[Mat å kost] Vad tycker du om Eldorado?

"Praktikant"... hrmpf.

Mitt enda bidrag i den genren var väl "har du ett liv"-statsen - d v s inlägg/dag. Och det var ett mycket fint pythonhack om jag själv får säga det :)

TigerMale:
Eldorados i bal.
Först den taggiga sidan för grovgörat. Och sedan lena sidan för att avsluta.
(har inte alla toa-papper en taggig och en mindre taggig sida?)

rejser skrev:
-------------------------------------------------------
>
> (har inte alla toa-papper en taggig och en mindre
> taggig sida?)

u tell me, de va du som tog upp det.

men sen har vi ju dom där lambi som är så förrädiskt lena att man risker att smeta skiten över hela arslet o skinkorna innan de e klart:D

Euroshopper har en energidryck, den är misstänkt lik Red Bull till smaken men kostar bara 4,50 kr + pant (priset varierar beroende på vilken sorts ICA butik man handlar i, angivet pris i detta fall hos en ICA Maxi-dealer).

Bra köp om man inte vill lägga mer på virket än på hårdvaran.

Har aldrig fattat varför man skulle vilja ha en sockerfri "pick me up drink" Ungefär som light öl. Vad blir nästa sak, fettfria jordnötter?

Mr Handley skrev:
> Har aldrig fattat varför man skulle vilja ha en
> sockerfri "pick me up drink" Ungefär som light
> öl. Vad blir nästa sak, fettfria jordnötter?

fettfria jordisar går inte, och öl är väl ingen pick me up?

det är koffeinet man vill åt, inte sockret, i red bull. även om det säkert bara äör självbedrägeri. verkar som jag knäckt kroppens vilja att vara trimmad.

Blåbärssylt testad jättegod!

Dax att göra en lista på vad som inte e bra för just nu övverväger det positiva

IMO

Finns det någon hemlig lag att lågprislivsmedel måste se 'lågpris' ut? Eldorado, blåvit, euroshopper-förpackningarna ser ut att vara formgivna i powerpoint på en fikarast.

Som nån slags varningtecken..

Ähh det är för att spara pengar på en enkel förpackning

nu e raklöddret testat å godkännt för en tia burken
Har inte tappat ansiktet än iaf (å inget annat heller)

> Ja men det finns väl inget motsatsförhållande i
> detta? Den här hysterin med att olika kedjor ska
> ha sina egna märken beror ju bara på marginaler.
> De pressar ner underleverantörerna på knä, och
> kan lätt byta underleverantörer. Nånstans
> måste ju underleverantörerna ta genvägar. Jag
> tycker inte att det känns ok. Undrar var alla
> genmodifierade grödor hamnar, all
> salmonellasmittad kyckling, allt antibiotikapumpat
> kött?
>
> Jag kan förstå att man av privatekonomiska skäl
> vill lägga så lite pengar som möjligt på mat,
> och den skandallystna kvällspressen hänger på.
> Nu har vi billig mat, men totalt näringsfattig
> och utarmad. Läs gärna den artikelserie som gick
> i SvD innan ni köper den där champinjonburken
> för 2 kr eller den där fläskfilén för 29.90
> per kg.

Fast nu har vi väl väldigt dyr mat här jämfört med andra länder? Så lågprismat här behöver väl inte vara så mycket sämre, bara mer korrekta priser.

Däremot så har du ju rätt vad gäller frukt o grönsaker o så, folk vill ju inte köpa sådant som har fått mognat eftersom de får märken, mjuknar och blir gamla snabbare, så sakerna skördas omogna och ja.. resultatet är ju det som du säger.

Maten är inte så dyr i Sverige längre. Det är ungefär som bensinen, myten om att vår bensin är så jäkla dyr lever kvar fastän det inte är sant. I somras bilade vi igenom nästan alla västeuropeiska länder och det var bara Österrike som var billigare att tanka i än Sverige. Då bortser jag från 8:89 i Norrköping, det var något lokalt beksinkrig..

Men tyvärr så är kostnaderna i ett glest befolkat land högre p.g.a längre transporter och fler lager(mellanhänder).

Bättre pris men sämre kvalite och miljö :)

Jordgubbsylt testad 39 % bär å kostar en 10:a

Funkar på havregryn med mjölk men kanske inte förstahandsvalet till pankakor

Prisvärd

Voltarencuppen har kört stenhårt med eldoradoläsk under våren och det har varit en smärre succé får man väl säga. America-nåt heter dom, finns i fyra olika smaker och kostar i stil med i princip gratis.

Passar bäst till nyeldad korv.

ere bara eldorado som gäller eller går även Lidl produkter under denna katerorin.. funderar på att starta en sådan tråd annas.. =) Skulle behövas, grejjen är den ett deras makrill i tomatsås e fasen så mkt godare till pastan eller vad som än den som finns på hemköp o kostar 3ggr så mkt. Ett plus är juh att man får röd plast på dom båda =)

PontusL: Weiiiii!

Morfum: detta är en eldoradotråd med målet att testa igenom samtliga deras produkter. Tror det är 250 st nått och ung 100 är testade. Tanken är att många av oss som hojjar äter ganska mycket och kan man spara in lite där har man råd med sin hobby. Finns ju massa billiga märken. Blåvitt , Euroshopper, Signum, ICA:s egna osv osv

Nä men släng in de grejjer du tycker är goda och bra! inga problem! Ändrade rubriken

Speca inköpt var, pris och vikt/volym å gärna liten bedömning eller jämförelse med andra likvärdiga produkter :)

Senast redigerad av en moderator:
Eldorado Tortillachips salsa och jalapeno, mycket smaskiga, smakar lite som vinägerchipsen som fanns för ngr år sen, har sett att ngn/ngr brukar efterlysa dem.

eldoradochips.jpg ht=480

Pasta med champinjoner testad helt ok omman drar i lite grädde å vitt vin i. 6:90 för en påse till 2 fast den äter man själv efter en happytur :)

"Kycklingfilé" vattenkastanjer å bambuskott testade. Hur bra som helst

I med röd panang och kokosmjölk så har du en schysst thaigryta :)

ICA har en fiskgratäng som är rätt god, liknande Findus. Den jag åsyftar väger 600 gram och har smaken "dillsås". Flera andra smaker såsom "spenatsås" och "tomat och basilka" finns.

Det kostar ungefär kronor 22 hos er ICA-handlare, vilket är billigare än vad Findus kostar. Lokala variationer kan säkert förekomma. Jag noterade att "tomat och basilika" var någon, några kronor dyrare. Man blir mätt på ett paket.

ICA säljer även frysta vitlöksbröd av typen baguette i tvåpack för 18-19 skr. Fabrikatet "Hattings" har liknande för 23-24 skr. Äter man ett sådant bröd till fiskgratängen ovan blir man extremt mätt för en relativt liten, för att vara halvfabrikat, peng.

På Dollarstore och dylika affärer säljes billigt godis. Passade på att köpa en mängd förpackningar Snickers vilka såldes i 10-pack á 60 gram för 30 skr. Kan man göra "energikakor" billigare än 3 skr per 60 grams färdigförpackad kaka?

Bra tips! Eldorado är dock minst 50 % billigare än andra fullpris produkter ofta ännu billigare. Svårt motstå om kvallen är samma på innehållet men kanske inte designen på förpackningen även om jag tycker loggan är en hit. Team Eldorado kanske man skulle bilda som motvikt till Team Voltaren :)

Den eviga tråden vaknar till liv igen :)

Pistagenötter testade riktigt bra - smakar pistage
Tomatpuré riktigt bra
Multivitaminjiuce riktigt bra (5 spänn litern)- smakar ej vitamin
Annanasjuice - rätt färg lite mörk som den ska va men lite plastig i smaken
Ungsfolien oxo riktigt bra - går inte sönder bara man tittar på den

Funderar på att göra en tråd men de produkter som e kass verkar vara få som är det?!?!

Oscar skrev:
> Den eviga tråden vaknar till liv igen :)
>
> Pistagenötter testade riktigt bra
> Tomatpuré riktigt bra
> Multivitaminjiuce riktigt bra (5 spänn litern)
> Ungsfolien oxo riktigt bra
>
>
> Funderar på att göra en tråd men de produkter
> som e kass verkar vara få som är det?!?!

Cashewnötterna är helt ok även de

Rårörda lingonen är grymmt prisvärda och tar tagit ett stadigt grepp om hemmet.
Persikor på burk testade är helt ok
De svarta och gröna oliverna rekommenderas, går att piffa upp genom att hälla på olivolja. Då får man en god olja sen oxo :)

Eldorado lever vidare, snart har jag testat halva sortimentet :))

tyvärr var Eldorados "tomat dryck" inget å ha :(

däremot deras tropiska multivitamin har fått mig beroende. kostar 5 spänn :)

Tropisk multivitamin är så jäkla god! Spelar ingen roll hur många man köper, de är slut dagen efter ändå.

Innehåller dock aspartam för de som vill hålla sig borta från sånt.

Eldorados falukorv är INTE (!!!) att rekomendera.. Om man inte gillar grishår i korven så klart, vilket jag faktist inte gör.. Köper den aldrig mera! Vissa grejer är väldigt bra från Eldorado. Men försöker undvika..

Timothy skrev:
> Men du fattar väl att du måste raka falukorven
> innan du steker den?

Jag gillar ju rakat ;)

Tillbaka
Topp