Medsara.se

AddeKvark

Aktiv medlem
Medsara.se
Googlade efter ett par skor och halkade in på en sida som heter "Medsara.se". Priserna verkar vara lite "för bra", någon som har erfarenhet av sidan eller är bättre än jag på att syna om det är en trovärdig sida?

Medsara.se
Titta efter det gamla vanliga. Ska finnas kontaktuppgifter, firmans namn, adress, mail som inte går till hotmail/google-konto etc.. Gör man affärer i Sverige ska det finnas organisationsnummer. Bara ett formulär att fylla i för kontakt är inte ok.

Att folk fortfarande går på sånt här. Hur är det möjligt.

Medsara.se
Jo men visst, det där verkar ju verkligen stabilt. Allmän sammanblandning av svenska och engelska, ingen information om företaget, leveransvillkoren på tyska, allting med (påstådd) mycket kraftig nedsättning av priset, ...

Drar man inte öronen åt sig bara där så förtjänar man nästan att bli lurad.

Medsara.se
GoranS sa:
Jo men visst, det där verkar ju verkligen stabilt. Allmän sammanblandning av svenska och engelska, ingen information om företaget, leveransvillkoren på tyska, allting med (påstådd) mycket kraftig nedsättning av priset, ...

Drar man inte öronen åt sig bara där så förtjänar man nästan att bli lurad.
Jag anar viss ironi.
Förtjänar jag att bli lurad? ?

Medsara.se
Medsara.se
Sätt in lite pengar till mig oxå - jag skickar inte heller några skor. Men jävligt billigt är det.

Är det fler som vill ha pengar så ordnar vi kölista
emmer
...
...

Medsara.se
Har ett par gamla skor som passar till SPD-R-klossar. Kan skicka med ett par sådana också. Beaktat antikvärdet och den intressanta patineringen skulle jag säga att du kan få dem för 3000 kronor. Och då kan jag slänga med ett par väl inkörda pedaler.

Deal?

Medsara.se
GoranS sa:
Har ett par gamla skor som passar till SPD-R-klossar. Kan skicka med ett par sådana också. Beaktat antikvärdet och den intressanta patineringen skulle jag säga att du kan få dem för 3000 kronor. Och då kan jag slänga med ett par väl inkörda pedaler.

Deal?

Hur hårt inkörda pedaler? Får fötterna plats ändå eller måste man få ut pedalerna? Går det inte då hoppas jag att du säljer utan att skor ingår. Allt annat känns taskigt.

Medsara.se
Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Deal?

Hur hårt inkörda pedaler? Får fötterna plats ändå eller måste man få ut pedalerna? Går det inte då hoppas jag att du säljer utan att skor ingår. Allt annat känns taskigt.
Allt som har med SPD-R och involverar penningtransaktioner är i mitt tycke taskigt. Ett riktigt skitsystem var vad det var.

Medsara.se
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Deal?

Allt som har med SPD-R och involverar penningtransaktioner är i mitt tycke taskigt. Ett riktigt skitsystem var vad det var.
Hållbarheten på klossarna var/är ju överlägsen t.ex. Look och SPD-SL. Jag bytte till SPD-SL inför förra säsongen, hade då kört på samma SPD-R klossar i 10 år. SPD-SL verkar det som att man får kosta på nya klossar varje år.

Medsara.se
Somliga går med trasiga skor
Säg, vad beror det på?
Gud fader som i himmelen bor
Kanske vill ha det så

Gud fader som i himmelen bor
Blundar och sover sött
Vem bryr sig om ett par trasiga skor
När man är gammal och trött?

Vem bryr sig om hur dagarna går?
De vandrar som dem vill

Medborgare om etthundra år
Finns du ej längre till

Då har nån annan tagit din stol
Det vet du inte av
Du känner varken regn eller sol
Ner i din mörka grav

Vem bryr sig om hur nätterna far?
Jag bryr mig inte ett spår
Bara jag får ha mitt ansikte kvar
Dolt i min älsklings hår

Jag är en tvivelaktig figur
Duger ej mycket till
Bakom ett hörn står döden på lur
Han tar mig när han vill

Somliga går med trasiga skor
Tills de har slutat gå
Djävulen som i helvetet bor
Får sig ett gott skratt då

Medsara.se
ooms sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Deal?

Hållbarheten på klossarna var/är ju överlägsen t.ex. Look och SPD-SL. Jag bytte till SPD-SL inför förra säsongen, hade då kört på samma SPD-R klossar i 10 år. SPD-SL verkar det som att man får kosta på nya klossar varje år.
Hm, möjligt att jag var oförsiktig, men de där gummigrejorna som var fastlimmade på metallen åkte loss i tid och otid för mig och klossarna var larvigt dyra så trots att jag kör look idag där klossarna inte direkt är något under av hållbarhet så gick min klossbudget ner efter att ha övergivit SPD-R. Dessutom tycker jag att de kändes mindre ”stabila”. Så, nej, jag saknar dem absolut inte.

Tillbaka
Topp