Melittafilter till avfettningsmedel

Hej!

Jag köpte mig en https://www.parktool.com/product/cyclone-chain-scrubber-cm-5-3 som jag funkar sjukt bra. Kan man köra den använda avfettningen genom att vanligt Melittafilter och använda det igen?

MvH
Det kanske går, men med tanke på hur billigt avfettning (eller såpa som enligt uppgift funkar minst lika bra för att rengöra kedjan) är skulle inte jag tycka det var värt slabbet.
F.ö. lär väl filtret bara ta de fasta partiklarna, medan den lösta oljan passerar igenom upplöst/uppblandad i avfettningen.

Prova. Min erfarenhet av att försöka filtrera smutsiga lösningsmedel är att filtret blir igensatt på nolltid och sen inte släpper igenom nåt. Man kan annars låta möget sedimenteras på botten av en flaska och hälla av det relativt rena lösningsmedlet försiktigt nästa gång.

Prova. Min erfarenhet av att försöka filtrera smutsiga lösningsmedel är att filtret blir igensatt på nolltid och sen inte släpper igenom nåt. Man kan annars låta möget sedimenteras på botten av en flaska och hälla av det relativt rena lösningsmedlet försiktigt nästa gång.
Det var tanken, skiten har redan fått sjunka till botten och sedan tänkte jag hälla av topplagret. Har gjort liknande med frityrolja

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp