Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
anderski sa:Hur är det att bo i Palma/Arenal ?
Stökig trafik ?
Stökig trafik ?
Stökig trafik ?
fredrick sa:anderski sa:Hur är det att bo i Palma/Arenal ?
Stökig trafik ?
Arenal är bra att bo i.
Finns flera ställen att hyra cyklar där.
Bra cykling öster och söder men som flera skriver, det är en bit till bergen, helst om du måste cykla genom Palma, blir lite tråkigt.
ebefeldt sa:Ska dit en sväng i april, blir dock främst vandring då jag åker med jobbet, men sista dagen är vikt åt cykel. Bor i Porto Soller så tänkte försöka mig på en rutt mot Sa Calobra. Någon som har cyklat där?
Helt korrekt, det är inte långt, men lite snurrigt för mig, som var där ensam och aldrig varit där innan. :)Bakbromsen sa:fredrick sa:anderski sa:Hur är det att bo i Palma/Arenal ?
Stökig trafik ?
Arenal är bra att bo i.
Finns flera ställen att hyra cyklar där.
Bra cykling öster och söder men som flera skriver, det är en bit till bergen, helst om du måste cykla genom Palma, blir lite tråkigt.
Det är dock inte jättelångt till bergen om man bor i Arenal. Tar typ en halvtimme om man kör rakt in till centrum, sedan strax där efter är det bara att ta militärbacken(ta höger direkt efter Hard Rock Cafe om du cyklar vägen nere vid vattnet/hamnen) upp och så är man i bergen och skojar.
Arenal=Stökigt, du måste antingen genom hela Palma eller industriområdet vid flygplatsen. Förutsatt att du inte ska hålla dig på platten. I Palma bör du bo åt Belverderehållet, då är det pang på kanoncyklingen..anderski sa:Hur är det att bo i Palma/Arenal ?
Stökig trafik ?
Rico sa:IMHO:
- Sa Calobra
- Cap Formentor
- Puig Major
- Kustvägen omkring Deija och Valdemossa
Ovan kan kombineras med varandra också, t.ex. Puig Major och Sa Calobra kan köras samma dag. Iof kan kustvägen köras i ett sträck med Puig Major och Sa Calobra inkluderat men det blir rätt många mil och höjdmeter. Allt beror på var du bor?
Det där torget i Petra vet jag att folk ser som ett måste men har själv aldrig varit där.
poscar sa:Rico sa:IMHO:
- Sa Calobra
- Cap Formentor
- Puig Major
- Kustvägen omkring Deija och Valdemossa
Ovan kan kombineras med varandra också, t.ex. Puig Major och Sa Calobra kan köras samma dag. Iof kan kustvägen köras i ett sträck med Puig Major och Sa Calobra inkluderat men det blir rätt många mil och höjdmeter. Allt beror på var du bor?
Det där torget i Petra vet jag att folk ser som ett måste men har själv aldrig varit där.
Sitter också och längtar till mitten av april..
Den där kustvägen har jag inte koll på. Tittar på google maps - är det Ma-10 du menar? Eller finns det nåt närmare havet?
poscar sa:Sitter också och längtar till mitten av april..
Den där kustvägen har jag inte koll på. Tittar på google maps - är det Ma-10 du menar? Eller finns det nåt närmare havet?
freddan sa:En liten fin favorit jag upptäckte förra året är vägen Ma3333 över berget från Arta till Ermita de Betlem. Väldigt lite folk och en väg som snirklar sig upp och bara blir smalare och smalare ju längre upp och brantare det blir. Uppe på toppen har man kanonutsikt och sen bär det ner till Ermita Betlem där man vänder och cyklar samma väg tillbaka.
Bild från nätet. Lite av en miniväg, tänk mer cykelbanan i bredd..