Malmøcross

• Trådstartare Trådstartare LR
  • Start datum Start datum

LR

Ny medlem
Malmøcross
Crossen har kommit till Malmø. Under höstens söndagar kör vi cross på lämpliga ställen. Vi börjar redan nu på söndag med en mjukstart. Vi grillar, glider runt lite och hoppar över lite barriärer.
Kommande söndag, nionde oktober, kör vi igång på allvar. Cupsystem kommer tillämpas och vinnare av varje deltävling vinner en belgare. Startavgift är 10 kronor per racer och pengarna går oavkortat till priser och annat som kan tänkas behövas under racen.

Såhär kommer schemat se ut:
2 oktober, Ribersborg, mjukstart (Vi ses vid cykelställen vid Kallis)
9 oktober, Ribersborg
16 oktober, Spillepengen
23 oktober, TBA
30 oktober, TBA
(fortsättning följer)

Även om en cykelcross underlättar för dig så är det inget måste. Kom på vad du har. Men inte utan hjälm.

Medtag:
☞ Cykel
☞ Hjälm
☞ Folköl
☞ Grillbar mat
☞ Glatt humör

Väl mött!

Malmøcross
Som Malmöit blir man ju glad över detta initiativ...och min cross får jag den 15e oktober...

TBA? Que?

Hur ser det ut med banorna vid Sibbarp eller Katrinetorp? De måste ju lätt vara med i cupen!!!

Kolla CX i Skåne på fejsbok

samt

Senast ändrad:
Malmøcross
Cykeltysken skrev:
-------------------------------------------------------
> Som Malmöit blir man ju glad över detta
> initiativ...och min cross får jag den 15e
> oktober...
>
> TBA? Que?
>
> Hur ser det ut med banorna vid Sibbarp eller
> Katrinetorp? De måste ju lätt vara med i
> cupen!!!
>
> Kolla CX i Skåne på fejsbok
>
> samt
>
>

Härligt! Alla förslag och bidrag till banor är varmt välkomna. Kom gärna ner på söndag även om crossen inte är med och tjöta lite och tipsa om bra ställen att crossa på.

Langa gärna en länk till CX Skånes Facebook, här hittar du Malmøcrossen: http://www.facebook.com/pages/Malmøcrossen/119903404782494

Malmøcross
Varfør måste man ha hjælm? Låt folk ta ansvar sjælva, varfør ær ni svenskar sådana førmyndare,. tror ni inte folk kan bestæmma øver sig sjælva? Folkøl, vad ær det?

Malmøcross
LinusÅ skrev:
-------------------------------------------------------
> Varfør måste man ha hjælm? Låt folk ta ansvar
> sjælva, varfør ær ni svenskar sådana
> førmyndare,. tror ni inte folk kan bestæmma
> øver sig sjælva? Folkøl, vad ær det?

Du skämtar, eller hur?

Malmøcross
Som cykeltysken redan länkat så är vi ett gäng från Malmö och Lund som kör CX-träning ihop 2-3 ggr per vecka. Alla är välkomna med alla sorters cyklar.

Dessutom kommer vi köra en tränings-tävlingscup några lördagar/söndagar.

Allt annonseras i vår facebookgrupp CX i Skåne: http://www.facebook.com/groups/166635330085628 Gruppen har ca 80 medlemmar och vi brukar vara minst 4-5 st var gång...

Vi kör på banor i Sibbarp, Katrinetorp och St Hans i Lund. Finns säkert fler bra banor på gång. Häng med!

Tillbaka
Topp