marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Aja baja, inga ändpluppar på styret. Var en unge i Storbritannien som dog av det för inte så länge sen. Men det var inga lockouts, men ändå...

marino bikes the tråd!
RobertW sa:
Nu har jag fått tummen ur efter ett års velande och skickat Marino en förfrågan om ett helstelt 29"-ramset avsett att köra som SS. Tanken är att den ska funka som en upphottad Inbred med plats för 2.6" både fram och bak.

Kul!

Förbered dig på att vänta tålmodigt. Jag blev lovad en skiss på geometrin för snart en månad sedan, sedan radiotystnad.

marino bikes the tråd!
@larsaw Den var jävligt fräsig men ser ut att vara lite jobbig att klättra med. Kan f ö inte bestämma mig för om det är gubbigt eller ungdomligt oförståndigt med SS ;)

@velolovin Jo jag är lite beredd på det. Gott om tid att samla på sig grejer.

marino bikes the tråd!
BigF sa:
Build time 3-4 weeks skrev han till mig 14 augusti. Väntar fortfarande på min ram...

Min o en annans postades 3/10 och trackingen slutar den 5/10 i Peru.
Marino skulle kolla med posten men inte fått nåt svar.
Då spikades geo o sånt i somras.
Andra verkar haft mer tur.

marino bikes the tråd!
HTn är tilbaka, glömt hur kul det är med HT :). Nya ramen målas idag sen får vi se när den dycker upp.

20181112_204658.jpg

marino bikes the tråd!
Det låter lite riskabelt, fast det finns inte så många alternativ om man vill ha det jag vill ha. Surlys ramar har hundratals fästen för allt möjligt och känns onödigt dyra. BTR Chaser SS skulle kunna vara ett alternativ men där är väntetiden för närvarande 20 veckor.

marino bikes the tråd!
Är det någon som haft kontakt med Marino de senaste två veckorna?

Jag har försökt nå honom vid två tillfällen via Instagram som varit vår huvudsakliga kontaktväg sedan min ram spikades. Har även skickat mail men inte fått något svar där heller.

Jag hade kontakt med honom senast innan han åkte på semester och då skrev han att han skulle bygga klart min ram när han var tillbaka (18/10).

marino bikes the tråd!
Jag bad han att höra av sig till er, men i princip så får han inget svar från posten å väntar på att få pengar tillbaka för att de har slarvat bort paketet vad jag fattar. Hoppas det löser sig snart å att han hör av sig?
Själv är jag i samma sits med yep components fick tillbaka fel paket efter service å radiotystnad...känns ju kul när min ram är typ byggd runt deras stolpe...

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Trist om ramarna kommit bort för alla.
Har ju köpt på mig ett annat projekt så är ramen borta så vore det smidigast för mig att avbeställa. Skrev det till honom men inte fått svar och sen vet man ju aldrig om det blir lite språkförvirring.

Nåja vi får väl se. Det löser sig. :)

marino bikes the tråd!
Det sista jag hörde var att gaffeln och skivbromsfästen var det som tog tid, så min har inte gått till lack än.

Jag har inget emot att det tar tid men det vore trevligt med en uppdatering.

marino bikes the tråd!
BigF sa:
Det sista jag hörde var att gaffeln och skivbromsfästen var det som tog tid, så min har inte gått till lack än.

Jag har inget emot att det tar tid men det vore trevligt med en uppdatering.

Där ska Cykelkraft ha heder isåfall, man får ett mail var tredje dag att det är försenat :D

marino bikes the tråd!
Jag har gett upp... kommer den så kommer den.
Nästa hoj blir inte från Marino förrän han anställt någon som kan hantera hans kundkontakter.

marino bikes the tråd!
Gurra sa:
Nästa hoj blir inte från Marino förrän han anställt någon som kan hantera hans kundkontakter.

Kollade precis mailen och hade fått retur på pengarna. Men jag sa till honom att om ramen var borta och han skulle börja om på noll så föredrar jag en retur då jag håller på med annat bygge.
Dock svarade han aldrig på mailet men fick returen i alla alla fall så det är snyggt och smidigt skött även om väntan varit för lång.

marino bikes the tråd!
glitch sa:
Gurra sa:

Kollade precis mailen och hade fått retur på pengarna. Men jag sa till honom att om ramen var borta och han skulle börja om på noll så föredrar jag en retur då jag håller på med annat bygge.
Dock svarade han aldrig på mailet men fick returen i alla alla fall så det är snyggt och smidigt skött även om väntan varit för lång.

Verkar som din ram faktiskt är postad nu....intressant.

marino bikes the tråd!
Ibland händer det:

Efter en månads radiotystnad har jag idag fått inte mindre än nio mail av Marino, och därmed är geon spikad. Han hävdar fortsatt att ramen kommer skickas om 3-4 veckor. Vi får se om jag ångrar detta...

För allmänt intresse så fick jag nej på frågan om finstål (Reynolds 853 i det här fallet). Däremot funkade det med 725.

marino bikes the tråd!
velovin sa:
Ibland händer det:

Efter en månads radiotystnad har jag idag fått inte mindre än nio mail av Marino, och därmed är geon spikad. Han hävdar fortsatt att ramen kommer skickas om 3-4 veckor. Vi får se om jag ångrar detta...

För allmänt intresse så fick jag nej på frågan om finstål (Reynolds 853 i det här fallet). Däremot funkade det med 725.
Kul för dig! Undrar om du får din ram före mig...

marino bikes the tråd!
aribr sa:
glitch sa:
Gurra sa:

Pengarna gick in på kontot idag så det vore mycket mysko om det fanna en ram på väg hit.

marino bikes the tråd!
glitch sa:
aribr sa:
glitch sa:
Gurra sa:

Pengarna gick in på kontot idag så det vore mycket mysko om det fanna en ram på väg hit.

Marino kommer höra af sig till dig . Vist var den postad och "slarvades bort" av posten?

marino bikes the tråd!
aribr sa:
glitch sa:
aribr sa:
glitch sa:
Gurra sa:

Marino kommer höra af sig till dig . Vist var den postad och "slarvades bort" av posten?

Vi mailväxlade senast idag om att returen gått bra och att han var ledsen för dröjsmålet och att ramen aldrig kom fram. Däremot skickades Gurras med min och den är också borta så kanske den han pratar om?

marino bikes the tråd!
Men vafan...

Instagram, e-post och Messenger har jag försökt nu men inget svar! Jag börjar nästan tro att jag förolämpat karln på något sätt. Eller är man blåst på 100 dollars?

Om någon som faktiskt har kontakt med honom vill fråga specifikt om mitt fall vore jag tacksam. Jag har beställt en gravel/road plus-ram samt gaffel av honom och heter Fredrick Möller alt. BigFred på Instagram. Jag vet att ramen är byggd då han skickat bilder på den (olackad).

marino bikes the tråd!
BigF sa:
Men vafan...

Instagram, e-post och Messenger har jag försökt nu men inget svar! Jag börjar nästan tro att jag förolämpat karln på något sätt. Eller är man blåst på 100 dollars?

Om någon som faktiskt har kontakt med honom vill fråga specifikt om mitt fall vore jag tacksam. Jag har beställt en gravel/road plus-ram samt gaffel av honom och heter Fredrick Möller alt. BigFred på Instagram. Jag vet att ramen är byggd då han skickat bilder på den (olackad).

Jag skrev till han hoppas han hör av sig :)

Snart böjda sadelrör jag ritade en modell åt han att köra på :)

46164868_1659434357534266_6321871828813873152_n.png

marino bikes the tråd!
EST sa:
BigF sa:
Men vafan...

Jag skrev till han hoppas han hör av sig :)

Snart böjda sadelrör jag ritade en modell åt han att köra på :)

Tack Dan!

marino bikes the tråd!
Hm, undrar om jag inte är en affärsmodell på spåret här. Jag kommunicerar på spanska med Herr M, ni betalar mig för mina språk- och sydamerikakunskaper (läs annan kultur) med typ en ram i månaden? #win-win :)

Tillbaka
Topp