

Fan vad jag är huuuuuungrig nuuuuuuuuu;-))))

Totalt 172 km i dag.

[LVG] Snäckantråden
Galet Frille.
Tack för att du rastade av mig först.
Jag tyckte det vad lite knäckande när du efter sista intervallen, och jag bara ville ramla ner i diket, frågade om vad nästa set intervaller var.
DT, lite osäker på om du tog spurten? ;-)

[LVG] Snäckantråden
Aaah, nu mår man som en prins efter en gigantisk portion pasta bolognese + rödvin.

130,02 km blev det för mig (de sista 20m är viktiga). För en gångs skull en Snäckanrunda i äkta mystempo, det är inte varje dag man får uppleva det. Hoppas att Jesper kom hem, men det var ju medvind i slutet så det borde ha gått bra.

Ja, ni får väl se på Sportnytt hur det gick med skyltspurten. Hoppas att kameran hann med bara.

Galet av Frille att köra döds-intervaller som uppvärmning... :-)

Tack för en fin runda!

Mysrundaskrtorsdag.jpg

[LVG] Snäckantråden
Hmmm, "mystempo" kändes helt klart som falsk marknadsföring...
Visst gick det bra sista biten när jag sänkte tempot lite och slapp motarbeta vaderna.
Får nog tjuvträna lite om jag ska vara med o slåss om skyltspurterna, men jag e ändå rätt nöjd med premiärturen.
Tackar för en fin tur
/Jesper

[LVG] Snäckantråden
Någon som är med på en lite längre runda på annandag påsk? Jag tänkte mig 15-20 mil eller nåt sånt, med möjlighet att avvika tidigare för de som vill.

Enligt prognoserna ska det bli OK väder. Dessutom ser vår tisdagsrunda ut att regna bort, så då kan man lika gärna tömma glykogendepåerna på måndag istället... :-)

[LVG] Snäckantråden
Definitivt kanske.

Håller på att ignorera bort en förkylning som inte vill ge sig. Ska testa lungorna i morgon mellan Paris och Rimbeux, också känt som helvetet i Norr(tälje). Om det känns ok hänger jag nog med en bit på måndag.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Kanske, är sugen! Börjar bli sliten i kroppen bara. Körde mtb med kumlin idag och är lite sargad i massvis med mtb-muskler som jag negligerat senaste halvåret..

[LVG] Snäckantråden
Nja, flickvarvet är ju svårt att korta av... :-)

Jag hade mer tänkt mig en svängom via Bornsjön ner mot Mörkö, åka färja över till Södertörn, sedan hem via Rosenhill/Pålamalm för de som vill och en liten sväng ner på Södertörn för de som vill cykla lite längre. Typ nåt sånt. Men jag är flexibel.

Kl 9 blir väl bra?

[LVG] Snäckantråden
Du och jag Frille, du och jag...

Nu har jag plottat en 16 mils-runda som kan kortas av till 11 mil, med fika antingen på Rosenhill eller Eldtomta kafé - det senare har jag aldrig besökt, skulle vara kul att testa.

Ska blåsa upp en rejäl sydlig vind, så man får medvind när man bonkat i slutet. :-)

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Kan du dela med dig av rutten, DT? Tänkte testa
> Course-funktionen i min Garmin.

Jag har ingen gps-plott, har bara ritat upp lite avstånd på hitta.se. Kanske testar något kartverktyg i morgon. Vad är det det heter, Mapsource?

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Mr Orange skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan du dela med dig av rutten, DT? Tänkte
> testa
> > Course-funktionen i min Garmin.
>
> Jag har ingen gps-plott, har bara ritat upp lite
> avstånd på hitta.se. Kanske testar något
> kartverktyg i morgon. Vad är det det heter,
> Mapsource?
>
Exaktemente. Eller så kan man använda http://www.mapmyride.com/ som är ganska najs.

[LVG] Snäckantråden
Inte för att jag ska följa med, har jag någonsin gjort det.....men för er del ser det väl inte så illa ut. Om man ska tro yr så ska ni hålla näsan söderut till att börja med och så får ni en fin skjuts i röven hem sen när vinden tilltar!

[LVG] Snäckantråden
STIZZE skrev:
> Kollade nyhetsmorgon precis, ser inte bra ut för
> morgondagens väder

Du är väderprognos-n00b märker jag. När SMHI och YR är överens om att det ska bli bra väder så kan det inte gå fel. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Visar sig att jag kanske har en möjlighet att dyka upp för att bli avhängd. Får se hur det blir men om jag kommer så blir det för en kortare tur.

[LVG] Snäckantråden
Har laddat för morgondagen genom att fixa nya hjul, ny kassett, nya däck, ny kedja och nya bromsgummin. Det är bara en ny motor som fattas nu.

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Har laddat för morgondagen genom att fixa nya
> hjul, ny kassett, nya däck, ny kedja och nya
> bromsgummin. Det är bara en ny motor som fattas
> nu.

Hjälm?

[LVG] Snäckantråden
Kollade lite på rundan och funderar på att hoppa på vid Slagsta eftersom pendeln synkar dåligt på helger. Ni borde vara där 9:20 - 9:30 typ? Då kan jag ta 9:00-färjan kanske..?

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Kollade lite på rundan och funderar på att hoppa
> på vid Slagsta eftersom pendeln synkar dåligt
> på helger. Ni borde vara där 9:20 - 9:30 typ?
> Då kan jag ta 9:00-färjan kanske..?

Pendeln inte bara synkar dåligt, den är väl till och med avstängd från Sthlm C till Älvsjö under påsken?

Ja, 9-färjan kan du definitivt ta. Föreslår att du väntar vid den första rondellen i Fittja. Eller någon annanstans, fast det är bra om vi vet var.

Tillbaka
Topp