Marzocchi 66 SL -06!

gillis

Ny medlem
Marzocchi 66 SL -06!
Tjenare!
Vi har precis beställt en 66 SL -06 till tjejens hoj!

Någon som har erfarenhet av denna gaffel? Jag tycker den verkar helt kanon enligt specen.
Lätt, justerbar i alla möjliga ledder (lufttryck, slaglängd, retur mm).
Dessutom finns dom på Actionsports.de till det löjliga priset 399 europapengar!

Enda nackdelen som jag läst hittils är att den kräver lite tid till att justera in den med luften..

Rapport kommer så snart gaffeln anlängder!

Marzocchi 66 SL -06!
Kanongaffel till ett löjligt pris..

Går att pumpa ner till xc stuk,hyfsat lätt..plush,och min blir bara mer och mer krämigt skön efter varje åktur:)

Marzocchi 66 SL -06!
Jag har precis köpt en vit 66 SL, väntar bara på att min ram ska anlända så ger jag en rapport. Vito: Hur långt ner har du pumpat din? Har hört att den går ända ner till 120-130.

Marzocchi 66 SL -06!
Få ner slaglängden? Man vill väl ha upp den.. ;)

Funderar också på att slå till på den, men 2007:ans slaglängdsinställningsmöjligheter är ganska lockande dock.. men då får man lägga mycket pengar eller vänta ett år ;) Frågan är ens om det är något man skulle använda?

Marzocchi 66 SL -06!
Fick hem min svarta -06 66SL för 2 veckor sen, så löjligt prisvärd från Actionsports!

Skall monteras på min Bullitram som hänger naken i mekstället, dock skall en ny bakdämpare beställas, är i valet o kvalet mellan en Mz Roco TST R lr en Fox DHX Coil 5.0, snacka om i-landsproblem!

Marzocchi 66 SL -06!
borstar_micke: Har du hittat bakdämparna någonstans till bra pris? Intressant, har också funderat på de där lite till min Bullit.

/Leo

Marzocchi 66 SL -06!
Enda skillnaden förutom ATA(som verkar riktigt trevligt om det fungerar smidigt), verkar vara att -07 har ett förstärkt styrrör jämfört med -06, om jag fattat det hela rätt. Det går även att se skillnad på själva gaffelkronan, -06:an har "urgröpningar" på sidorna för att göra den lättare, de finns inte längre på -07:an.

/Leo

Marzocchi 66 SL -06!
Hur kom det sig att dom gjorde den i vitt? Enligt Marzocchis hemsida finns den ju bara i svart..

Funderar på att ta en vit.. ;)

Marzocchi 66 SL -06!
fox skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur kom det sig att dom gjorde den i vitt? Enligt
> Marzocchis hemsida finns den ju bara i svart..
>
> Funderar på att ta en vit.. ;)

Den vita har den som köpt den av MZ lovat att montera på en cykel och inte sälja lös så det är en OME gaffel, det kan skilja lite på loggor och lack men gaffeln är den samma men du brukar inte få med gaffelpump tex.

Marzocchi 66 SL -06!
Rock på jobbet skrev:
> fox skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur kom det sig att dom gjorde den i vitt?
> Enligt
> > Marzocchis hemsida finns den ju bara i svart..
> >
> > Funderar på att ta en vit.. ;)
>
> Den vita har den som köpt den av MZ lovat att
> montera på en cykel och inte sälja lös så det
> är en OME gaffel, det kan skilja lite på loggor
> och lack men gaffeln är den samma men du brukar
> inte få med gaffelpump tex.

Ah på så vis.. OEM-stuff alltså. Gaffelpump har jag ju redan, hoppas bara den vita ser lika cool ut som den svarta, om man nu bestämmer sig för den vita.. ;)

Marzocchi 66 SL -06!
Passar babyblått i alla fall.. :)

babyblue.jpg ht=480

Marzocchi 66 SL -06!
Gafflar, knivar och övriga bestick inhandlas med fördel dussinvis så att det passar i antal till farmors gamla finservis, sådeså

Marzocchi 66 SL -06!
plumse skrev:
> PontusL skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoho, nu har jag också beställt en! Fasen,
> man
> > kanske skulle beställt två?
>
>
> Beställer man inte alltid gafflar i par? ;-)

Så sant, forks heter det ju. Jag har blivit lurad!

> Grattis till nyköpet! Nu skall du bara få tummen
> ur å köpa ram...
> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?mod
> elID=7022 ???

Tack! Men nej nej, en sån här måste man ju ha:
Specialized_Demo_7_Tattoo_F_3659.jpg

Marzocchi 66 SL -06!
Nu har jag också beställt en! =) Det blev en vit i alla fall, får lita på fassberg att det blir snyggt ;)

Men dom hade höjt priset, bummer. 439 euro istället för 399. Typ 360kr mer, men det är väl inte så farligt ändå. Inte mycket att göra när man är lite sen..

Men nu får den verkligen spöa min gamla Drop Off IV! ;)

Marzocchi 66 SL -06!
DSC00631.jpg ht=480

oh, ett paket! sehr gut! ;) undrar vad det kan vara i?

DSC00644.jpg ht=480

lite vitt, lite svart och lite rött. vad kan det vara tro..? om inte:

DSC00648.jpg ht=480

yey! =D jag fick min 66SL idag!

Måste säga att det gick fruktansvärt fort. Beställde den i onsdags, fick den idag (måndagen därpå).

Nu ska man bara vänta ut förkylningen så man orkar montera den och ut o leka. =( I can't wait!

Marzocchi 66 SL -06!
fassberg: Ah schysst.. Man kanske ska köpa mer där helt enkelt. =)

Men du, måste man köra med axeln som medföljer? Det blir ju ingen quick release när man får punka då..

Marzocchi 66 SL -06!
Jepp Actionsports e snabba och ibland skickar dom dessutom rätt saker! Jag fick dessutom en sån här apfräck väska till min 66:a, vad man nu ska med den till...

MarzocchivÃska.jpg ht=640

Marzocchi 66 SL -06!
Jag fick ingen väska. =(

stepanov: Instruktionsbok + ventiladapter endast. Man behöver väl adaptern för att komma åt dom små ventilerna i gaffeln? Iaf enligt manualen..

Fredrik Larsson: Sorry igen.. Bestämde mig för att jag gillar 7" och kör vidare på det.. plus att jag har för lite tid för att hinna byta prylar o så. Vet inte ens när jag ska ha chansen att provköra min 66:a.. Så tyvärr! =(

Marzocchi 66 SL -06!
Westman skrev:
> Fan Timothy, du har en del vikt att vinna på att
> modernisera AM-hojen! :)

Haha! 66an väger bara 2560 gram så det är väl inte så farligt? Grym gaffel för övrigt, har inte bytt packningar, bara bytt olja. Den har förutom gått här hemma i gbg körts i Verbier, några gånger i regnigt gesunda, åre, Hafjell, norska fjäll och i jämtlandsfjällen helt utan problem. Tappade bara luften en gång nu i våras men det var bara att fylla på ny luft.

Marzocchi 66 SL -06!
Timothy, var det du som köpte en sån av mig? Isf har den överlevt sin ersättare, en Fox36:a som numera har trasiga ytterben.

Marzocchi 66 SL -06!
jomper skrev:
> Timothy, var det du som köpte en sån av mig? Isf
> har den överlevt sin ersättare, en Fox36:a som
> numera har trasiga ytterben.

Ja visst var det :)

Det kanske yttersta beviset att jag cyklar för lite.

Marzocchi 66 SL -06!
Jag har nu skaffat en sån där halv vintage goding! :)
Spännande gaffel med inte minst än 4 luftkammare...
Är det nån som har en luftadapter över, det kom ingen med gaffeln?

Sen har kompressionsvredet försvunnit:
IMG_0068.JPG

Tror ni att det går att hitta reservdelar? Jag har en sprängskiss men den listar delarna utan att visa var dom används på gaffeln...
Eller det kanske går att använda en bågfil och göra ett spår så att man kan använda en platt skruvmejsel för att justera.

Marzocchi 66 SL -06!
happymtb.fr skrev:

>
> Tror ni att det går att hitta reservdelar? Jag
> har en sprängskiss men den listar delarna utan
> att visa var dom används på gaffeln...

Hör med Racing Bike Sweden som har hand om Mz i Sverige. Han har mekat Mz i många år utomlands och kan ha en del grejer liggande. Brukar vara snabba att svara på mail och är bra att ha att göra med.

http://www.racingbikesweden.com/

Marzocchi 66 SL -06!
66 SL var en jäkla gåta att justera men när det väl var fixat gick den som en dröm. Sjukt plush. Den dök dock väldigt mycket har jag för mig. Lycka till!

1936726_121914708471_4529773_n.jpg

Tillbaka
Topp