Medaljerna

MattiasE

Ny medlem
Medaljerna
Nån som har något förslag på vad man kan göra med medaljerna som man har? Kan man sälja dom till nån som kan ha användning för dom,skänka bort till organisationer?

Medaljerna
Varför inte behålla dom och göra ett litet väggskåp där du hänger dom ?
Är väl trevligt att visa barnbarnen om några år.
Ge en liten peng istället till ex. röda korset...

Medaljerna
Ja, antingen behålla dom eller smälta ner dom till en amulett med lyckobringande krafter. Förslagsvis med formen av en framklinga, 44 tänder eller så? ;-) Eller så säljer man dom på blocket.se ifall det finns tokar som är villiga att betala för dom för att impa på kompisarna och påstå att de kört loppen? :-D

/Leo

Medaljerna
Man kunde få ut klisterlappar att sätta på cykelramen så man ser hur många lopp man kämpat sig igenom? :)

03.jpg

Medaljerna
Bli buren i guldstol av the swedish bikini team vore en bra belöning :)

Skämt åsido, de vanligaste sakerna man får är ju 1) Medalj 2) Plakett 3) Något klädesplagg. Ska man få ett minne ska det definitivt vara en medalj. Dock finns det ju skillnad på medaljer och medaljer... loppets namn och årtal är det minsta man kan kräva i alla fall....

/Jonas

Medaljerna
Jag är så töntig så jag har hängt upp medaljerna på bokhyllan. Brukar putsa lite på dem ibland. Det händer även att jag pussar på dem då jag minns tillbaka på en hård och tuff kamp mot kramp och plåga.

Senast redigerad av en moderator:
Medaljerna
Jag är så tokig så jag vill ha fler, helst medaljer eftersom de inte tar så mycket plats då man hänger upp dem. Känns bra att gå förbi och dra lite i dem så det skramlar =)
har dock inte så många än, fler kommer väl antar jag...

Medaljerna
Det optimala vore ju om man fick en 7-8 olika medaljer på varje lopp så går det fortare att bygga upp en samling. Man kunde ju få medalj om man struntar i att äta något i depåerna t ex.

Medaljerna
MattiasE skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som har något förslag på vad man kan göra med
> medaljerna som man har? Kan man sälja dom till nån
> som kan ha användning för dom,skänka bort till
> organisationer?
>
> ____________________
>
> ~One Of The Lost Once~

Du kan sälja guldet till en guldsmed och skänka pengarna till välgörande ändamål.
Träplaketterna kan du bygga askar av under vinterhalvåret och sortera titanskruvarna i.

Medaljerna
För cyklister är detta ett ganska ringa problem om man jämför med jollesegling som jag höll på i min ungdoms glansdagar.
På minsta lokaltävling (vi snackar motsvarigheten till keps cup) fick man en JÄTTEbuckla (pokal) om man slutade trea, för att inte tala om de bucklor man fick när man råkade sluta tvåa eller de man fick när man vann. När man hade tävlat aktivt i fyra-fem år började det bli tröttsamt för man visste inte riktigt var man skulle göra av dem. Dessutom blev det lite antiklimax då en buckla liksom inte betydde någonting alls längre.
Jag var inte på något sätt sverigeelit utan istället någonstans bland de tio främsta i sörmland och min aktiva tävlingsperiod sträckte sig runt fyra-fem år. Ändå har jag ett par stora kartonger fulla med bucklor som ligger i nån vrå i källarförrådet och skräpar...
Jag ville slänga dem när jag flyttade ur det sista ur föräldrahemmet men min ömma moder förbjöd mig:/

Medaljerna
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Tatueringar istället för medaljer är ju bra, tar
> ingen plats och man tappar inte bort dom.

Och om man skulle lyckas med att tappa bort dem så har man allvarligare problem än att just medaljerna är borta.

Medaljerna
Skippa medaljerna och sänk priset på anmälningsavgiften. Istället får de som vill ha medalj köpa en efter genomfört lopp.

Jag har kastat de medaljer, placketter och diplom som jag fått. Det räcker för mig att veta att jag genomfört de loppen.

//Ola

Medaljerna
Helt klart medaljer med graverat årtal och loppets namn och av god kvalisort.
Däremot ska medaljerna begränsas till dom som betyder något, d v s 1, 2 & 3.
Är lite tveksam till medaljer som alla får. Tycker det räcker med ett diplom
för genomförd prestation ifall man hamnar utanför pallplats.
Varför medalj då och inte något som man kan ha nytta av då? Jo, jag vill ha
något kvar när sitter på hemmet och minns. Ifall jag hade fått något klädesplagg
så är det sedan länge utslitet och förlorat i sophanteringen. Nä, ge mig ett gäng
medaljer och diplom på min åldershöst som jag kan sitta och titta på och minnas
hur det var förr!
Ifall arrangören vill ge mig en t-shirt förutom allting annat så är det ju ingen
nackdel, men det är så att säga inget av bestående värde tycker jag.

Tillbaka
Topp