Mekställ BT vs CRC

masken42

Ny medlem
Mekställ BT vs CRC
Är det någon som vet om Biltemas mekställ är identiskt med X-Tools Workshop Prep Stand Pro som finns på Chain Reaction Cycles ? När jag ändå håller på: är Park Tools enklaste ställ 500 kr bättre än Biltema ?

Mekställ BT vs CRC
masken42 skrev:
-------------------------------------------------------
> När jag ändå
> håller på: är Park Tools enklaste ställ 500 kr
> bättre än Biltema ?

Ja.

Mekställ BT vs CRC
fredrikw skrev:
> masken42 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När jag ändå
> > håller på: är Park Tools enklaste ställ 500
> kr
> > bättre än Biltema ?
>
> Ja.

JA

Mekställ BT vs CRC
Jag har ställ från CO som funkar mkt bra, funkar att klämma fast cykeln i topprör och sadelstolpe. Ser ingen anledning att spendera mer än 795 kr på ett mekställ.

Mekställ BT vs CRC
har avverkat tvp CO-ställ och ett BT-ställ, vad pengar jag hade sparat om jag hade köpt ett ParkTool med en gång.

kvalitetskänslan, handhavandet och enkelheten är den största skillnaden. plus att jag fick gängpaj i samtliga ful-ställ efter ett alldeles för kort tag. finns ingen tillstymmelse till detta med ParkTool-stället.

Mekställ BT vs CRC
Jonas D skrev:
> Jag har ställ från CO som funkar mkt bra, funkar
> att klämma fast cykeln i topprör och
> sadelstolpe. Ser ingen anledning att spendera mer
> än 795 kr på ett mekställ.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=12968 Mer än de kommer jag aldrig spendera på ett mekställ. Provat de lite och sett ett par stycken jobba med de, det absolut bästa och står högt upp på min verktygslista även om jag idag har ett Tacx Team Workstand

Mekställ BT vs CRC
Hur är det med mekställ och kolfiberramar? Läste i min manual till min nya Canyon Ultimate CF racer och där varnade de för att använda "vanliga" mekställ som klämde över ramen.

Mekställ BT vs CRC
Som jag skrev i annan tråd så är det lika illa, och antagligen lika enkelt, att klämma sönder en ölburkstunn aluminiumram som en kolfiberram. Så länge man inte skruvar åt för kung och fosterland så är det säkert inga problem. Om man är nervöst lagd kan man ju alltid fästa den i sadelstolpen.

Mekställ BT vs CRC
Okej, det låter ju vettigt och jag har just funderat i den riktningen, då jag tänkte införskaffa mig mitt första mekställ.

PS Min sadelstolpe är också i kolfiber. ;) DS

Mekställ BT vs CRC
Köp bra verktyg, det lönar sig. Bra verktyg (inkl mekställ) är nånting man har nytta av i många år. Dessutom är ofta både precision och ergonomi bättre.

Tillbaka
Topp