gerrardsdobbar
Aktiv medlem
Men, var är väderångesten inför vättern?
Henrik_E sa:Jävlig lämpligt tillfälle för DHL att tappa bort paketet som innehåller min nya regnjacka.
Ruskigt orutti att vänta så länge. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik_E sa:Jävlig lämpligt tillfälle för DHL att tappa bort paketet som innehåller min nya regnjacka.
steen sa:Ser ljust ut även enl Smålandsnytt.
Vidhåller "paraply-tesen"... har köpt Ass Saver, Wet Oil och Shoe Covers.... då blir det fint väder
/steen
nisseson sa:Om det blir dödsblött, hur är det: tighta diskhandskar som sitter bra under ett par tunna långfingrade cykelhandskar, är det funkis?
GoranS sa:Och hade Charly Gaul varit i livet och hängt på happy hade han nog dragit fram Monte Bondone-etappen på girot 1956 ... ;-)
staine sa:Då skulle ni varit med 1981, då snöade det. :P
gerrardsdobbar sa:Man borde ju kunna slänga sig med att "man kände sig som Andy Hampsten på Passo di Gavia 1988" efter det här. Delvis, åtminstone.
Fjärdebrunn sa:Noja över 30 mil i +15 och regnskurar?!
Är ni gjorda av socker?
Kör ett par tour de ötzi så lär ni er.
(Trött febrig och grinig)
Foss sa:nisseson sa:Om det blir dödsblött, hur är det: tighta diskhandskar som sitter bra under ett par tunna långfingrade cykelhandskar, är det funkis?
Jag går i samma funderingar. Men jag tänker att det borde vara bättre att ha diskhandskarna ytterst, dvs. på samma sätt som man klär övriga delar av kroppen enligt lager på lager-principen. Nackdelen med dom plasthandskar jag provat är att dom blir ganska hala när dom blir blöta.
Är ni gjorda av socker?
Kör ett par tour de ötzi så lär ni er.
staine sa:får hålla med fjärdebrunn lite. det är för bövelen ingen polarexpedition ni ska ut på.
det är värst första milen, sen rullar det på bara.
(säger jag som kommer att sitta inne framför brasan med en härlig glögg och en god bok)
Är ni gjorda av socker?
dabac sa:Fjärdebrunn sa:Noja över 30 mil i +15 och regnskurar?!
Är ni gjorda av socker?
Jag har nåt som heter Raynaulds syndrom - får lätt kärlkramp i de små blodkärlen i fingrar o tår.
Då domnar de och blir bleka.
Och får jag inte tillbaka känsel och färg inom 45-60 minuter så börjar de bli skadade.
Allt från lätt rodnad som går över på några dagar till flagande hud, svarta fläckar och naglar som faller av.
Tråkiga grejer.
Så jag är väl motiverad att använda rätt handskar och skor.
staine sa:dabac sa:Fjärdebrunn sa:Noja över 30 mil i +15 och regnskurar?!
Är ni gjorda av socker?
Jag har nåt som heter Raynaulds syndrom - får lätt kärlkramp i de små blodkärlen i fingrar o tår.
Då domnar de och blir bleka.
Och får jag inte tillbaka känsel och färg inom 45-60 minuter så börjar de bli skadade.
Allt från lätt rodnad som går över på några dagar till flagande hud, svarta fläckar och naglar som faller av.
Tråkiga grejer.
Så jag är väl motiverad att använda rätt handskar och skor.
Funta på att banga då om det blir för j*vligt. Man vill ju inte riskera att förlora kroppsdelar!
nieves sa:Sopsäcks-poncho med hål för armar och huvud är den överlägset bästa "bang4bucks" som räddar en från kyla/regn.
Aliide sa:Så länge skorna sitter på fötterna är det ingen fara hur blöta de än är, är först när man tar av dem och de inte har torkat som det blir kallt, lite uppblötta fötter har ingen dött av.
GoranS sa:Aliide sa:Så länge skorna sitter på fötterna är det ingen fara hur blöta de än är, är först när man tar av dem och de inte har torkat som det blir kallt, lite uppblötta fötter har ingen dött av.
Så man fryser inte om fötterna om man ställer sig och spolar iskallt vatten på dom i timtals så länge man har ett par cykelskor och yllestrumpor på sig?
GoranS sa:Aliide sa:Så länge skorna sitter på fötterna är det ingen fara hur blöta de än är, är först när man tar av dem och de inte har torkat som det blir kallt, lite uppblötta fötter har ingen dött av.
Så man fryser inte om fötterna om man ställer sig och spolar iskallt vatten på dom i timtals så länge man har ett par cykelskor och yllestrumpor på sig?