Men, var är väderångesten inför vättern?

Jag som är gjord av socker och saknar karaktär valde att DNS (spökande knä förvisso också)

Hur är vädret där nere just nu? Nån som kan leverera lite rapport?

Följer jag mina planerade medcyklister så ser det att vara tufft, baserat på planerad/verklig snittfart

Vi startade 03.24 och hade regn 8 av ca 10 mil ner mot Jönköping. Hällregn de sista 5.
Efter Jönköping uppehåll & från Medevi nära på fuktig tropisk värme.
Rullade in 10h & 3 min ?

Start 6:22 och mål 15:07 gav tio minuter regn i Jönköping men det var allt uppifrån. En hel del vatten från vägbanan på många ställen dock. Inte så stark vind och 14-17 grader (?) gjorde dagen till riktigt lyckad vädermässigt.

Trist med en hel del olyckor dock, första Vättern för mig och inte jättesugen att köra igen pga. riskerna involverade.

Startade 04:48 och visst trillade det ner lite från himmelen, men inte mer än lite lätt regn. Cyklade på 9,5 h och var torr större delen av loppet...

Edarion sa:
Startade 04:48 och visst trillade det ner lite från himmelen, men inte mer än lite lätt regn. Cyklade på 9,5 h och var torr större delen av loppet...

Startade runt halv tre med frugan och hade regn fram till strax innan Fagerhult. Inte ren hela tiden, men dugg och våt vägbanan.

Sen blev det betydligt trevligare, dock.

Startade 01:48, var jättenöjd med vädret första 2 milen.. sen kom regnet, störtskurar från helvetet konstant hela vägen till Jönköping, Sen var det blandat väder men man torkade aldrig upp riktigt. Min första runda runt sjön, rullade in på strax över 12,

Kändisskvaller: Bingo rimer ville att jag och polaren skulle laga hans punktering för att han inte kunde eller ville skita ner fingrarna, så till han att ta det med en följebil vilket han gjorde :-)

Startade 23 skyfall i Hjo trakten både jag och vägen torkade upp när jag kom till Tiveden. Efter det gick det bättre. Dock riktigt trist med biltrafiken på vägen till Motala en hel del Road rage och ingen Länsman så lång ögat såg hade räckt med en bil med blåljus för att lugna ner dom värsta bilisterna

Startade 06.20. Hade, förutom lite stänk vid Jönköping, en torr runda. Armvärmarna åkte av strax efter. Underbar runda

Skyfall mellan Jönköping och fram till Hjo. Bibliskt skyfall. Annars torrt.

Trafiken in i Motala var riktigt usel dock, många idiotiska omkörningar av bilister både med och utan släp. Lastbilschaufförerna de enda som verkar ha något vett i huvudet...

Tillbaka
Topp