ForesterGuy
Aktiv medlem
Medellivslängd på landsvägscyklister
Med tanke på hur mörkt klädda många av dem är, och att de saknar cykelbelysning...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt-re sa:Jag ser ut som en julgran, ekerelexer, bakreflex, tänder lampor innan solens nedgång och kör i ohippa varselfärgade cykelkläder med reflexer.
Får jag längre livslängd då?
1888 sa:Bengt-re sa:Jag ser ut som en julgran, ekerelexer, bakreflex, tänder lampor innan solens nedgång och kör i ohippa varselfärgade cykelkläder med reflexer.
Då blir nog vi lika gamla,
det där stämmer in på mej med
Har du varit nära att köra på någon när du varit ute och kört bil som en söndagsbilist med hatt?ForesterGuy sa:Med tanke på hur mörkt klädda många av dem är, och att de saknar cykelbelysning...
ForesterGuy sa:Med tanke på hur mörkt klädda många av dem är, och att de saknar cykelbelysning...
emmer sa:Har du varit nära att köra på någon när du varit ute och kört bil som en söndagsbilist med hatt?ForesterGuy sa:Med tanke på hur mörkt klädda många av dem är, och att de saknar cykelbelysning...
När du säger det så är det faktiskt värt uppskattning :-)h.g.j sa:Jag tycker vi ska ge TS en stor applåd... hen startade en tråd som inte bara består av en länk! :)
h.g.j sa:Jag tycker vi ska ge TS en stor applåd... hen startade en tråd som inte bara består av en länk! :)
ForesterGuy sa:h.g.j sa:Jag tycker vi ska ge TS en stor applåd... hen startade en tråd som inte bara består av en länk! :)
Höna kan du vara själv.
Jenny W sa:Gula neonkläder och alla lampor i världen hjälper föga. Två nära-döden-upplevelser idag.
1. Bil som inte lämnade företräde vid möte där två körfält blir ett (gasen i botten-siktade på oss (?!), 6 st cyklister)
2. Prejade av galning som hängde sig på tutan och körde om en cm från oss över ett backkrön.
Snart dags för go-pro-kamera här på landsbygden oxå.
ForesterGuy sa:En landsvägsupplevelse, om än på MTB, inträffade i somras. Cyklade på 70-väg, neongul väst och tröja, baklyset tänt. Bilar kör om utan problem. En BMW-förare har dock bråttom, och kör om ett halvdussin bilar, han håller uppemot dubbla skyltade hastigheten, svänger in tvärt framför mej, och bromsar...för han ska ju svänga av till vänster. Att planera sin körning verkar inte läras ut på trafikskolorna idag...
bigmollo sa:Jag är 43. Det blir ett snitt på 21,5. Tycker det är rätt bra.
staine sa:bigmollo sa:Jag är 43. Det blir ett snitt på 21,5. Tycker det är rätt bra.
Ånä. Det beror väl också på hur gammal din brorsa är. Ta det, muliplicera och sen dela osv. så får du fram en matematisk statistik.
+1frause sa:Jag lever så jag vet inte hur jag påverkar snittet.
emmer sa:+1frause sa:Jag lever så jag vet inte hur jag påverkar snittet.
(Men när jag väl blir ihjälkörd lär jag höja snittet rejält :-) )
Självklart om vi ska tro TS :-)Bengt-re sa:Måste man vara roadkill för att räknas?emmer sa:+1frause sa:Jag lever så jag vet inte hur jag påverkar snittet.
emmer sa:Självklart om vi ska tro TS :-)Bengt-re sa:Måste man vara roadkill för att räknas?emmer sa:+1frause sa:Jag lever så jag vet inte hur jag påverkar snittet.
Bengt-re sa:Attans! Håller jag på fega såhär så lär det finnas viss risk att det dröjer innan man blir mosad.
stakka sa:Bengt-re sa:Attans! Håller jag på fega såhär så lär det finnas viss risk att det dröjer innan man blir mosad.
Seså, inte mesa nu! Cykla lite galnare. :)
ForesterGuy sa:staine sa:bigmollo sa:Jag är 43. Det blir ett snitt på 21,5. Tycker det är rätt bra.
Ånä. Det beror väl också på hur gammal din brorsa är. Ta det, muliplicera och sen dela osv. så får du fram en matematisk statistik.
Om det är en halvbror då?
emmer sa:Självklart om vi ska tro TS :-)Bengt-re sa:Måste man vara roadkill för att räknas?emmer sa:+1frause sa:Jag lever så jag vet inte hur jag påverkar snittet.
Bengt-re sa:Jag ser ut som en julgran, ekerelexer, bakreflex, tänder lampor innan solens nedgång och kör i ohippa varselfärgade cykelkläder med reflexer.
Jeppe_E sa:ForesterGuy sa:staine sa:bigmollo sa:Jag är 43. Det blir ett snitt på 21,5. Tycker det är rätt bra.
Roten ur!
poacue sa:Typ 27!
darkforce sa:Bengt-re sa:Jag ser ut som en julgran, ekerelexer, bakreflex, tänder lampor innan solens nedgång och kör i ohippa varselfärgade cykelkläder med reflexer.
i fjollträsk går du inte ens säker då då hälften av bilisterna i den här stan inte vet hur ljusvredet funkar o o kommer med i bästa fall parkeringsljus på trots de e kolsvart ute o eftersom dom inet ser hastighetsmätaren håller dom gärna hög fast oxå...... o e de kallt ute e oftast framrutan bara skrapad så pass de e ett litet titthål rakt fram
bigmollo sa:Jeppe_E sa:ForesterGuy sa:staine sa:bigmollo sa:Jag är 43. Det blir ett snitt på 21,5. Tycker det är rätt bra.
Roten ur!
Bottna roten i brorsan?
Bengt-re sa:ForesterGuy sa:h.g.j sa:Jag tycker vi ska ge TS en stor applåd... hen startade en tråd som inte bara består av en länk! :)
Höna kan du vara själv.
Vi är alla hönor numera. Gilla det eller ej. Hönor förblir vi ändå.