Men, var är väderångesten inför vättern?

Känns nästan lite surt. Hade så smått börjat förlika mig med total misär och ingen känsel i tårna förr än i augusti.

Men det regnar ju fortfarande under princip hela rundan. Vinden har mojnat något men det vräker ned. Är detta inte misär så säg. Besök Smhi så blir det misär i kubik igen.
Henrik_E sa:
Känns nästan lite surt. Hade så smått börjat förlika mig med total misär och ingen känsel i tårna förr än i augusti.

Har tejpat för öppningarna under skorna,
plockat fram skärmarna och dessutom förlängt bakskärmen lite (kompislapp light). Hoppas på sol förberedd på åska hagel o drivis.

Bilagor

• WP_20160615_19_43_19_Pro.jpg
    WP_20160615_19_43_19_Pro.jpg
    234.7 KB · Besök: 31
Meteorologen på SVT (som också nämnde att det såg trist ut för Vätternrundan) betonade att prognosen var väldigt osäker och att hela misärväderkomplexet kan komma att ta en sydligare bana och ge helt annat väder än som det ser ut nu. Så ge inte upp hoppet än...

Just nu är det bra att välja yr.no 0 mm i Motala under hela fredag och lördag, prognos 21:31.
SHMI ligger några timmar efter och har regn hela lördagen.
Det kommer att bli bra.

Någon måste komma och ge ett entydigt svar snart. Karbonghjul på eller karbonghjul av?

Bilagor

• hqdefault.jpg
    hqdefault.jpg
    21.7 KB · Besök: 33
Senast ändrad:
Henrik_E sa:
Någon måste komma och ge ett entydigt svar snart. Karbonghjul på eller karbonghjul av?

Ja tack, det svaret vill jag gärna också ha. Kändes verkligen inte bra till för nån timme sen men nu ser det ju nästan för bra ut för att vara sant. Får avvakta till i morgon också. Sällan har jag kollat väderprognoser lika ofta som nu... Jag fattar att många är nojiga över klädseln men för min del är det hjulvalet som är det svåraste.

Ja tillbringade 2 timmar i garaget för att få på Raceblades på racern. Visste att det skulle ändra prognosen! Skärmar av!

Känns nästan som väderångesten inför Vasaloppet. Har nog kikat lika ofta på väderprognoser inför Vättern, som inför Vasan. Enda som skiljer är att jag slipper valla :D

molleben sa:
Ja tillbringade 2 timmar i garaget för att få på Raceblades på racern. Visste att det skulle ändra prognosen! Skärmar av!

Nybörjarmisstag att ta av dom nu. Det gör du tidigast fem minuter innan start. Då har vädergudarna mkt svårare att hinna styra om regnvädren till Vättern igen. Gör du det nu kommer prognoserna i kväll garanterat att återigen tala om syndafloder. ;-)

Hade grävt fram träningshjulen som hade reflexsidor på gummit med tanke på vädret. Vad fan gör jag nu? Finhjulen? Har inte reflexsidor på det gummit. Hur fascistiska brukar Vätterns kommisarier vara på sidoreflexer?

Senast ändrad:
Jag anar en konspiration. Det är cykelhandlarna som haft för mycket cykelkläder för regnväder i lager och som köpt/hotat väderprognosmakarna. Följden av katastrofprognosen blir att alla bränner iväg och panikköper det man kommer över (inklusive jag). Xxl passar dessutom listigt nog på att utmanövrera övriga butiker genom att erbjuda -25% så här lägligt precis innan vättern. Case closed. Kom ihåg vart ni hörde det först.

Och sen lämnar alla regnkläderna hemma, prognosen ändras igen och alla måste köpa nytt i Motala + uppleva total MISÄR i ett antal timmar. :-) Ha det så kul.

Nu ser det ju mycket trevligare ut.

Fast en hård kantvind (eller rentav en fruktad SIDA-MED) ner till Jönköping riskerar kanske att splittra upp snabbgrupperna? NÅGON misär måste det ju bli!

Se det positivt, du får iallafall medvind strax innan Hammarsundet.
DT sa:
Nu ser det ju mycket trevligare ut.

Fast en hård kantvind (eller rentav en fruktad SIDA-MED) ner till Jönköping riskerar kanske att splittra upp snabbgrupperna? NÅGON misär måste det ju bli!

MSN väder i min Windowsmobil har fan inte fått någon bättre prognos.
O ni som med hybris i hjärtat plockar monterar finväder-delar: Sluta omedelbart med det, Allt eventuellt regn är ert fel som inte förbereder er ödmjukt.
Gå ut o offra getter eller små barn till vädergudarna istället.

Adam K sa:
O ni som med hybris i hjärtat plockar monterar finväder-delar: Sluta omedelbart med det, Allt eventuellt regn är ert fel som inte förbereder er ödmjukt.
Äh, det blir uppehåll och sida med längs hela västsidan. Det kommer krossas personliga rekord till höger och vänster.

Adam K sa:
MSN, vad är detta, 2005?

Snarare 1995.
Jobbtelefon och eftersom de är lika stora som då orkar jag inte släpa runt på fler...

Crossmax sa:
Adam K sa:
MSN, vad är detta, 2005?

Åhhh Jaaaa. Jag får användning av min fina regnjacka. Kraftigt regn vid starten i Motala, motvind och regn i Jönköping och sedan åska och regn, samt sida/mot i Hjo. Jojo, jag tackar jag. Vilken underbar misär.

Jag tror det är en komplott från de olika väderinstituten, dom har kommit överens att skoja med alla
cyklister till helgen ;) Ändra hullerombuller hela tiden.

mer domedagsprofetior.. måste underhålla misärkänslan... åska varnade de för.. vart tog det vägen.. är det något jag inte fixar så är det blixt o dunder (barndomstrauma)

Ser ljust ut även enl Smålandsnytt.
Vidhåller "paraply-tesen"... har köpt Ass Saver, Wet Oil och Shoe Covers.... då blir det fint väder

/steen

Tillbaka
Topp