Mallorca 2018

Mallorca 2018
Jag är allvarligt intresserad av mtb på Majorca.

Det måste finnas HUR mycket grus och stig som helst.

Man skulle vilja ha guide bara. Det känns alltid bra att vara minst 2 om man skall bege sig ut i det vilda på mtb.

Mallorca 2018
Skogling sa:
Jag är allvarligt intresserad av mtb på Majorca.

Det måste finnas HUR mycket grus och stig som helst.

Man skulle vilja ha guide bara. Det känns alltid bra att vara minst 2 om man skall bege sig ut i det vilda på mtb.

Är nog en fördel att ha med någon som hittar lite. När jag har varit där nere har jag fått intrycket att det är ganska mycket privat mark. Verkar kunna bli en del klättrande över staket och sånt...

Men kan nog inte hålla mig från att ta mountainbiken nästa gång.

Mallorca 2018
Sticker ner till alcudia på lördag, tar med mig racer, men tänkte hyra mtb nån dag, var hyr man någon bra xc-fs? Nån annan som ska dit o köra mtb samma vecka?

Mallorca 2018
Chainguidemallorca kanske?
Tycker det är svårt att hitta nåt klockrent.

Blev också Alcudia för oss i år, fast jag hade spanat in mig på trailpark Paguera från början.

Mallorca 2018
Bara några timmar till jag är på plats. Efter att ha kollat väderprognosen är jag utrustad med Ass saver, thermal bibs, regnjacka, regnväst, neoprenhandskar, regncykelkeps och regnskoöverdrag. Det ska bli kul att cykla lite i värmen ?

Mallorca 2018
Det blir Port de Pollenca 17-20/5!
puerto-pollensa1240x680.jpg

Mallorca 2018
Äsch, blir landsväg i år med. Åker ner på söndag, ska hyra cykel åt tjejen, några rekommendationer eller hålla sig borta från hyrställen i Alcudia?

Mallorca 2018
Jag har hyrt av Bikehead två gånger - dock senast för tre år sedan. De har varit bra och tillmötesgående båda gångerna. Hur de förhåller sig prismässigt vet jag inte.

Mallorca 2018
HåkanC sa:
Raggamuffin sa:
ska hyra cykel åt tjejen, några rekommendationer eller hålla sig borta från hyrställen i Alcudia?
Max Huerzler är populär och ska ha två ställen i Alcudia-trakten.
https://www.huerzeler.com/en/radsportstationen#regionlist_1
https://www.huerzeler.com/en/mietraeder

/Håkan

Hyrt av dem o varit väldigt lätta att ha o göra med.

Även bikeshead har jag hyrt av me gott resultat. Eller fick cervelo hojar istället för de cannondales vi skulle få, inget fel på cervelo, nya o fina, men var ju sugen på att pröva cannondale hojen

Mallorca 2018
Hur är det att cykla mtb kring Alcudia, hyfsat enkelt att ta sig runt och hitta stigar? Utförsorienterad cykling efterfrågas!

Tänkte testa chainguide Mallorcas ”Forest flow”-tur, någon som har erfarenheter därifrån?

Mallorca 2018
Nån mer än jag som ska ner till mallorca i sommar? Ska vara där 4 -18/8. Tar med mtb å hoppas på att det inte blir allt för varmt. Ska bo i Alcudia, men kommer ha bil den mesta tiden.

Tillbaka
Topp