Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är lugnt, jag har i en låda om du behöver.Minns med sorg när cykel-harry slutade sälja ventilgummi på löpmeter. Han fick väl skit för allt bus vi gjorde med slangbellorna.
Perfekt, hör av mig om något år när det är dags att introducera barnbarnen i slangbelleträsket.Det är lugnt, jag har i en låda om du behöver.
den enda ventilen som aldrig gett mig bekymmer är schrader.Nästan alla svenska standardcyklar hade Dunlop fram till för 25 år sedan. Schrader är ju helt värdelöst, men det är en annan fråga.![]()
jag gillar schrader särskilt för slanglöst. bättre flöde och sätter inte igen lika lätt. calvin jones har försökt lansera "the schrader valve tubless revolution" men inte riktigt lyckats.den enda ventilen som aldrig gett mig bekymmer är schrader.
presta är pysslig men nästan stabil.
dunlop med ventilkägla är känslig för smuts och behöver bytas då och då, när renblåsning inte hjälper. ventilen där slitage och läckage är ett tema.
dunlop med ventilgummi är off limits extremt trögpumpad, dessutom hopplös mäta trycket. står inte ut.
jag gillar schrader särskilt för slanglöst. bättre flöde och sätter inte igen lika lätt. calvin jones har försökt lansera "the schrader valve tubless revolution" men inte riktigt lyckats.
Ju du kan skruva ut ventilen även på Schrader med ett litet gaffelliknande verktyg. Fast poängen är väl att flödet i Schrader är större så man måste inte skruva ut för att poppa.Hur ska man fylla på vätska med Schrader? Och man kan inte tar bort ventilen för att poppa däcket.
jag poppar med kärnan i, med kompressor. fyller antingen genom att ta av däcket från kanten, eller genom ventilen med urskruvad kärna med en sån där liten orangeseal-flaska som har schraderkompatibel öppning på korken om en skruvar av den lilla slangen.Hur ska man fylla på vätska med Schrader? Och man kan inte tar bort ventilen för att poppa däcket.
Men det är nog en bra ide att skruva ut ventilinsatsen innan man fyller tätningsvätska den vägenJu du kan skruva ut ventilen även på Schrader med ett litet gaffelliknande verktyg. Fast poängen är väl att flödet i Schrader är större så man måste inte skruva ut för att poppa.
När jag råkade ut för samma sak var jag även tvungen att ta loss däcket för att få ut slangen för att komma åt att skruva fast ventilinsatsen ordentligt, det gick inte annars pga ekrarna. Nu skruvar jag åt ventilinsatserna innan jag tar med dem på cykelnMin portabla pump är en sån där man skruvar fast i prestaventilgängorna. Vad tror ni hände när jag skruvade loss pumphuvudet? Jo, den förbannade ventilen gängar loss ur slangen istället för ur pumpen, så all luft åker ur. Fick skruva loss ventilen ur pumpen och fast i slangen (hårdare denna gången) och sen göra om allt.
+1Har ni Lezyne-pumpar i fina färger över är jag intresserad av att köpa dem billigt av er!![]()
De där var svåra att snacka in sig hos på krogen. Vilket var allt jag ville 2002, trots att de envisades med att stava flicka med två k. Flikka.
Tappen?folk ville kunna pumpa på tappen.
Älskar tappen. En kulturgärning att hålla det vid liv. Rättar elever som säger ”mack”. App app app!Tappen?
Sånt finns lika lite som mot och bamba i övriga Sverige
Kuriosa: Mack, som det heter i övriga Sverige, föddes i Midsommarkransen
![]()
Enkelt ju. ”Tja, vill du hänga med hem till mig? Jag har en inspelning på när BD spelade Shoreline i Sen kväll med Luuk”De där var svåra att snacka in sig hos på krogen. Vilket var allt jag ville 2002, trots att de envisades med att stava flicka med två k. Flikka.
Hmm, kan ha något med mitt förhållande till BD att göra. Jag ritualbrände blandband med dem på asfalten utanför mina föräldrars tomt, efter att ha fått slut med en flikka.Enkelt ju. ”Tja, vill du hänga med hem till mig? Jag har en inspelning på när BD spelade Shoreline i Sen kväll med Luuk”
Eller Tapp tapp tapp!Älskar tappen. En kulturgärning att hålla det vid liv. Rättar elever som säger ”mack”. App app app!
Min lösning var att skaffa Clik-ventiler och skruva fast i slangarna. Ventilhuvudadaptern passade perfekt i pumpen, och dessutom har Clik bättre flöde så det gör inte lika mycket att pumpen har låg volym.Det händer ju hela tiden! Jag hatar sådana pumpar, aldrig ska jag äga en till sådan igen.