mektabbar

mektabbar
Nästan alla svenska standardcyklar hade Dunlop fram till för 25 år sedan. Schrader är ju helt värdelöst, men det är en annan fråga. 😀
den enda ventilen som aldrig gett mig bekymmer är schrader.

presta är pysslig men nästan stabil.

dunlop med ventilkägla är känslig för smuts och behöver bytas då och då, när renblåsning inte hjälper. ventilen där slitage och läckage är ett tema.

dunlop med ventilgummi är off limits extremt trögpumpad, dessutom hopplös mäta trycket. står inte ut.

mektabbar
den enda ventilen som aldrig gett mig bekymmer är schrader.

presta är pysslig men nästan stabil.

dunlop med ventilkägla är känslig för smuts och behöver bytas då och då, när renblåsning inte hjälper. ventilen där slitage och läckage är ett tema.

dunlop med ventilgummi är off limits extremt trögpumpad, dessutom hopplös mäta trycket. står inte ut.
jag gillar schrader särskilt för slanglöst. bättre flöde och sätter inte igen lika lätt. calvin jones har försökt lansera "the schrader valve tubless revolution" men inte riktigt lyckats.

mektabbar
Hörde jag nåt om att ”poppa” däck?

IMG_3727.webp

mektabbar
Min portabla pump är en sån där man skruvar fast i prestaventilgängorna. Vad tror ni hände när jag skruvade loss pumphuvudet? Jo, den förbannade ventilen gängar loss ur slangen istället för ur pumpen, så all luft åker ur. Fick skruva loss ventilen ur pumpen och fast i slangen (hårdare denna gången) och sen göra om allt.
När jag råkade ut för samma sak var jag även tvungen att ta loss däcket för att få ut slangen för att komma åt att skruva fast ventilinsatsen ordentligt, det gick inte annars pga ekrarna. Nu skruvar jag åt ventilinsatserna innan jag tar med dem på cykeln

Har ni Lezyne-pumpar i fina färger över är jag intresserad av att köpa dem billigt av er! 😊
+1
Jag köper gärna även billiga Lezyne-pumpar i tråkiga färger (svart, blankt m fl)!

Tillbaka
Topp