Marino Roadwrath

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Blev lite för nyfniken för att orka vänta på styrlagret?

31B11FDF-3296-4AED-B13B-638BB70FED7F.jpeg

Chefsmeken passade på att putsa upp Necromancern innan den ska rivas.

Siktar på att Roadwrathen provkörs innan nästa helg??

Dr Gugge

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Ser riktigt bra ut!

Börjar nästan bli sugen på att kompletera min HT med en pendlare från Marino på grund av denna tråden... :)

//Kristoffer

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Bara inställning av bakväxel, kapa och dra bromsslangen genom gaffelbenet kvar. Kom på att jag har glömt att köpa flaskställ. Vitt eller svart?

7D809250-1FF9-46D8-947E-0A5B96299A15.jpeg

18E1E1A4-141A-4790-B9C4-781EFDD85A29.jpeg

Nu måste jag hämta chefsmeken innan jag får sparken....

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Med okapade bromsslangar och utan, svart, flaskställ så blev vikten 10,48kg. Klart godkänt tycker jag.

2B07657B-8191-4731-91C8-45B96C18B3D2.jpeg

Med bongoplasthjulen till sommaren så borde vi kunna komma ner under 10kg iaf?

DarthVidar

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Grymt snygg hoj!

Jag tror att det blir snyggt oavsett färg på flaskstället. Ett svart känns ju som ett säkert kort så jag röstar på ett vitt! ;-)

larsaw

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Va' snygg den blev Paco! Fast det visste jag ju redan att den skulle bli :)

BTW, Marino-tishan i Medium passade min klena hippster-hydda perfekt!

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Tackar för alla snälla ord!

@larsaw: En klen hippster-hydda är icke att förakta;)

@konken: Smart tänkt! Ett svart ställ i stål och stänkor är beställda ??

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Det s.k livet kom emellan men nu är smurfen iaf färdig och testad!

B1075EB0-DB17-44D7-A8FC-EF4F668F3BD1.jpeg

Storleken blev helt rätt och den är riktigt rolig i både skogen och på asfalten.

larsaw

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Paco sa:
Det s.k livet kom emellan men nu är smurfen iaf färdig och testad!

Storleken blev helt rätt och den är riktigt rolig i både skogen och på asfalten.
Skogen! Varför kör du den där när du har bättre doningar för det?
Skoja bara, så klart ska den få smaka tallbarr ;D

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Då frugan godkände min ledighetsansökan så blev det dags för Roadwrathens riktiga eldprov. Fick ihop 4mils grusväg/skogsstig och 1,8 mils asfalt och fan vad roligt det var!!

37DB08A0-955A-4B4C-A45D-7F3004FC4833.jpeg

7C717744-5DC2-4B65-B011-8931735DE393.jpeg

Hojen är förbannat skön och Maxxis Rambler däcken ger bra grepp på grusväg och fint rull på asfalten. Behöver dock större än 38t i fram när det rullas landsväg.

E94215ED-AE3B-4CC9-8488-3C7CF91A7FC2.jpeg

Öl är gott, även om det bara är en nödraket?

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Jaha, vad har hänt med stålsmurfen sen sist?

Bytt till full XTR och slängt på mellanmjölkshjul för en skönare känsla på skogsstigarna.

EC335243-AF36-4BEA-AD72-734120198CB6.jpeg

På grusvägarna funkar Maxxis Rambler(40mm) fantastiskt bra men i skogen blir det obekvämt.
Testade Maxxis Pace(50mm) och känslan är enorm. Nu kändes det inte som att vissa kroppsdelar ville rymma iaf.

36B50963-7127-428B-815F-D746BF6CB376.jpeg

96152B2E-1072-4C39-AF61-F402186A71EE.jpeg

06DC27E1-1C93-4597-84CF-CEB24ECB93BA.jpeg

Är fortfarande lite sugen på en Lauf Grit men vi får se hur det blir.....

viggen

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Snajdigt! Skulle gärna ta rygg på dig när jag väl blir klar med ombyggnationen/renoveringen/650b:ifieringen av min Godspeed Rando. Just nu försöker jag jaga rätt på något som medelst eld kan limma fast ett skivbromsfäste och förstärkningsstag i baktriangeln... Sen ska den inte riktigt ha så feta däck som på bilden till slut, men jag tog mest det som låg hemma för att se efter lite.

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
viggen sa:
Snajdigt! Skulle gärna ta rygg på dig när jag väl blir klar med ombyggnationen/renoveringen/650b:ifieringen av min Godspeed Rando. Just nu försöker jag jaga rätt på något som medelst eld kan limma fast ett skivbromsfäste och förstärkningsstag i baktriangeln... Sen ska den inte riktigt ha så feta däck som på bilden till slut, men jag tog mest det som låg hemma för att se efter lite.
Med tanke på hur det såg ut när vi skulle upp till Våfflan så blir det nog jag som får ta rygg på dig?

Jonatan F

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Viggen, skapa en tråd! Älskar skivbromskonverteringar! Tegnér hjälpte mig att förlänga en gaffel, sjukt reko person så honom rekommenderar jag! Men vet inte om han gör skivbromssvetsningar :)

Jag lät grannen svetsa på ett skivbromsfäste på en gammal gas-pipe-racer och det gick fint men din cykel kräver ju lite mer finess än så.

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
Jaha, här händer det lite saker!

Blev sugen att posta smurfen i ”Visa din gravel” tråden men då måste man ju ha krullstyre och efter ett snack med Sixten så klickades en GRX bakväxel och reglage hem.

Dock så är jag inte helt bekväm med att skruva med lvg prylar så förstärkning dyker upp imorgon.

XTR bort.....
8F7AD7DD-5C22-4C8D-A526-D9881726E829.jpeg

....och GRX dit.
E502E3D0-6361-4DA8-8DC8-E4A073E838D4.jpeg

Bort med Enve styre och stam och dit med en kort stam från Answer och styre från Brand-X.
3C82A303-F178-41D1-B436-FC8017EAC715.jpeg

Fortsättning följer....

Paco

Aktiv medlem
Marino Roadwrath
jonte987 sa:
jolov sa:
Startgas sa:
Vad skulle vitsen vara med lvg växel?

Spontan chansning så skulle nog vitsen vara att den fungerar med växelreglagens utväxling så att man kan växla.
Ja det lär der vara. Jag hade också kunnat tänka mig att testa bara för skoj skull men det blir för dyrt ser jag.
Hade en förhoppning att båda reglagen skulle dra lika mycket lina eftersom GRX gruppen säljs med m8000 kassett men tyvärr inte.

Just priset på reglagen fick mig att tveka lite men vad fan gör man inte för få testa nya grejer.
Kan ju visa sig att Smurfen inte alls är skön med bockstyre😳

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer