Toppentävling! Stort tack till alla arrangörer och funktionärer! Det ni bidrar med är uppskattat, ska ni veta! Särskilt tack till kaffetältet för pepp och kaffe, och till tidtagningsbåset för pepp ("bara 22min upp till 11:e plats, skippa kaffe-pausen och kör direkt"). ;-)
Banan höll jättebra, det torkade till och med upp trots att vi fortsatta cykla i spåren, det trodde jag inte skulle hända. Saknar inte den andra brytbacken efter tyska skogen heller, bättre flyt så här.
Personligen hade jag en tuff dag. Det går inte att bara ställa ut skorna i skogen och hoppas att det ska lösa sig... Mycket dåligt förberedd var jag och det fick jag lida för. Började med 3 struliga varv, fjärde ok, och sedan tog jag tvärslut. Var märkligt tom och stum resten av dagen, knappt styrfart. Körde på varenda sten och rot osv, lotteri om jag skulle ta mig uppför klättringarna... Varken kaffe eller gel gav några toppar. Blev lite less på mig själv där ett tag. Till nästa år får jag fan träna lite, eller ro ihop ett lag.
Go stämning i skogen bland deltagarna, och lite hejande vid växling. Fredrikw satt och mös och hejade i sitt tält, annars saknades en del Happyiter. Ses nästa år!