a.svensson skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle aldrig ens komma på tanken att ha musik i
> öronen under landsvägscykling.
> Det finns ett skäl till att vi utvecklat hörsel
> och det är inte för att lyssna på musik.
Mmm, jag håller med och det är därför jag hittills aldrig gjort det. Men två saker har gjort att jag börjat fundera på det. Det ena är att iallafall jag på solopass på 2+ timmar ibland behöver muntras upp lite, det andra är att jag på mitt sista pass på Cypern igår höll på att bli kattmat under en Mercedes. Där hjälpte f-n ingen hörsel, det enda jag hör är plötsligt ett satans däckskrik och tutande bakom mig när en snubbe kommer på att det kanske inte var nån bra idé att köra om cyklisten samtidigt som det kom ett möte. Det enda jag fick ut av att höra det där var en puls på 200, att jag blev heligt f*rbannad och att det var ren tur att byxorna inte behövde tvättas efteråt... så ja, även om jag vill höra trafiken är frågan vad jag _egentligen_ har för nytta av det i ett skarpt läge. På ett sätt känns det som att man inte hör om bilarna bakifrån kommer med 10 cm marginal eller 1 meter. Men visst är det bra att höra om det kommer en bil bakifrån samtidigt som man får ett möte. Frågan är bara vad kan man göra med informationen...?