Marzocchi 888 R / RC Tråden, service och justeringar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken modell är det? Min 888 CR från Tenneco-eran gjorde oljan helt metallskimrande och stinkig (ungefär doften av bränd plast) på ett par månader, och jag fick förklaringen att det råa (oanodiserat, opolerat) aluminiumet i innanmätet var orsaken. Minns inte var jag hittade infon. Nån slags reaktion eller oxidering som inte verkar ske på såna med anodiserat innanmäte. Båda benen hade problemet på den. Dämparsidan har mer rå alu men fjädersidan badar i olja, så det kanske jämnade ut sig.Är det normalt att oljan i reboundbenet är helt gråfärgad medans oljan i kompressionsbenet är som ny på de gamla marzocchi gafflarna? Det är ju inte smuts utan ser ut som metallen har färgat av sig i oljan.
Det är 888R från 2004. Tog isär den när jag köpte och tänkte herregud måste vara totalt ras i reboundsidan men allt var ok bara oljan som var grå. Nu bytte jag olja igen efter kanske några timmar och det var likadant.Vilken modell är det? Min 888 CR från Tenneco-eran gjorde oljan helt metallskimrande och stinkig (ungefär doften av bränd plast) på ett par månader, och jag fick förklaringen att det råa (oanodiserat, opolerat) aluminiumet i innanmätet var orsaken. Minns inte var jag hittade infon. Nån slags reaktion eller oxidering som inte verkar ske på såna med anodiserat innanmäte. Båda benen hade problemet på den. Dämparsidan har mer rå alu men fjädersidan badar i olja, så det kanske jämnade ut sig.
Intressant. Låter som hur det var med min 888 CR 2012. Jag har bara mekat 888 RC från den tidigare eran, hade inte det problemet med den.Det är 888R från 2004. Tog isär den när jag köpte och tänkte herregud måste vara totalt ras i reboundsidan men allt var ok bara oljan som var grå. Nu bytte jag olja igen efter kanske några timmar och det var likadant.