marino bikes the tråd!

Gurra

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
FD7CA6B4-044C-46E3-890B-7E2E30396D3D.jpeg

Var och hämtade min ram hos glitch igår.

Ser bra ut än så länge. Förvånansvärt parallella dropouts. Resten av vinklar och längder återstår att mäta när det provmonterats gaffel och hjul.

Kanske blir en byggtråd... :)

jolov

Medlem
marino bikes the tråd!
Blir bara mer och mer sugen på att bygga ihop något.

sammanfattningsvis, hur går det egentligen för folk? Är det någon som har fått rätt ram skickad till sig utan att något varit snett?
är ni nöjda med ramarna? väntetid?

Paco

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
LucasNilsson sa:
Blir bara mer och mer sugen på att bygga ihop något.

sammanfattningsvis, hur går det egentligen för folk? Är det någon som har fått rätt ram skickad till sig utan att något varit snett?
är ni nöjda med ramarna? väntetid?
Mina två första ramar levererades on time och utan fel.
Kan inte annat än ge två feta tummar för kvalliten och känslan.

94DA008C-EE33-441A-A98D-86D980F22A70.jpeg

EST

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Min var med kanon :)

Men de där sakerna som nån skulle skicka över till mig när kommer de eller har posten slarvat bort de????

aribr

Medlem
marino bikes the tråd!
EST sa:
Min var med kanon :)

Men de där sakerna som nån skulle skicka över till mig när kommer de eller har posten slarvat bort de????
Min första var perfekt. Min andra mindre så men garantiramen är grym och jag fick behålla den gamla.

EST, vad skulle du ha?

aribr

Medlem
marino bikes the tråd!
Tänkte låta er som följer tråden veta att min ram (V1) ska säljas iom att det sket sig med en köpare. Blir en annons efter jul när jag kommer hem från semester så ta den nu och ni får en hjulklapp :).

Det är denna (bakdämpare ingår):

frame.jpg

Med en aningens skev baksving...Se byggtråd:

happyride.se/forum/read.php/1/3385410/page=2

Priset kan vi diskutera men det blir inte så dyrt, lovar :)

För att behålla detta "on track" så kan jag säga att jag har mätt mycket på nya ramen och kan inte hitta några misstag, det går bra nu! Enligt siffrorna blir dämpningen linjär (inte degressiv) men leverage blir något lägre en förväntat så jag får 130 slag istället 135ish. Ingen större fara.

BigF

Medlem
marino bikes the tråd!
aribr sa:
Tänkte låta er som följer tråden veta att min ram (V1) ska säljas iom att det sket sig med en köpare. Blir en annons efter jul när jag kommer hem från semester så ta den nu och ni får en hjulklapp :).

För att behålla detta "on track" så kan jag säga att jag har mätt mycket på nya ramen och kan inte hitta några misstag, det går bra nu! Enligt siffrorna blir dämpningen linjär (inte degressiv) men leverage blir något lägre en förväntat så jag får 130 slag istället 135ish. Ingen större fara.
Hur lång är du aribr?

aribr

Medlem
marino bikes the tråd!
BigF sa:
aribr sa:

Hur lång är du aribr?
Jag är 190. Cykeln har 490 reach med 150mm gaffel.

BigF

Medlem
marino bikes the tråd!
aribr sa:
BigF sa:
aribr sa:

Hur lång är du aribr?
Jag är 190. Cykeln har 490 reach med 150mm gaffel.
Sugen! Men frugan kommer fan döda mig alltså...

mikipedia_

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!

EST

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Men det är ju bara att slå till värsta dealen ju själv är jag för kort men har tipsat ett gäng med folk redan!!!!

larsaw

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Ang stl så kör även jag som är 186cm på 490mm reach, skulle kunnat köra på 500mm. Dvs. så 490mm kan nog funka för folk ner till 182-183cm (kanske t.o.m. 180cm om man vill köra riktigt aggro...)

Bonzo

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
EST sa:
Bonzo sa:
EST sa:
Men det är ju bara att slå till värsta dealen ju själv är jag för kort men har tipsat ett gäng med folk redan!!!!
Du får väl ställa dig på tå. Problem solved!
Hehe jag har ju en stål fs eller två men du kanske skulle ta å köpa?
Tanken har slagit mig, men jag vet inte om jag har något nöje av att yttterligare en cykel stär och samlar damm i garaget.
Dessutom är det lite fel hjulstorlek med tanke på att jag har ett extra par 27,5”-hjul som står och skäms i hörnet.

aribr

Medlem
marino bikes the tråd!
Skulle inte rekommendera vanliga 27.5, kanske plus men då med korta vevar.

Kan tillägga att sadelröret är kort, 460mm (mellan M och L spectral tex).

Kid1000

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Som man ser så är lokalen inte det primära när man skall sälja produkter som folk vill ha.
Jag bygger mina grejer i ett skjul byggt av lecablock och egengjutet betonggolv. Funkar men vinner inga priser.

/Mattias

marino bikes the tråd!
Ja ha då har en blivit med...Marino!
Jag lovade säljaren (surrogat Pappan?) att hålla liv i denna tråd, så här kommer soffbilden.
Det saknas en hel del grejer så färdig är en bit bort.
Både tröjan och ramen är "large" och jag är "small" men tröjan satt nästan okej så vi får se om samma gäller ramen.

(Kan verka något tokig i huvet som köper två storlekar för stor cykel men har kollat på Po-le Taival och det är nästan samma siffror (faktiskt ruggit likt, by accident enl. Surrogat Pappa...) men då heter storleken "small", vi får se om Finsken har rätt feeling...)

Bilagor

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer