Merida återkallar cykel

Merida återkallar cykel
Aj. Alltid när det kommer till gafflar och återkallning får jag ont i kroppen.. Tänker att det måste skett några olyckor för att dom ska göra återkallningar som dessa, under såpass lång tid också.

Glad att jag slapp vara testkanin när gaffeln till min Columbus Vola blev återkallad förra året.

Merida återkallar cykel
Scott har ju en stel alugaffel som det har gått av många av utan återkallelse. Undrar hur mång som farit i backen av denna... brrr...

Merida återkallar cykel
Bullabus skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det inte en sådan olycka det rapporterades om
> i någon annan tråd? Någon som fick åka
> ambulans från olycksplatsen...

Den olyckan gäller inte denna cykelmodell så vitt jag förstår.

Merida återkallar cykel
På den gamla goda tiden slog kloka franska cyklister som cyklade på sin älskade pavè in en hård träbit i styrrörets undersida för att undvika dyra tandläkarräkningar. Kanske en idè att ta efter?

Merida återkallar cykel
Pfaff skrev:
> På den gamla goda tiden slog kloka franska
> cyklister som cyklade på sin älskade pavè in en
> hård träbit i styrrörets undersida för att
> undvika dyra tandläkarräkningar. Kanske en idè
> att ta efter?

Sa du precis orden klok och fransman i samma mening?

Merida återkallar cykel
Pfaff skrev:
> På den gamla goda tiden slog kloka franska
> cyklister som cyklade på sin älskade pavè in en
> hård träbit i styrrörets undersida för att
> undvika dyra tandläkarräkningar. Kanske en idè
> att ta efter?

"Visa ditt fulmek"?

Merida återkallar cykel
Jag tycker det är lite fantastiskt att ett så pass stort och välrenommerat företag som Merida lyckas att misslyckas med en så relativt enkel del som en stel framgaffel. Det skulle vara intressant att se en utredning av hur detta gått till.

Merida återkallar cykel
En fd kollega råkade ut för ett gaffelbrott på sin Merida hybrid för cs fyra år sedan. Slog sig rätt rejält, tuppade av och skadade bland annat ansiktet. Men strax därefter gjordes en återkallning där köpare kontaktades och erbjöds nya cyklar. Har för mig att det skrevs om det här på happy också. Men nu kanske de utökat antalet modeller och tillverkningsår? Jag vet inte exakt vilka modeller som tidigare återkallning gällde. Problemet var att gaffelröret gick av.

Merida återkallar cykel
Jazz73 skrev:
> Hur har det gått för er som har en S-Presso?

Hörde av mig till stället där jag köpte min. De hade ännu inte fått in gafflarna, utan skulle höra av sig när de blivit levererade.

Just nu spelar det inte mig ngn större roll om det tar ett tag då min S-presso just nu bara hänger på väggen efter tidigare hjulstöld.

Merida återkallar cykel
Jag lämnade in min igår. Ska resa bort tills på söndag och hoppades att den skulle vara klar då. Men så kanske det inte blir då. Trist. Jag behöver ju den.

Brukar man inte få lånebil om bilen blir återkallad? Lånecykel?

Merida återkallar cykel
Igen? Dom gjorde ju en recall runt 2010 med gaffelbyten. Är dom gafflarna som dom bytte till också kassa?

EDIT: Läste noggrannare. Jo, det blir andra bytet coming up. Sopor.

Senast ändrad:
Merida återkallar cykel
Kom att tänka på Richard Sachs och hur mycket skit han fick eftersom han insisterade på att även göra stålgafflar till sina cyklar. Kolfibergafflar är ju så mycket modernare och bättre

Merida återkallar cykel
Johan T skrev:
> Igen? Dom gjorde ju en recall runt 2010 med
> gaffelbyten. Är dom gafflarna som dom bytte till
> också kassa?
>
> EDIT: Läste noggrannare. Jo, det blir andra bytet
> coming up. Sopor.

Jo alu gafflar är skit..... men vad fan

Merida återkallar cykel
XXL bäckebol var sega med att byta ut min gaffel. Trots upprepade påtryckningar fick jag det fixat först till igår.
Förresten är det bara jag som tycker den nya gaffeln är ful?

Merida återkallar cykel
Hade 2 spresso som vi bytte på förra året efter att jag uppmärksammat utskicket. Gick snabbt och smidigt och inga problem alls.

Att sälja en spresso lär inte vara något problem så länge man är tydlig med att man har bytt gaffeln :)

Merida återkallar cykel
De var inte snabba på Jarla Cykel. Jag skrev upp mig i början på april och i onsdags cyklade jag förbi och undrade om läget. Det visade sig att de hade gafflar, så jag kunde lämna in den direkt. Tyvärr fanns det bara gafflar i svart, vitt och mörkgrått, men min cykel är gröngrå. Mörkgrått ser dock inte helt fel ut. Om inte annat blir cykeln kanske mindre stöldbegärlig*.

*Om nu inte bucklan på toppröret räcker ...

Tillbaka
Topp