Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Våren. Mest för att vädret på ön tycks vara ett säkrare kort.Ska troligen dit - oklart om det blir våren el hösten. Våren när jag suttit och gnetat en hel vinter på en trainer och bara vill ut el hösten när kondisen är på topp och det fortfarande är varmt i luften? Hur resonerar ni andra oaktat resmålet?
Brukar bo på norra delen av ön och undvika Palma så mkt jag kan.
Vassvägen?Var några år sedan sist, men har varit på Viva Blue i Alcudia, flyg med Tui. Så många körningar på Vassvägen.
Vassvägen?
Brukar boka flyg & boende själv. Brukar bli Norwegian. Har bott 2 senaste åren på Eix, i Puerto Alcudia, bra vuxen hotell. Hurzeler finns från i år i samma kvarter. typ 2km från gamla stan, tar man rätt väg och genvägen förbi gamla stan så blir det typ 2 rondeller & inget rödljus innan man är på små vägarna. Till Vassvägen tar man småvägarna och kommer till kraftverket i början på Vassvägen uppifrån backen vid kraftverket.Jag letar för närvarande efter resa och boende. Har inte kommit längre än att konstatera att Ving tycks ha överlag bra priser jämfört med närmaste konkurrenter.
Finns det rekommendationer på flyg och boende kring Alcudia?
Åkte med Ving i år och bodde på Alcudia Beach. Blir samma till våren. Kan hålla med @GoranS om att man kanske borde se nya ställen (blir 6e gången på Mallis), men flickvän som inte sett tillräckligt av ön gör att man ser med lite nya ögon.Jag letar för närvarande efter resa och boende. Har inte kommit längre än att konstatera att Ving tycks ha överlag bra priser jämfört med närmaste konkurrenter.
Finns det rekommendationer på flyg och boende kring Alcudia?
Ma-10 västerut skulle jag troVäster om Sa Calobra? Cyklar du i havet?
*öster
Ber om ursäkt för otydlighet - Gorans grafiska förklaring är precis vad jag menarMan skulle kunna tolka det som till vänster om röda linjen, d.v.s. "väster om" = "västligare longitud".
Visa bilaga 800048
Jag tycker frukost på hotellet är praktiskt och trevligt, men jag är väldigt klar med kvällsbuffén på spanska hotell. Trevligare att gå ut på nya ställen varje kväll. I övrigt tycker jag det är rätt bekvämt med att ha flyg, hotell, och transfer i ett paket så kan jag ägna hjärnan åt vilka backar jag ska köra.Aldrig vart o cyklat på Mallorca, funderar ev göra de iår. Åker isf med sambon som inte cyklar.
Men blir de mycket billigare att boka allt själv eller är de värt att göra de enkelt o betala lite extra o åka på ett charterkoncept (all inclusive med hotell ink hyrcykel)?
Jag skrev ju just det. "Generellt cyklister, så pekar inte finger här i tråden".Va? Det är en som undviker Palma...
Jag har har varit och cyklat på Mallis 16 ggr.
Jag undviker ej Palma men vill inte utgå från Palma stad. Men det är jag det. Många vill bo i Palma och det är väl okej. Man är olika.
Jag har cyklat genom centrala Palma i spöregn och rusningstrafik. DET var rätt kass!![]()
Ser inte de som pratar om Palma utanför Happy i denna tråd...Jag skrev ju just det. "Generellt cyklister, så pekar inte finger här i tråden".
Det finns alltså cyklister utanför Happyride också!![]()
Fika i Puigpunyent.Vill slå ett slag för "inlandsvägen" på västra sidan av Serra de Tramuntana. Ta från Peguera
- Ma-1012 till Es Capdella
- Ma-1032 över Galilea till Puigpunyent
- Ma-1101 mot Esporles
M-10 vid kusten är fantastiskt vacker, men ovanstående (i valfri riktning) är ändå roligare i min ögon. Om inte annat ett alternativ. :-)
Visa bilaga 800063
Olika människor har olika preferenser vad gäller blandning av cykling med andra aktiviteter. Personligen har jag inget emot att se saker när jag cyklar och jag kan ta en liten promenad efter middagen, ffa om det är så att jag rör mig mellan olika platser. Då är det kul att se lite av orten man övernattar i. Jag skulle dock inte primärt välja ort för boende/övernattning utifrån kringaktiviteter. Jag planerar vad jag vill cykla och sen försöker jag anpassa annat så bra som möjligt för det.Förstår inte riktigt (generellt cyklister, så pekar inte finger här i tråden) att folk avråder från att bo just i Palma. Har bott på ön till och från senaste 2-3 åren. Då i Palma. Cyklat mer eller mindre varje dag.
Åker man inte till Mallis för att dels ha bra cykling, men dels också ha lite semester och uppleva kulturen, maten, arkitekturen osv osv osv? Ett tips till er som inte kanske utforskat det ännu: Det går utmärkt att ta cykeln på tågen runt om de olika ställen på ön, och går väldigt fort. Om man t.ex vill utgå från Alcudia en dag, och inte cykla upp dit. Kostar ett par euro och funkar hur smidigt som helst.
Hot take: Upplev Palma!
Visa bilaga 800060