Messenger bags

Chabo

Medlem
Messenger bags
Första posten på detta sköna forum. Jag behöver nämligen hjälp med att hitta en bra och framförallt stor cykelväska. Posta gärna länkar med era bästa tips på tuffa messenger bags. Retro SS och tuff cykelväska blir en sån fin kombination på väg till skolan på mornarna.

Messenger bags
Det gjordes ett gruppköp här för ett tag sedan, ganska många som beställde väskor från Pac Designs. Jag tror de är nöjda med väskorna, de verkar vara välgjorda/funktionella.

<http://www.pacdesigns.com/>

Svensk importör:

<http://www.northamericanflyers.com/>

Messenger bags
Nej, Det ska va Timbuk2 såklart! Beställ den på nätet så får du själv välja färger på de olika fälten! Jag gjorde det för ett par år sen och väskan är kanon! Tog bara ett par veckor att få den på posten, och då var den ju inte ens sydd när jag beställde den.

www.timbuk2.com

Messenger bags
håller med per.e. Vill du nu inte beställa ifrån nätet utan se och känna kvaliteten på den först så finns de på stadium. Riktigt bra väskor som finns i 4 storlekar.

Messenger bags
Min Pac är nu 6år gammal - 5år som heltid budväskor. Ryms 2 "box files"; men jag har haft massor med kängor, jackor hos vidare - till och med ett cykel i/på den. Borja ser ganaka bar ut, och passar bra - kanske om 5år till blir det lite sliten?

Messenger bags
Har just bestället en från http://www.bagaboo.hu/main_en.html. Den borde dyka upp om en två veckor eller så. Av billderna på sidan och omdömmen från olika forum så låter det helt otroligt prisvärt. Och han som syr väskorna verkar väldigt lätt att ha att göra med om än inte blixtsnabb på att savara på mail. Alla väskor blir helcustom, finns inte två lika. Hör av mig med omdömme när den dyker upp.

//Erik

Messenger bags
Jag har en karrimor som är jag trivs med men min nästa väska kommer att bli lite större. Karrimoren har en bra funktion som jag inte skulle vilja vara utan. Den har en dragkedja högst upp på locket så man slipper öppna locket när man ska plocka ut mindre prylar och det funkar åxå med väskan kvar på ryggen. Nåja.. Framdragen till armhålan då. Ingen aning om det finns sånt på dom flashigare märkena. En funktion jag saknar är en delbar axelrem. Helst vill jag ha en som går att koppla loss i ena änden och inte på mitten.

Messenger bags
Timbuk funkar nog om man inte ska ha så mycket grejer i...

Men ska man lasta lite så är Pac grymma! Jag har inte provat Chrome så ingående, men de verkar bra.(och poppis...)
Är man beredd att betala för det får man Custom-design på sin Pac...

Messenger bags
Jag pluggar i Linköping och åker inte hem till Stockholm så ofta. Efter att ha kollat igenom alla goda tips så har jag kommit fram till att det får bli en Timbuk i L eller XL. Någon från Linköping som vet var jag kan handla en över disk? Macoteket har bara Laptop-versionen, och stadium i stan har bara S och M.

Messenger bags
Är helt klart nöjd med min Timbuk2 - men om jag skall lasta i tunga grejor blir det en ryggsäck. Om man inte vill ha snedbelastning är det svårt att överträffa en ryggsäck - det gäller bara att ha många olika så man alltid har rätt storlek. Jag har många - från 15 upp till +100 liter.

Messenger bags
Även jag har gamla Karrimorväskor från 1990 ungefär. Tyvärr har den inte uppfyllt förväntningarna helt beträffande fästena. däremot är Corduratyget starkt som tusan.

Messenger bags
Chrome väskorna verkar shyssta, men att ta 113$ i bara frakt är liiiite dyrt.
Vet någon om det finns en online butik i europa som kan tänkas sälja dessa väskor?

Messenger bags
VARNING FÖR CYKLIST PÅ VÄGBANAN!

Väcker liv i den här tråden för att jag har just fått väskan från bagaboo som jag svamlar om högre i den här tråden. Jag måste säga att det här är nog det prisvärdaste jag köpt. Det tog ungefär 3 veckor från att jag beställde till att den kom, och då har han sytt den... Den är helcustom vad det gäller färger, design (skylten), och en del extrafeatures. Den har 9 separata fickor (inklusive huvudfacket) varav 4 har blixtlås och 3 har kardborrestångning. Denna är i storlek large och med alla extras. (Om du som undrade över Panasonic DMC-FZ5 i ngn tråd så är bilderna tagna med en sådan).

P1020534.jpg

P1020536.jpg

En Giro Switchblade i som storleksreferens

P1020537.jpg

Bärsystemet av Chrometyp, man kan välja Timbuk2 typ också

P1020540.jpg

Exempel på sömkvalitet

P1020545.jpg

För detta betalade jag totalt 1013:- inklusive frakt. Känns nästan gratis jämmfört med en PAC eller Chrome. Jag har inte hunnit cykla med den än men den sitter skönt och det verkar lovande.

//Erik

Messenger bags
Tjena!

Jag är säker på att jag skrev ett svar här nyss, men jajaj..
Timbuk2 tycker jag itne är något fel på, min har lastat många många många liter öl, samt högvis med vin och andra ädla drycker.. samt en del annat jox..
dock börjar den bli i dåligaste laget nu.. så vinterprojektet är att sy en egen fettovsäska med precis dom funktioner jag vill ha..
en av dom är en dragkedja i locket som =Davids har, det är fan tokbra..

Messenger bags
coolt. har en på gång därifrån också, men det dröjer nog 1 vecka eller så innan den är klar. det känns ju betryggande att du är nöjd i alla fall =)

Messenger bags
Knäskål jag saknar dig och din väska. Tänka alla dessa gånger vi, dina närmaste ölspillare har dragit åt axelremmen på din timbuk för att den inte ska sitta på höften i bästa söderalternativdiscjockeystil och du har kämpat för att få den över huvudet och vinglat iväg mot mango med den uppe på ryggen. :D

Messenger bags
Tjena!

OCh nu fick jag en förklaring varför min väska alltid sitter så kontsigt dan efter krogen.. darn.. då är det itne min kropp soom antar kosntiga former när jag är full då.. ehh..
på krogen = lågt ner
på cykeln = högt upp

Messenger bags
Ja jag ska fan avskeda min illustratör! Han sitter bara och happysurfar hela dagarna och gör inte det han ska på jobbet.

Dessutom har han fortfarande inte cyklat ner hit och hämtat sina nav den slyngeln!

Messenger bags
Idag kom min värra. Stoor och kraftigt sydd. Precis som jag ville.
Men han glömde tyvärr att skicka med radiohölstret. Får be honom posta det separat.

Såhär såg den ut alldeles nyss framför blixten.

1.jpg

5.jpg

2.jpg

10.jpg

9.jpg

11.jpg

3.jpg

8.jpg

Senast ändrad:
Messenger bags
42

Nästan helt säker faktiskt.

Och jaa Patrik. Man får faktiskt ner en hojj i den om man anstränger sig. :)

Messenger bags
Ja kööööööp!

Helgrym väska som är värd varenda öre. Jag är 110% nöjd. Rätt billig är den ju också.

Men ge fan i å beställ en likadan som mig. Då får jag min copywriter och illustratör över mig.

Messenger bags
Det blir en bagaboo nu. När jag var inne å kollade på deras webbplats såg de litet sunkiga ut men era väskor ser ju riktigt fina ut. Kul med custom också. Och Ungern. Och ingen jävla äcklig marknadsföring.

Messenger bags
Dom skulle behöva ha några bättre bilder på hemsidan faktiskt. Väskorna ser rätt dammiga ut där.

Att bero på bilder så bytte jag ut några av dom sunkiga blixtbilderna mot några andra nu.

Tamas skickade föresten radiohållaren idag så den är snart här. =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp